Стаж водія не гарантує відсутність помилок, особливо тих, що відбуваються за звичкою або через незнання. Деякі нюанси не викладають в автошколі, а деякі ПДР здаються водіям “гнучкими” для інтерпретації. Одного разу це може вийти боком.
Однією з типових помилок є їзда на низькому рівні палива. Хоч значок ще блимає, водії іноді розраховують, що вистачить ще на кілька десятків кілометрів. Проблема в тому, що паливний насос охолоджується й змащується лише паливом, а при низькому рівні починає працювати “на суху”, прискорюючи знос. Крім того, насос може втягувати осад і забруднення з дна бака, що засмічує фільтри й форсунки. Раптові маневри можуть спричинити втягування повітря, через що двигун працює на збідненій суміші. Рекомендація: не знижувати рівень палива нижче чверті бака, а у старих авто періодично промивати бак і використовувати присадки для очищення паливної системи.
Ще одна помилка – використання масла для дизеля в бензиновому моторі і навпаки. Масла відрізняються складом присадок, в’язкістю та температурними характеристиками. Неправильна олива прискорює зношування деталей, провокує нагар і може призвести до серйозних поломок, наприклад, шкодить каталітичному нейтралізатору. Висновок: завжди обирайте оливу згідно з рекомендаціями виробника.
Досвідчені водії іноді ігнорують вимогу знижувати швидкість перед зупинкою, коли від неї від’їжджає громадський транспорт. У великих містах до 10-15% аварій за участю автобусів та маршруток трапляються саме поблизу зупинок. Правильно: знизити швидкість або зупинитися, дати дорогу автобусу чи тролейбусу. У разі ДТП винен буде водій легкового авто.
Ще одна часта помилка – не пропускати пішохода, який переходить дорогу на ліву смугу, поки ви рухаєтеся правою. За законом потрібно поступатися пішоходу, що перебуває на вашій смузі або сусідній у попутному напрямку, якщо немає роздільної смуги. У спірних ситуаціях краще проявляти обережність і поступатися, щоб знизити ризик аварій.
Перетин кільцевого перехрестя “напрямок” – ще одна помилка. Навіть якщо водій заїжджає на кільце лише на кілька метрів, діють усі правила кругового руху: з’їжджати потрібно з правого ряду, увімкнувши поворотник, а перевагу мають транспортні засоби, що вже рухаються по колу.
Усі ці помилки властиві здебільшого досвідченим водіям. Новачки ретельно дотримуються ПДР, а ті, хто давно за кермом, звикають “проскакувати” й ігнорувати незручні правила. Але навіть звичка може призвести до проблем із законом або автомобілем, якщо стосується обслуговування.