Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари. Це стало для японських фахівців чудовою нагодою ближче познайомитися з новими моделями від конкурентів і розібратися, як їм вдається продавати свої машини за такою доступною ціною порівняно з японськими аналогами.
Що ще відомо
Серед головних експонатів був електромобіль від китайської компанії BYD, який особливо зацікавив спеціалістів. Вони відзначили не тільки ефективність машини, а й цікаве рішення з кількістю використовуваних компонентів. Китайці спростили конструкцію завдяки універсальним деталям, які підходять для різних моделей. Це дозволяє суттєво знизити витрати на виробництво і масштабувати його, що, звісно, відображається на кінцевій ціні.
Проте японські виробники не впевнені, що цей підхід підходить і для них. В Японії виробнича культура інша — тут важливо зберігати високий стандарт якості, навіть якщо це дорожче. А от у китайських компаній підхід гнучкіший: вони готові йти на компроміси, якщо це дозволяє суттєво знизити витрати.
Деякі японські менеджери, попри це, шукають можливості запозичити хоча б частину китайської стратегії. Повністю перейти на китайський підхід для них складно, але вони розглядають ідеї щодо зменшення кількості компонентів, щоб знизити витрати на виробництво електрокарів.
Як би там не було, китайські виробники показали, як можна значно здешевити електромобілі, при цьому не втрачаючи їх конкурентоспроможності. І це, безумовно, ставить японських виробників перед новими викликами в боротьбі за лідерство у сегменті електрокарів.