Яким має бути тиск у шинах і від чого він залежить

Час читання: 3 хв.
0

Тиск у шинах – важливий показник, який багато автовласників марно ігнорують. При некоректному тиску машина непередбачено веде себе на дорозі, потребує частого ремонту підвіски, правки дисків та заміни гуми.

Щоб заощадити нерви, час та гроші, за тиском у шинах потрібно зробити. Яким воно має бути, розповідаємо у новому матеріалі.

Яким може бути тиск

Тиск у шинах може бути нормальним, недостатнім та надмірним.

Реклама

Якщо тиск нормальний, то шина торкається дорожнього полотна всім протектором рівномірно. Під час повороту пляма контакту трохи змінюється, але на рівній дорозі при їзді в прямому напрямку воно залишається постійним. Плямою контакту називають опорну поверхню шини, яка стикається з дорогою.

Якщо тиск недостатній, то пляма контакту зміщується на боковину. Через це колесо спирається на бічні частини, а центр у цей час проминається. Тому шина починає зношуватися нерівномірно і вимагає заміни, сильно зростає витрата бензину, зменшується керованість, з боків з’являються грижі, авто гірше долає нерівності.

Якщо тиск надлишковий, то пляма контакту зміщується до центру. Бічні частини колеса з дорогою не стикаються. Тому шина так само зношується нерівномірно і раніше терміну. Крім того, у авто знижується керованість на великій швидкості та в поворотах. Колесо може будь-якої миті лопнути, воно стає жорсткішим і перекладає все навантаження на підвіску. Гальмівний шлях зростає.

Буває й таке, що тиск у шинах відрізняється. Тоді всі колеса зношуватимуться по-своєму, а авто зноситиме убік колеса з мінімальним тиском.

Який тиск вважається нормальним

Нормальний тиск у автомобільних шинах знаходиться в діапазоні від 1,9 до 2,5 бар. Але кожний автовиробник встановлює власні норми. Конкретні показники моделі можна знайти в інтернеті, але важко сказати, яка інформація буде достовірною. Щоб не помилитися, нормативи тиску можна пошукати в інструкції з експлуатації авто або в інших місцях:

  • На наклейці на бічній частині водійських дверей.
  • На стікері на кузовній стійці.
  • На внутрішній стороні кришки бензобака.
  • На наклейці в бардачку.
  • При переході за посиланням з QR-коду, який знаходиться поруч із стандартними наклейками.

Тиск вказується і на шині, але орієнтуватися на цей показник не варто. Він показує максимально можливий тиск, який здатний витримати шину. При перевищенні показника вона лусне.

Від чого залежить тиск у шинах

Тиск у шинах не повинен бути цілий рік однаковим. Його коректне значення змінюється в залежності від дії різних факторів:

  • Сезонність. Влітку через спеку повітря у шинах розширюється, і тиск підвищується. При їзді гарячим асфальтом показник росте ще сильніше. Тому влітку важливо не перекачувати колеса і перевіряти тиск на шинах, що вже застигли. Взимку тиск завжди падає, але некритично – про це важливо пам’ятати та підкачувати колеса.
  • Завантаженість. У разі збільшення навантаження рекомендується збільшувати тиск у коліс на задній осі.
  • Стан дороги. На бездоріжжя для кращого проходження піску і пухкої землі можна трохи спустити колеса, знизивши тиск нижче 1 бар. Це збільшить площу зчеплення з поверхнею. Цей прийом часто використовують водії в зимовий час, коли застрягають у снігу.
  • Манера їзди та швидкість. Під час руху на високих швидкостях, а також під час різких стартів, поворотів та гальмування шини нагріваються швидше, ніж при стандартній їзді. Через це збільшується тиск. Тому перекачувати колеса точно не варто шанувальникам перегонів. Також тиск не повинен бути надто високим, якщо ви збираєтеся їхати в гори.
  • Профіль. Стандартний нормальний тиск, вказаний на наклейці на кузові авто, не підходить для неординарних шин з низьким профілем. Можна, звичайно, переглянути оптимальний показник у таблиці з інтернету, яка враховує розмір шини, але для гарантії краще проконсультуватися з фахівцями.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!