Кожен автомобіліст хоча б раз стикався з ситуацією, коли, повертаючи ключ у замку запалювання, машина не заводиться, і всі плани порушуються. Таке може трапитися не лише в морозний зимовий ранок, а й у теплу пору без жодних попереджень.
Найпершим кроком варто перевірити акумулятор – він є джерелом живлення авто, і якщо батарея розрядилася, двигун не запуститься. За допомогою мультиметра слід виміряти напругу на клемах: повністю заряджений акумулятор показує близько 12,6 В, значення 12,0-12,2 В свідчить про розряд, а менше 12 В – про критичний стан. Важливо також оглянути клеми – вони мають бути чистими і щільно зафіксованими, адже бруд чи окислення можуть перешкоджати струму. Якщо клеми в порядку, а батарея розряджена, потрібно заряджати або замінювати акумулятор.
Якщо з акумулятором проблем немає, але при повороті ключа чути клацання без запуску двигуна, ймовірно, справа у стартері. Клацання свідчать про спрацювання реле, але сам стартер може не отримувати достатнього струму або заклинив. Іноді допомагає акуратне постукування по стартеру, щоб звільнити залиплі щітки, але за відсутності результату потрібен ремонт або заміна, тож краще звернутися до автосервісу.
Для бензинових авто важливо перевірити цілісність високовольтних проводів запалювання – пошкодження ізоляції або тріщини можуть призводити до втрати іскри. В такому разі знадобиться заміна проводів, що зазвичай недорого і просто виконується в сервісі.
Не варто забувати й про паливо – переконайтеся, що в баку достатньо пального. При ввімкненні запалювання можна почути роботу бензонасоса біля заднього сидіння. Відсутність звуку або надто гучна робота свідчать про можливу несправність насоса або пов’язаних електричних елементів, як-от реле чи запобіжник, які можна легко замінити.
Сучасні автомобілі обладнані іммобілайзером – системою, що не дає завести авто без рідного ключа. Якщо на панелі загорівся відповідний індикатор, система не розпізнала ключ. Спробуйте скористатися запасним. Якщо й це не допомогло, доведеться звернутися до спеціалістів для перепрограмування.
Якщо ж жоден із цих кроків не допоміг, варто скористатися OBD2-сканером – пристроєм, який зчитує коди помилок електронної системи авто. Багато сучасних сканерів підключаються через смартфон і допомагають діагностувати проблему. Наприклад, відсутність обертів двигуна при роботі стартера може вказувати на несправність датчика положення колінчастого валу. Цей датчик відповідає за своєчасну подачу іскри та палива, і його заміна, як правило, не є надто складною чи дорогою.
Компанія Volkswagen поки що офіційно не оголосила про це, але, згідно з численними інсайдерами, вона…
Toyota Yaris Cross, популярний компактний кросовер у Південно-Східній Азії, обзавівся новою «топовою» версією SE, яка…
Lamborghini Temerario отримав спецверсію Porto Cervo. Підрозділ Ad Personam, який спеціалізується на індивідуальному оздобленні автомобілів…
Здається, що підтримувати автомобіль у хорошому стані досить просто: своєчасно проходити технічне обслуговування та регулярно…
В Україні перевищення швидкості залишається найпоширенішим порушенням на дорогах. Однак не всі штрафи, які виписуються…
Звичка глушити двигун відразу після поїздки по трасі може обернутися серйозними витратами - особливо для…
Leave a Comment