Чи потрібно завжди перевзувати свій транспортний засіб відповідно до сезону? Це дуже актуальне питання на сьогоднішній день, тим більше, що той момент, коли потрібно буде вирушити в шиномонтаж на зміну гуми, вже активно наближається. Насправді далеко не всі автомобілісти можуть собі дозволити придбання двох різних комплектів коліс для експлуатації ТЗ у зимову та літню пору року. Найчастіше з цими труднощами стикаються власники машин у віці 15 років і більше.
Тут насамперед хотілося б звернути увагу на нормативно-правову базу, тому що колись влада планувала посилити вимоги до використання гуми за сезоном. До речі, посилення повинні були торкнутися лише водіїв, що пересуваються на шипованих покришках у теплу пору року. Однак насправді до суттєвих нововведень не дійшло, і багатьом вдалося спокійно видихнути. Зазначимо, що в поточних реаліях можна зіткнутися з деякими труднощами при використанні гуми не по сезону, але це стосується лише шипованих покришок.
Жодні санкції щодо автомобіліста не будуть застосовуватися, якщо він використовує літні шини в зимову пору року, або популярну липучку з настанням теплого сезону. По суті тут все зводиться лише до безпеки пересування на транспортному засобі. Важливо розуміти, що будь-яка гума, орієнтована на використання в зимову пору року, має м’яку основу, через що з настанням тепла не так добре поводиться в процесі руху, що негативно позначається на керованості в цілому.
Також хотілося б нагадати, що будь-яка зимова гума в теплий сезон починає зношуватися значно швидше з тієї простої причини, що вона м’якша за основою і швидше нагрівається в момент руху. Крім того, не потрібно забувати про гальмівний шлях транспортного засобу, що збільшується, який буде дещо більшим у порівнянні з експлуатацією авто влітку на відповідних покришках. Це неодноразово підтверджувалося всілякими тестами та випробуваннями з боку автоекспертів.
Ну і, зрозуміло, не можна забувати, що в теплий сезон автомобілісти практикують агресивніший стиль водіння. Крім того, зростають швидкісний режим та щільність трафіку. За таких обставин кататися на зимі стає помітно більш проблематичним, оскільки доводиться концентруватися на дорозі з подвоєним зусиллям. Якщо автолюбитель взагалі воліє практикувати агресивний стиль водіння, то йому явно не слід залишати на літо зимові покришки, так як це в рази збільшує ймовірність виникнення дорожньо-транспортної пригоди.
Чому ж загалом автолюбителі почали практикувати подібні дії? Тут все досить просто пов’язано з розцінками на окремі комплекти гуми. Часом придбання нових шин або утримання одразу двох комплектів просто неможливе. З цієї причини багато автолюбителів купують перед зимою старі покришки, які можуть пройти ще один або два сезони, а потім на них відкочують близько року і перед настанням наступної зими повторюють процедуру. Частка істини в такому підході є, проте важливо брати до уваги той факт, що це негативно позначається на безпеці.