Статті

Зберігаємо шини правильно: де, як і в яких умовах

Share

Зберігати шини на балконі або в гаражі можна зі спокійною совістю, якщо дотримуватись кількох простих порад. Так гума прослужить довше і не дасть неприємних сюрпризів під час експлуатації.

Загальні рекомендації

Досягти ідеальних умов, таких як у спеціалізованих сховищах шин, виходить далеко не завжди, але на деякі важливі показники можна вплинути самостійно:

Оптимальна температура та вологість повітря, захист від сонячних променів, зберігання далеко від олій та інших технічних рідин

Дотримуватись температурного режиму Ідеальна температура зберігання шин від +10 до +25 градусів, допустимий діапазон від 0 до +35 градусів. Від морозу в гумі можуть утворюватися мікротріщини, що призводять до передчасного зносу та розривів, а від сильної спеки може порушитися структура компаунду (особливо у зимового комплекту).

Не допускати надмірної вологості. У сирих приміщеннях, під постійним впливом вологи метоллокорд може зазнати корозії, що призведе до відшарування протектора та викривлення брекера. Пересушене повітря призводить до розтріскування гуми.

Бережіть від сонячних променів. Ультрафіолет змінює структуру гумового складу, що часто призводить до виникнення “сухої гнилі” – пересихання протектора. Внаслідок шина втрачає свою еластичність, стає менш міцною та забезпечує найгірше зчеплення з дорогою.

Не допускати контакту з агресивними рідинами. Машинна олія та інші ПММ, потрапляючи на гуму, вбираються в її структуру, викликаючи локальні пошкодження. Що може призвести до розривів у процесі їзди, нерівномірного зношування, втрати еластичності.

Слід враховувати, що близьке розташування до опалювальних приладів, озонаторів також погіршує якість гуми.

У професійних сховищах дотримуються еталонних показників середовища. У сховищах компанії вони відповідають температурі повітря від 10 до 21 градусів, вологості – в межах 60-70%. Саме за таких умов гума спокійно переносить тривалу бездіяльність.

Підготовка до зберігання

Для того, щоб максимально виключити вплив негативного середовища, необхідно перед довгим відпочинком ретельно помити колеса, видалити бруд, хімічну рідину, витягнути всі камені з протектора. В ідеалі – після миття скористатися спеціальними розчинами, що доглядають, на силіконовій основі, які сприяють виштовхуванню вологи з мікропор гуми.

Спецзасоби актуально використовувати для регіонів з холодним кліматом, які допомагають зберегти властивості шини при різкому зниженні температури нижче нуля.

Правильне складування

Важливо враховувати, що колеса у зборі та шини без дисків зберігаються по-різному.

Покришки на дисках підвішують окремо кожне колесо або мають лежачи один на одному. Це допомагає зберегти правильну геометрію і не допускати деформації від тривалого статичного навантаження. При горизонтальному складуванні рекомендується щомісяця чергувати положення (нижні перекидати нагору, верхні – вниз).

Шини без дисків зберігають лише стоячи . Можна обладнати спеціальний стелаж, перегородки якого повинні бути без гострих країв, щоб уникнути деформації у місці контакту. Класти гуму одна на одну і тим більше підвішувати не можна, бо боковини втратить свою початкову форму.

Пакування шин на час зберігання можна в спеціальні чохли, якщо це відкрите повітря або балкон. Пакети в цьому випадку не рекомендуються, оскільки в них накопичується конденсат. Целофан краще використовувати тільки при транспортуванні або для захисту гуми від негативних зовнішніх факторів (наприклад, у гаражі, де є ризик потрапляння агресивних рідин).

Відхилення від рекомендацій не означає, що шини стануть однозначно непридатними, але якщо немає можливості відтворити більш-менш прийнятні умови, краще звернутися до професіоналів. Сховища систематично проходять міжнародний аудит за якістю надання послуг зберігання. Який гарантує як беззаперечне дотримання норм, а й допомагає отримувати актуальну інформацію про оптимізацію організації сервісу. Водії підтверджують, що в правильних умовах гума служить як мінімум на 1-2 сезони довше і зберігає свої характеристики протягом усього терміну експлуатації.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Chevrolet Corvette ZR1 несподівано побив рекорд максимальної швидкості

Chevrolet Corvette ZR1 несподівано встановив рекорд "максималки". У Німеччині на полігоні в Папенбурзі новинку вдалося…

20.10.2024

Розкрито головні новинки Volkswagen 2025 року

Наступний 2025 стане важливим для німецького автовиробника Volkswagen. Йому належить представити відразу кілька ключових новинок…

20.10.2024

Експерти склали рейтинг найміцніших автомобілів

Британський портал «WhatCar» постійно публікує різні дослідження в галузі надійності автомобілів. Нещодавно журналісти з «Туманного…

20.10.2024

Інтер’єр нового Volkswagen Teramont Pro розкрито на свіжих фотографіях

Отож, у Китаї вже готують до виходу новий Volkswagen Teramont Pro, і нещодавно з’явились свіжі…

20.10.2024

General Motors показав армійський броньовик з унікальною технікою

General Motors показав броньовик для спецслужб з унікальною технікою. "Дочка" автогіганта - GM Defense -…

20.10.2024

Які вживані авто зі США найчастіше обирають українські водії

За перші три квартали 2023 року в Україну пригнали майже 33,5 тисячі авто зі Штатів,…

20.10.2024