Чи безпечно заправляти сучасний двигун 92-м бензином

У умовах зростання цін на пальне багато автовласників замислюються про перехід на дешевший 92-й бензин. Деякі китайські виробники вказують, що їхні двигуни витримують А-92, проте, за словами моториста мережевого автосервісу, це радше маркетинговий хід, а не технічне рішення – дешеве паливо може серйозно скоротити ресурс двигуна.

Сучасні наддувні мотори – турбовані бензинові агрегати або потужні атмосферники з високим ступенем стиснення – спочатку розробляються під 95-й або 100-й бензин. При заливці А-92 електроніка знижує кут випередження запалення, щоб уникнути детонації, але низькооктанове паливо не витримує тиску на високих обертах. Це призводить до дрібних вибухів у циліндрах, які шкодять поршням, кільцям і гільзам.

Реклама

Наслідки не з’являються одразу, але при інтенсивній їзді ризик зростає. Наприклад, після кількох сотень кілометрів на швидкості близько 140 км/год двигун може почати споживати більше масла через мікроушкодження, а новий мотор з пробігом до 5000 км здатний вийти з ладу раптово.

Сучасні ДВЗ розраховані на ресурс близько 250 000 км за умови використання якісного палива та мастила. Для двигунів зі ступенем стиснення 10,5-11 рекомендується мінімум 95-й бензин, а при вищому – А-98 або А-100. У крайній ситуації, коли альтернативи немає, можна залити 10 літрів 92-го і обмежити оберти до 2500 об/хв, щоб дістатися до нормальної заправки без серйозної шкоди для мотора.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!