Як не купити машину зі скрученим пробігом. Інструкція від експертів

Час читання: 4 хв.
0

Чим небезпечний скручений пробіг Популярні марки автомобілів, у яких скручують пробіг Стан салону Технічні маркери Вік машини Документи Сервіси Відповідальність за скручування Відшкодування збитків

Про значне зростання випадків скручування пробігу у ввезених до України автомобілів попередили експерти. Проблема стала актуальною на тлі відновлення неофіційних поставок із низки зарубіжних країн: дилери та перегонники продають і нові машини, і автомобілі з пробігом. При цьому можливість перевірити достовірність заявлених показників у клієнтів не завжди, і тоді виникає ризик потрапити в пастку.

Про таку проблему, зокрема, Autonews.ru розповіли у Національному автомобільному союзі (НАС). Як заявив Autonews.ru його представник Антон Шапарін, з таким видом шахрайства можна зіткнутися навіть у низці великих дилерських центрів. Опитані співробітники автосалонів визнають: про скручений пробіг вони попереджають клієнта далеко не завжди. Як, у свою чергу, повідомили аналітики порталу “Дром”, скручений пробіг – дуже поширене явище при продажі вживаних автомобілів. За їх оцінками, більше половини автомобілів (65%) на вторинному ринку мають ознаки скрученого пробігу.

Реклама

Розбираємось, як вирахувати обман і що робити, якщо скручений пробіг виявили вже після покупки.

Чим небезпечний занижений пробіг автомобіля

Якщо пробіг у автомобіля скручений, значить, у такому автомобілі вже «втомлені» двигун і кузов. Насамперед для нового власника це загрожує несподіваними витратами на дорогий ремонт. Крім того, проблеми можуть виникнути і при подальшому продажу машини.

У яких автомобілів найчастіше скручують пробіг

За оцінками експертів, найчастіше показання одометра коригують у популярних в Україні автомобілів, таких як Toyota Camry, Lada Priora, Toyota Corolla. Чим машина старша, тим більше шансів, що пробіг скрутили.

«Загалом діє правило: що нижча вартість машини, то вища ймовірність того, що пробіг буде скручений. Так, у 70% автомобілів вартістю до 800 тис. руб. змінено показники одометра. Реальний пробіг у таких машин скручують іноді по два рази, і в середньому загальне заниження пробігу складає 150 тис. км.

Також, за словами експерта, високі шанси купити машину із зміненими показниками кілометражу в сегменті вартістю від 800 тис. до 1,5 млн руб. Тут, за даними порталу, у 61% машин є ознаки скручування пробігу.

«У середньому таких автомобілів пробіг скручували двічі, і в результаті зменшили на 95 тис. км. А у 43% авто вартістю від 1,5 млн до 3 млн дані одометра занижували на 90 тис. км хоча б один раз», – попередив Гришин.

Покупці дорогих автомобілів також не застраховані від шахрайства із пробігом. За оцінками аналітика, 43% автомобілів вартістю від 3 млн. до 5 млн. руб. продаються з підозрою на корекцію показань одометра. У середньому цих машин пробіг зменшували на 69 тис. км. У кожного третього автомобіля вартістю від 5 млн. руб. також змінювали показники кілометражу, як правило, це робили один раз і не більш як на 39 тис. км.

Стан салону, протерті сидіння та оббивка: що вкаже на обман

При виборі машини за привабливою ціною з невеликим пробігом автомобілістам варто придивитися до деяких елементів в салоні: вони можуть вказати, наскільки інтенсивно користувалися машиною. Стан салону розповість про пройдені кілометри куди краще за кузов. Так, варто звернути увагу на обід та спиці керма, на кнопки. Важливо перевірити і рукоятку коробки передач, і особливо зовнішній валик сидіння водія. Видати реальний термін експлуатації автомобілів може також оббивка та панелі дверей у зоні підлокітників.

Опитані експерти сервісу «Автотека» впевнені: перевірити, чи скручено пробіг, можна за непрямими ознаками. Починати огляд вони також радять із огляду салону. Якщо кермо, педалі, ручки перемикання передач потерті і виглядають зношеними, значить автомобіль часто експлуатували. Також про великий пробіг автомобіля можуть свідчити продавлене сидіння водія, затерті кнопки і пошарпана оббивка.

Каталізатор, диски, ГРМ: що перевірити при покупці машини з пробігом

Про те, що пробіг автомобіля підійшов до певної межі, вкажуть і деякі технічні аспекти та хитрощі. Наприклад, гальмівні диски на сучасних автомобілях мають ресурс 50-60 тис. км. І якщо на одометрі схожі показники чи навіть більше, а диски виглядають як нові, це привід замислитись. Недобросовісні продавці могли просто замінити ці елементи, щоб зробити автомобілі привабливішими і позбутися непрямого доказу.

«У конкретних моделей є деякі інші маркери, здатні натякнути на приблизний пробіг. Наприклад, знос приводу ГРМ», – розповів Гришин.

У свою чергу, в «Автотеку» порадили уважніше придивитися до каталізатора. Там наголосили, що термін експлуатації каталізатора автомобіля в середньому становить 100–150 тис. км. Якщо водій виявить у вихлопній системі свіжу деталь при вказаному пробігу нижче 150 тис. км, це може означати, що реальний пробіг автомобіля вищий за заявлений.

Невідповідність пробігу віку машини: як порахувати

Підозри у скрученому пробігу у водіїв мають викликати нереалістичне співвідношення віку автомобіля та зазначеного пройденого кілометражу. За оцінкою експертів “Автотеки”, в середньому автомобіль проходить близько 17,5 тис. км на рік. Тому пробіг нижче 85 тис. км у п’ятирічного екземпляра має насторожувати.

«Однак варто враховувати, що машину могли використовувати, наприклад, у сільській місцевості чи їздили за кермом лише з весни до осені. Або це не єдина машина власника. У таких випадках реальний пробіг насправді може бути нижчим за середній. Якщо покупець зіткнеться з таким автомобілем, варто докладно розпитати власника про умови експлуатації машини та причини низького пробігу», — порадили аналітики.

За якими документами можна перевірити пробіг автомобіля

Ще один важливий інструмент для перевірки пробігу – сервісна книжка. Так, якщо продавець стверджує, що проводив технічне обслуговування автомобіля у офіційного дилера, прямим доказом цього будуть записи в сервісній книжці. Відмова продавця показати документ має спричинити підозру.

«Також можна з’ясувати, де автомобіль обслуговувався, запросити історію обслуговування у сервісу та зіставити, які ремонтні роботи на якому пробігу було проведено», — зазначили експерт.

Дані про проходження техогляду – ще одне джерело інформації для покупця: дані про пройдені техогляди фіксуються в діагностичній карті автомобіля.

«Зараз діагностичні карти існують, зокрема, в електронному вигляді. При введенні номера діагностичної картки у спеціальних сервісах з перевірки автомобілів або відкритих баз легко дізнатися, як змінювався пробіг автомобіля від техогляду до техогляду», — порадили аналітики.

Якими сервісами та послугами користуватися для перевірки пробігу

Якщо автомобіліст не впевнений у своїй технічній підкованості, він має варіант скористатися порадами професійних автопідбирачів: вони беруть за свої послуги від 30 тис. руб. залежно від умов пошуку та категорії автомобіля. Також додатково можна перевірити вибрану машину зі сканером та фахівцем.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!