Статті

Названо три ознаки, при яких потрібно міняти масло в двигуні раніше терміну

Більшість автовиробників в інструкціях з експлуатації машин вказують терміни заміни мастила через кожні 15 тис. км або не рідше одного разу на рік. Однак, заміна масла в двигуні повинна проводитися не за термінами, позначеними в інструкції, а коли вона втрачає свої властивості, що змазують. Але як визначити цей момент самостійно? Експерти журналу «За кермом» назвали три вірні ознаки.

По-перше , скорочувати інтервал заміни масла потрібно в тому випадку, якщо машина експлуатується у важких умовах , тобто тих, які вважаються екстремальними для силового агрегату. Це можуть бути, наприклад, часті поїздки з важко навантаженим причепом, буксирування інших автомобілів, часта їзда в пробках та на короткі відстані, експлуатація в гірській місцевості, поїздки на високій швидкості (понад 150 км/год) тощо.

Багато водіїв не звертають уваги на цей список умов експлуатації, який, до речі, є у заводській інструкції до транспортного засобу. Там чітко вказано, що за важких умов експлуатації масло в моторі потрібно міняти кожні 7,5 тис. км пробігу або раз на 6 місяців .

По-друге, міняти масло в двигуні потрібно в залежності від мотогодин. Згідно з результатами досліджень, сучасні моторні олії зберігають свої властивості протягом 250-350 годин експлуатації двигуна. У деяких моделях авто їх вважає спеціальний лічильник, а для самостійного обчислення мотогодин потрібно помножити середню швидкість автомобіля на допустимий час експлуатації олії. Приклад: 30 км/год. * 250 годин = 7,5 тис. км. Це якраз той пробіг, на якому олія втрачає свої властивості.

По-третє, на необхідність термінової заміни олії можуть вказувати її рівень та колір . Так, якщо протягом кількох тисяч кілометрів рівень робочої рідини залишався на тому самому рівні, а потім різко почав падати, то масло точно пора міняти. Збільшена витрата буде говорити про те, що масло вже втратило свої властивості або про те, що двигун працює у важких умовах.

Що стосується кольору, то при деяких поломках двигуна масло може поєднуватися з паливом або антифризом. У зв’язку з цим рівень олії підвищуватиметься. Визначити попадання антифризу в олію можна за світло-жовтою або білою емульсією на контрольному щупі або на внутрішній стороні корка маслозаливної горловини. У таких випадках автовласнику потрібно терміново усунути несправність у силовому агрегаті та замінити олію в ньому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025

Компактні електрокари до 15 000 євро: нові правила ЄС

Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…

19.12.2025

Volkswagen закриває завод у Німеччині вперше за 88 років

Німецький автоконцерн Volkswagen закриває свій автомобільний завод у Дрездені, що сталося вперше за 88 років…

19.12.2025

В Україні обговорюють придорожній техконтроль автомобілів

В Україні обговорюють ідею придорожнього техконтролю автомобілів прямо на дорогах. Мета - підвищити безпеку руху,…

19.12.2025

BMW вдруге за пів року підвищує ціни на свої автомобілі

BMW вдруге за пів року підвищує ціни на свої автомобілі. Згідно з внутрішнім повідомленням для…

19.12.2025