Багато водіїв звикли прогрівати двигун узимку – що сильніші морози, то довше працює мотор на холостому ходу. Але влітку ситуація зовсім інша: температура висока, здається, можна одразу сідати й їхати. Однак і тут є нюанси, про які варто знати.
Щоб зрозуміти, чи потрібен прогрів влітку, варто спочатку згадати, навіщо ми взагалі це робимо взимку. У мороз теплові зазори в двигуні змінюються – між поршнями і стінками циліндрів, у місцях тертя, як-от шийки колінвала й вкладиші. Щоб все стало на свої місця і працювало правильно, мотору потрібно трохи часу, аби прогрітись до робочої температури.
Масло в холод теж густіє і гірше змащує деталі. Без попереднього прогріву знос двигуна значно вищий, що може спричинити серйозні наслідки, на кшталт задирів чи провороту вкладишів. Тому я, наприклад, навіть при -5 чи -10°C завжди грію мотор 3-5 хвилин, а при -20°C і нижче – до 10-15 хвилин через автозапуск.
А от влітку зовсім інші умови. Здається, що у спеку нічого гріти не потрібно – все й так тепле. Але не все так просто. Температура хоч і висока, але залежить від регіону. У когось літній ранок – це +5°C, а у когось – +45°C. І хоча теплові зазори швидко нормалізуються, мастило все одно потребує уваги. Масло в теплу пору року рідке, особливо якщо використовується якісна синтетика, яка залишає захисну плівку на деталях. Якщо автомобіль використовується щодня, прогрівати двигун довго не потрібно – достатньо буквально кількох секунд після запуску.
Інша річ, коли машина стояла кілька днів або більше – тоді масло частково стікає з поверхонь, плівка руйнується, і перші секунди після запуску відбувається робота двигуна без повноцінного змащення. Також під час тривалої стоянки, особливо у спеку, починають підсихати сальники – їм теж потрібен час, щоб знову зволожитися й розм’якшити під дією масла. Саме тому навіть улітку, після кількаденної перерви, варто дати двигуну попрацювати хоча б 30-60 секунд перед виїздом.
Колись у більшості інструкцій з експлуатації автомобіля було прямо вказано: після запуску двигун має попрацювати мінімум 30-60 секунд, незалежно від погоди. Зараз багато автовиробників, особливо європейських, наполягають на тому, що прогрівання не потрібне – завів і поїхав навіть у мороз. Але варто пам’ятати, що колись інженери думали про надійність, а сьогодні – про екологію і продаж нових авто. Масляний насос сучасного двигуна справді дуже швидко створює тиск у системі – вже за 3-5 секунд, але для повноцінного проходження кількох циклів масла по системі все одно потрібно 15-25 секунд.
Отже, якщо машина стояла ніч, а тим паче кілька днів – дайте їй хоча б пів хвилини попрацювати після запуску. За цей час не лише двигун почне працювати в нормальних умовах, а й інші вузли, як-от система охолодження, кондиціонер, коробка передач (особливо автомат чи варіатор), також почнуть адаптуватися до роботи. І в результаті ви не лише збережете мотор, а й поїдете комфортніше – з прохолодним повітрям у салоні.
На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…
Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…
Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…
Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…
Mazda оголосила гарну новину: оновлений CX-5 2026 отримав максимальну оцінку 5 зірок за результатами тестів…
Платформа Consumer Reports, спираючись на результати власних досліджень і опитування власників автомобілів, оприлюднила добірку найнадійніших…
Leave a Comment