Статті

Як продовжити ресурс ременя ГРМ: поради для водіїв

Будь-який автолюбитель знає, що значною статтею витрат при обслуговуванні автомобіля є заміна ременя ГРМ та супутніх деталей. Згідно з регламентом, цю процедуру слід проводити на пробігу 100-120 тисяч км. Проте на практиці фахівці радять замінювати ремінь уже на 80-90 тисячах км. Іноді ж у водія просто немає можливості виділити кошти навіть до моменту, передбаченого регламентом. Тоді виникає питання: як продовжити ресурс ременя ГРМ?

Насправді, якщо йдеться про заводський ремінь, встановлений виробником, він часто служить значно довше, ніж 100-120 тисяч км. Важливо розуміти, що ресурс ременя багато в чому залежить від умов експлуатації. Наприклад, при дбайливому ставленні до авто ремінь може пройти 150-200 тисяч км. Є чимало прикладів із таксопарків, де на деяких бюджетних автомобілях ремені змінюють вкрай рідко через високу вартість процедури.

Що ж потрібно водієві, щоб продовжити термін служби ременя? По-перше, варто врахувати, що заміна ременя зазвичай передбачає одночасну зміну роликів, привідного ременя та насоса охолоджувальної рідини. Якщо автовласник впевнений, що ці деталі в порядку, можна трохи відкласти заміну ременя, за умови відсутності серйозних ознак зносу: тріщин, стертих зубів, потертостей та інших механічних пошкоджень.

Що стосується способів продовжити ресурс ременя, ключове – дбайливе ставлення до двигуна. Рекомендовано ретельно прогрівати мотор перед поїздкою, уникати роботи двигуна на високих обертах і не експлуатувати авто за сильного морозу. Найбільше навантаження на ремінь виникає при запуску двигуна та різкому збільшенні оборотів. Тому усунення зайвих навантажень допомагає продовжити його ресурс.

Слід розуміти, що це не заміна регламенту, а лише поради, які дозволяють відстрочити заміну на 5-10 тисяч км, щоб водій встиг зібрати необхідну суму для обслуговування. При цьому обрив ременя ГРМ на сучасному автомобілі загрожує серйозними наслідками: поршні стикаються з клапанами, що призводить до їх деформації та потребує дорогого ремонту двигуна.

Окремо варто звернути увагу на моторне масло, особливо взимку. Чим густіше і вищої в’язкості мастило, тим складніше відбувається запуск двигуна на холодну. Тому для збереження ресурсу ременя в зимовий період краще використовувати більш рідке масло з нижчою в’язкістю – це значно полегшить запуск двигуна навіть за низьких температур.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названий позашляховик, здатний проїжджати без поломок понад 400 тисяч км

Коли йдеться про надійність, лідерські позиції займають лише окремі бренди. Нещодавно авторитетний журнал iSeeCars провів…

19.10.2025

Як економити пальне під час їзди: поради для сучасних водіїв

Зі зростанням цін на пальне автовласники шукають способи зменшити витрати. Один із найефективніших методів -…

19.10.2025

Підготовка авто до зими: що перевірити перед морозами

З настанням холодів водіям варто подбати про стан автомобіля та замінити деякі витратні матеріали, щоб…

19.10.2025

Німеччина запускає нову програму субсидій для електромобілів із січня 2026 року

Через два роки після скасування дотацій, що, як показують звіти, значно охолодили попит на електромобілі,…

19.10.2025

Tesla та інші виробники отримали вимоги до аварійних дверних ручок

На фоне нескольких інцидентів, включаючи пожежі та ДТП, коли люди опинялися заблокованими всередині своїх автомобілів,…

19.10.2025

Чому повна заправка небезпечна для старих авто та гібридів

Багато українців звикли заливати бак до країв, щоб рідше відвідувати заправку, проте ця звичка може…

19.10.2025