Будь-який водій хотів би, щоб його машина стала потужнішою і динамічнішою без фізичної модернізації силової установки. У сучасних авто для цього достатньо поміняти прошивку блоку керування двигуном.
Насамперед потрібно розуміти, що будь-яке доопрацювання штатних систем машини – це ризик не тільки залишитися без гарантії, а й завдати шкоди вельми дорогим агрегатам. Тому чип-тюнінг має сенс робити тільки після консультації з експертом або в спеціалізованому сервісі.
Не секрет, що для російського ринку автовиробники навмисно зменшують потужність деяких своїх моделей, наприклад, до 150 або до 249 к.с., щоб скоротити витрати покупців у РФ на оплату транспортного податку. При цьому спочатку силові агрегати розраховані на більш високу віддачу.
Так, 2,0-літровий TSI третього покоління від Volkswagen з номінальною потужністю 220 к.с. легко прокачується до 315 к.с., а 3,5-літровий від Toyota – до 300 к.с. Головні переваги такої модернізації – істотно поліпшена динаміка розгону автомобіля і витрата пального, що майже не збільшується.
Недоліків же буде набагато більше. По-перше, як було зазначено вище, після чип-тюнінгу можна втратити гарантію виробника, навіть якщо перед візитом на сервіс повернути заводські налаштування.
По-друге, робота в критичних режимах помітно скорочує ресурс усіх агрегатів і систем автомобіля. Швидше зношується поршнева група, двигун може перегріватися, починає “пинатися” автоматична коробка передач, швидше стираються гальмівні диски і колодки. Нерідко навіть на невеликих пробігах після чип-тюнінгу виходить з ладу каталізатор.
І, нарешті, по-третє, чип-тюнінг – це втручання в конструкцію автомобіля, через що транспортний засіб може не пройти техогляд.