Статті

Експерт розповів, чому не можна відразу заводити двигун автомобіля після ввімкнення запалювання

Share

В інтернеті точаться запеклі суперечки про те, як правильно пробудити двигун від сну. Чи повинно запалювання відбуватися одразу після симфонії сигнальних лампочок, що прикрашають приладову панель, чи все ж таки коротка перерва буде мудрішим вибором?

У цій статті ми поділимося своїми міркуваннями з цього інтригуючого питання.

Перш за все, варто звернутися до інструкції з експлуатації. Саме в ній розгорнуто точний протокол запуску. На ретро-автомобілях може бути дозволено миттєве запалювання, тоді як їхні сучасні аналоги часто поставляються з наполегливим застереженням виробника набратися терпіння.

Суть питання полягає в особливостях різних конструкцій. Сучасні автомобілі переповнені електронікою. Тому, коли на приладовій панелі починають мерехтіти попереджувальні лампочки, в дію вступає внутрішня діагностична система автомобіля.

Окрім виявлення несправностей, програма, закладена в пам’ять електронного блоку управління двигуном, записує дані, що стосуються температури зовнішнього повітря. Ці дані відіграють важливу роль у приготуванні паливно-повітряної суміші, особливо в холодному кліматі. Швидке запалювання автомобіля та початок руху змушує систему покладатися на попередньо встановлені середні значення. Як наслідок, процес згоряння палива стає менш оптимальним, залишаючи залишки бензину, які забруднюють нейтралізатор. Це, природно, прискорює обтяження його елементів залишками, наближаючи смерть дорогого компонента. Але на цьому казка не закінчується.

Перші моменти руху проявляються у вібраціях та нерафінованому холостому ході двигуна. Звісно, ці симптоми зникають у міру того, як обчислювальна кора автомобіля акліматизується. Проте не варто піддавати свого улюбленого “металевого коня” надмірному стресу.

Так, коли після повороту ключа панель приладів заливається миготливим світінням, розсудливість диктує затримати запалювання. Дайте електронній системі розкіш часу, щоб вирахувати оптимальний алгоритм паливної суміші та обстежити всі датчики.

Дизельні двигуни працюють за схожим сценарієм. Оснащені свічками розжарювання, які підвищують температуру повітря в камері згоряння до робочого рівня, перед тим, як їхні циліндри згорять у симфонії, варто зробити миттєву паузу.

На противагу цьому, вінтажні бензинові колісниці, прикрашені мінімумом електроніки, піддаються миттєвому запалюванню. При неквапливому підході можна навіть почути мелодійне гудіння паливного насосу, що нагадує про часи, коли таких пауз було достатньо для розпалювання свічок запалювання.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Opel все ще планує стати повністю електричним брендом до 2028 року

Незважаючи на складнощі, з якими стикається ринок електромобілів у Європі, Opel твердо дотримується свого плану…

09.12.2024

Власники Toyota попереджають про серйозний дефект у популярних пікапах

Модельна гама Toyota включає чимало моделей в кузові пікап. Один із найпопулярніших автомобілів у цій…

09.12.2024

Названо найкращі німецькі автомобілі, які можна купити за менше ніж 5 тисяч доларів

На ринку старих авто є моделі, які не тільки користуються стабільним попитом, але й демонструють…

09.12.2024

Ілон Маск продемонстрував салон майбутнього роботаксі Tesla Cybercab

В офіційному акаунті Ілона Маска в соцмережі X з'явився відеоролик, де подробиці демонструє салон нового…

09.12.2024

Експерт поділився порадами, як захистити двигун і продовжити його службу взимку

Коли холоди приходять, я завжди пам'ятаю про важливість захистити двигун і знизити його зношування через…

09.12.2024

Skoda випустила мільйон акумуляторів для компанії Volkswagen

З 2019 року Škoda Auto виробляє батареї на своєму заводі у Млада-Болеславі. Спочатку вони призначалися…

09.12.2024