Авто

Чи потрібно прогрівати двигун влітку, у спеку

Багато водіїв звикли прогрівати двигун узимку – що сильніші морози, то довше працює мотор на холостому ходу. Але влітку ситуація зовсім інша: температура висока, здається, можна одразу сідати й їхати. Однак і тут є нюанси, про які варто знати.

Щоб зрозуміти, чи потрібен прогрів влітку, варто спочатку згадати, навіщо ми взагалі це робимо взимку. У мороз теплові зазори в двигуні змінюються – між поршнями і стінками циліндрів, у місцях тертя, як-от шийки колінвала й вкладиші. Щоб все стало на свої місця і працювало правильно, мотору потрібно трохи часу, аби прогрітись до робочої температури.

Масло в холод теж густіє і гірше змащує деталі. Без попереднього прогріву знос двигуна значно вищий, що може спричинити серйозні наслідки, на кшталт задирів чи провороту вкладишів. Тому я, наприклад, навіть при -5 чи -10°C завжди грію мотор 3-5 хвилин, а при -20°C і нижче – до 10-15 хвилин через автозапуск.

А от влітку зовсім інші умови. Здається, що у спеку нічого гріти не потрібно – все й так тепле. Але не все так просто. Температура хоч і висока, але залежить від регіону. У когось літній ранок – це +5°C, а у когось – +45°C. І хоча теплові зазори швидко нормалізуються, мастило все одно потребує уваги. Масло в теплу пору року рідке, особливо якщо використовується якісна синтетика, яка залишає захисну плівку на деталях. Якщо автомобіль використовується щодня, прогрівати двигун довго не потрібно – достатньо буквально кількох секунд після запуску.

Інша річ, коли машина стояла кілька днів або більше – тоді масло частково стікає з поверхонь, плівка руйнується, і перші секунди після запуску відбувається робота двигуна без повноцінного змащення. Також під час тривалої стоянки, особливо у спеку, починають підсихати сальники – їм теж потрібен час, щоб знову зволожитися й розм’якшити під дією масла. Саме тому навіть улітку, після кількаденної перерви, варто дати двигуну попрацювати хоча б 30-60 секунд перед виїздом.

Колись у більшості інструкцій з експлуатації автомобіля було прямо вказано: після запуску двигун має попрацювати мінімум 30-60 секунд, незалежно від погоди. Зараз багато автовиробників, особливо європейських, наполягають на тому, що прогрівання не потрібне – завів і поїхав навіть у мороз. Але варто пам’ятати, що колись інженери думали про надійність, а сьогодні – про екологію і продаж нових авто. Масляний насос сучасного двигуна справді дуже швидко створює тиск у системі – вже за 3-5 секунд, але для повноцінного проходження кількох циклів масла по системі все одно потрібно 15-25 секунд.

Отже, якщо машина стояла ніч, а тим паче кілька днів – дайте їй хоча б пів хвилини попрацювати після запуску. За цей час не лише двигун почне працювати в нормальних умовах, а й інші вузли, як-от система охолодження, кондиціонер, коробка передач (особливо автомат чи варіатор), також почнуть адаптуватися до роботи. І в результаті ви не лише збережете мотор, а й поїдете комфортніше – з прохолодним повітрям у салоні.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Toyota представила оновлений bZ4X зі збільшеною автономністю

Toyota представила глибоко оновлений електричний кросовер bZ4X. Автомобіль отримав дві нові батареї на 57,7 та…

25.11.2025

У Європі знову зростає попит на дизельні авто

У жовтні в Західній Європі вперше за тривалий час зафіксували невеликий розворот у дизельному сегменті.…

25.11.2025

Як правильно поводитися під час зупинки поліцією, щоб уникнути штрафу

Коли патруль зупиняє автомобіль, водій часто розгублюється, особливо якщо інспектор впевнений у своїй правоті й…

25.11.2025

Volvo представила EX30 Black Edition Europa з розширеним оснащенням (ФОТО)

Volvo розширила модельний ряд компактного електрокросоверу EX30, представивши для європейського ринку нову версію Black Edition…

25.11.2025

Mitsubishi готує новий Outlander: перші натяки на концепт Elevance

Нинішній Mitsubishi Outlander перебуває на ринку вже чотири роки. На початку цього року кросовер отримав…

25.11.2025

Чому миття самообслуговування може вбити кузов та електроніку автомобіля

Сьогодні автомийки самообслуговування дуже популярні: вони працюють цілодобово, дешевші за звичайні і дають водію відчуття…

25.11.2025