Зараз в Україні немає законодавчих норм, які передбачають покарання за продаж автомобілів з підкрученим пробігом або сам процес «скручування». Теоретично продавця такого автомобіля може бути притягнуто до відповідальності за статтею про шахрайство, але на практиці це досить складно. Підробка пробігу залишається практично безкарною, оскільки автомобіль формально є власністю власника, і той має право робити з ним все, що забажає, включаючи зміну показань одометра.
Проте фахівці ринку давно пропонують внести зміни до законодавства, щоб заборонити підробку пробігу. Вони також наголошують на необхідності більш суворого контролю над пробігом машин.
Найчастіше ризик підробки пробігу високий у більш дешевих масових моделей, ніж у преміальних автомобілів, оскільки останні часто оснащені складною електронікою, що фіксує пробіг у кількох джерелах. Пробіг зазвичай починають підкручувати, коли він наближається до значення 100 000 км і зазвичай зменшують його вдвічі, до 50 000 км.
Чек-лист: як не купити машину зі скрученим пробігом
- Купувати машину, яка постійно обслуговувалась у офіційного дилера чи відомої мережі автосервісів.
- Перед покупкою обов’язково перевірити історію машини за базами даних (це недорого).
- Звертати увагу на «вторинні» ознаки пробігу: знос дисків, колодок, елементів салону, деталей підвіски та ін.
- Не вірити у «бабусю, яка їздила лише на дачу».
- Пам’ятайте, що в середньому машина проїжджає на рік близько 18–20 тис. км (а часто й більше). Тобто 10-річний автомобіль із пробігом 60 тис. км – це дуже дивно.