З настанням перших холодів відновилися суперечки навколо того, чи варто перед поїздкою ґрунтовно прогрівати мотор на холосих оборотах, чи це шкідливо для силового агрегату.
Експерти пояснили, чому тривала робота ДВЗ на холостому ході може суттєво скоротити його ресурс. На низьких оборотах двигуна тиск моторного масла в системі знижується, що призводить до масляного голодування і швидшого зносу поршневої групи, масляного насоса, системи охолодження, газорозподілу та випускної системи. Крім того, на холостому ході свічки запалювання інтенсивніше покриваються сажею, а потім зростає витрата палива.
Особливо шкідлива тривала робота на низьких оборотах для турбомоторів, оскільки їхній ресурс, на відміну від атмосферних «колег», обмежений певною кількістю мотогодин. Також страждає на холостому ході каталітичний нейтралізатор вихлопної системи, який у такому режимі схильний до перегріву.
При холодному пуску прогрівати двигун необхідно, але до питання слід підійти розумно. Перед початком руху достатньо дати двигуну попрацювати близько 5 – 10 хвилин на неодружених оборотах.