Експлуатація автомобіля у міських умовах мають свою специфіку. У більшості випадків це короткі поїздки на роботу або в магазин. Автовиробники прирівнюють їзду на невеликі відстані до експлуатації у важких умовах.
Автовиробники наголошують, що короткі поїздки на відстані до 10 – 15 кілометрів згубно впливають на ключові вузли автомобіля та здатні загробити мотор та акумулятор. Насамперед, у коротких поїздках моторне масло не встигає достатньо прогрітися та погано змащує деталі ДВЗ, що закономірно скорочує його ресурс. Крім того, коли двигун остигає, особливо в холодну пору року, всередині збирається конденсат. У коротких поїздах він не встигає випаровуватись і накопичується в маслі, утворюючи емульсію.
При запуску двигуна на холодну суміш в камері згоряння не виробляється повністю, тому залишки осідають на поршневій групі і свічках, утворюючи нагар. На дизельних автомобілях фільтр сажі самоочищається при нагріванні вихлопної системи до певної температури. У коротких поїздках система не встигає прогрітися і фільтр може закоксуватися. Під час руху на непрогрітому двигуні витрата палива зростає мінімум на 15 – 20%.
У період підвищеної вологості, восени та навесні, в салоні накопичується конденсат, який не встигає випаровуватися в коротких поїздках. Це може призвести до утворення цвілі та окислення проводів. Крім того, їзда на невеликі дистанції згубно впливає на акумулятор. Зазвичай він заряджається під час руху. У коротких поїздках цього не відбувається, тому одного чудового ранку автомобіль може просто не завестися.