Статті

Зберігаємо шини правильно: де, як і в яких умовах

Share

Зберігати шини на балконі або в гаражі можна зі спокійною совістю, якщо дотримуватись кількох простих порад. Так гума прослужить довше і не дасть неприємних сюрпризів під час експлуатації.

Загальні рекомендації

Досягти ідеальних умов, таких як у спеціалізованих сховищах шин, виходить далеко не завжди, але на деякі важливі показники можна вплинути самостійно:

Оптимальна температура та вологість повітря, захист від сонячних променів, зберігання далеко від олій та інших технічних рідин

Дотримуватись температурного режиму Ідеальна температура зберігання шин від +10 до +25 градусів, допустимий діапазон від 0 до +35 градусів. Від морозу в гумі можуть утворюватися мікротріщини, що призводять до передчасного зносу та розривів, а від сильної спеки може порушитися структура компаунду (особливо у зимового комплекту).

Не допускати надмірної вологості. У сирих приміщеннях, під постійним впливом вологи метоллокорд може зазнати корозії, що призведе до відшарування протектора та викривлення брекера. Пересушене повітря призводить до розтріскування гуми.

Бережіть від сонячних променів. Ультрафіолет змінює структуру гумового складу, що часто призводить до виникнення “сухої гнилі” – пересихання протектора. Внаслідок шина втрачає свою еластичність, стає менш міцною та забезпечує найгірше зчеплення з дорогою.

Не допускати контакту з агресивними рідинами. Машинна олія та інші ПММ, потрапляючи на гуму, вбираються в її структуру, викликаючи локальні пошкодження. Що може призвести до розривів у процесі їзди, нерівномірного зношування, втрати еластичності.

Слід враховувати, що близьке розташування до опалювальних приладів, озонаторів також погіршує якість гуми.

У професійних сховищах дотримуються еталонних показників середовища. У сховищах компанії вони відповідають температурі повітря від 10 до 21 градусів, вологості – в межах 60-70%. Саме за таких умов гума спокійно переносить тривалу бездіяльність.

Підготовка до зберігання

Для того, щоб максимально виключити вплив негативного середовища, необхідно перед довгим відпочинком ретельно помити колеса, видалити бруд, хімічну рідину, витягнути всі камені з протектора. В ідеалі – після миття скористатися спеціальними розчинами, що доглядають, на силіконовій основі, які сприяють виштовхуванню вологи з мікропор гуми.

Спецзасоби актуально використовувати для регіонів з холодним кліматом, які допомагають зберегти властивості шини при різкому зниженні температури нижче нуля.

Правильне складування

Важливо враховувати, що колеса у зборі та шини без дисків зберігаються по-різному.

Покришки на дисках підвішують окремо кожне колесо або мають лежачи один на одному. Це допомагає зберегти правильну геометрію і не допускати деформації від тривалого статичного навантаження. При горизонтальному складуванні рекомендується щомісяця чергувати положення (нижні перекидати нагору, верхні – вниз).

Шини без дисків зберігають лише стоячи . Можна обладнати спеціальний стелаж, перегородки якого повинні бути без гострих країв, щоб уникнути деформації у місці контакту. Класти гуму одна на одну і тим більше підвішувати не можна, бо боковини втратить свою початкову форму.

Пакування шин на час зберігання можна в спеціальні чохли, якщо це відкрите повітря або балкон. Пакети в цьому випадку не рекомендуються, оскільки в них накопичується конденсат. Целофан краще використовувати тільки при транспортуванні або для захисту гуми від негативних зовнішніх факторів (наприклад, у гаражі, де є ризик потрапляння агресивних рідин).

Відхилення від рекомендацій не означає, що шини стануть однозначно непридатними, але якщо немає можливості відтворити більш-менш прийнятні умови, краще звернутися до професіоналів. Сховища систематично проходять міжнародний аудит за якістю надання послуг зберігання. Який гарантує як беззаперечне дотримання норм, а й допомагає отримувати актуальну інформацію про оптимізацію організації сервісу. Водії підтверджують, що в правильних умовах гума служить як мінімум на 1-2 сезони довше і зберігає свої характеристики протягом усього терміну експлуатації.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Українцям назвали три системи, які слід перевірити в авто перед морозом

Перед початком зими у машині потрібно перевірити стан АКБ, а також коректність роботи термостату та…

08.11.2024

Volkswagen представив унікальну систему безпеки для водіїв

Сучасні технології допомагають автомобілям стати безпечнішими, і Volkswagen робить значний крок уперед у цій галузі.…

08.11.2024

Названо 5 найпопулярніших електромобілів жовтня

У жовтні в Україні зареєстрували 4277 нових електромобілів на акумуляторних батареях (BEV), що на 5%…

08.11.2024

Nissan готує новий електрокар, розроблений на основі концепту Leaf Nismo RC

Японський автовиробник Nissan збирається вивести на ринок новий продукт для електричного сегменту спортивних автомобілів, збудований…

08.11.2024

Три прості способи швидко позбутися льоду на лобовому склі

Наш експерт розповів, як боротися з зледенілим склом тим водіям, у яких електрообігрів або «передпусковий»…

08.11.2024

Dacia готується скласти конкуренцію Volkswagen Golf новим доступним хетчбеком

Слідом за новим кросовером Bigster румунський бренд Dacia має намір представити ще один важливий для…

08.11.2024