Навіть найнадійніші автомобілі іноді підносять своїм власникам неприємні сюрпризи, часто тоді, коли здається, що всі системи працюють справно. Причина в тому, що певні вузли піддаються підвищеним навантаженням і потребують особливої уваги. За словами автомайстра, деякі деталі виходять з ладу частіше за інших.
Серед них – свічки запалювання, які працюють у складних умовах та постійно піддаються електричному навантаженню. Термін їх служби залежить від матеріалу: нікелеві свічки служать близько 30-40 тисяч кілометрів, а дорожчі платинові або іридієві можуть прослужити вдвічі довше.
До групи ризику потрапляють і численні датчики, без яких сучасний двигун не зможе функціонувати коректно. Особливо чутливими є лямбда-зонд та датчик масової витрати повітря, які реагують на якість палива та стан повітряного фільтра. Вихід лямбда-зонда з ладу призводить до загоряння індикатора несправності та збільшення витрати палива, а поломка датчика витрати повітря викликає нестабільну роботу двигуна й перебої під час руху.
Складна електроніка сучасних автомобілів також піддається ризику: несправний датчик або окислена клема здатні паралізувати роботу цілої системи. Багато автовласників вважають, що подібні проблеми властиві лише старим автомобілям, проте практика показує інше. Навіть нові машини від відомих брендів не застраховані від несподіваних поломок.