Статті

Чому автомобільний акумулятор може вибухнути навіть у слабкий мороз

Share

Взимку на автомобільну батарею лягає підвищене навантаження. Результат – часті розряди АКБ. Однак біда може бути куди серйозніша, ніж двигун, що не подає ознак «життя». Нерідко акумулятор просто вибухає, причому навіть за невеликої мінусової температури. Про те, чому таке відбувається, розповідає портал «АвтоПогляд».

Нагадаємо, що «зарядник» складається з пакетів пластин, занурених у електроліт, та пластикового корпусу. Цей корпус є досить міцним і навіть може витримати падіння з метрової висоти. Але куди небезпечніші внутрішні процеси.

Справа в тому, що згодом у батареї накопичуються гази, особливо якщо її періодично заряджають від зовнішнього джерела струму. Це призводить до закипання електроліту та виділення водню. Він поєднується з киснем, даючи в результаті гримучу суміш. Для вибуху достатньо однієї іскри.

Знаючи про це, виробники роблять у корпусі АКБ два вентиляційні отвори. Але деякі громадяни забувають зняти з них заглушки. Зазвичай похапцем, коли на морозі сів акумулятор і треба купити і поставити новий. Або просто закривають вентиляцію, щоб “укутати” АКБ перед холодами. Підсумок – швидка концентрація газів у корпусі.

Коли настає відлига і на вулиці вже не так холодно, громадяни активно експлуатують машину. Мовляв, вона довго стояла і має «пробігтися». У цьому випадку будь-яка «блукаюча» іскра призводить до детонації. Після сильного «бух» під капотом, видно пластикові уламки стінок акумулятора і електроліт, що витік. Якщо він потрапить на проводку, то момент «з’їсть» її.

Ще одна типова ситуація. Після того, як пройшли сильні морози і АКБ, що «ослабла», ледве крутить стартер, машину нерідко «прикурюють» від іншого автомобіля. Іскри при приєднанні «крокодилів» також призводять до вибуху.

А буває й зовсім «жорстко». Перепади температур викликають стрибки напруги у бортовій системі транспортного засобу. І найчастіше тоді, коли є якісь несправності. В результаті того, що «барахліт» регулятор, встановлений на генераторі, останній починає видавати напругу вище 14,7 вольт. Таким чином, акумулятор може закипіти і вибухнути прямо в русі. Пощастить, якщо “глюки” у проводці заздалегідь зафіксує борткомп’ютер і видасть помилку. Тоді можна зупинитися та оглянути підкапотний простір. А якщо ні, то доведеться викликати евакуатор і буксирувати залізного коня в сервіс.

Щоб уникнути проблем, достатньо регулярно оглядати батарею на предмет здуття, чистити від бруду сапуни і контролювати кількість електроліту, не даючи йому опуститися нижче норми. Нічого складного у цьому немає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Рестайлінговий кросовер Renault Austral отримає оновлений дизайн

Презентація одного з найсвіжіших кросоверів компанії Renault, який отримав ім'я Austral, відбулася в 2022 році.…

25.03.2025

Новий Porsche 911 Turbo S із гібридною установкою показали на фото

У Мережу злили фото оновленого Porsche 911 Turbo S 2026 - топової версії легендарної «дев'ятки».…

25.03.2025

Названо ключові опції, які підвищать вартість авто при продажу

При покупці автомобіля багато хто не замислюється про його майбутній продаж. Однак, якщо планується використовувати…

25.03.2025

Ferrari готує свій перший електричний автомобіль: перші фото

Компанія Ferrari, яка тривалий час обходила стороною тему повноцінної електрифікації своїх машин, здалася під тиском…

25.03.2025

Три популярні кросовери від Nissan отримали довічну гарантію на двигун і КПП

Власники кросоверів Nissan Pathfinder, X-Trail і Qashqai в Китаї можуть більше не хвилюватися щодо надійності…

25.03.2025

Експерт назвав автомобілі, які категорично не варто купувати

На ринку вживаних транспортних засобів різноманітність вражає своїм масштабом, а привабливі ціни часто притягують покупців.…

25.03.2025