Статті

Що повинен знати кожен водій про зчеплення на “автоматі”

Багато водіїв навіть не замислюються над тим, як працює автоматична коробка передач.

Попри те, що на машинах з автоматичною коробкою передач немає педалі зчеплення, сам механізм, який відповідає за зв’язок двигуна і коробки є у всіх машинах з усіма типами КПП. Враховуючи даний факт, водіям варто знати конструктивні особливості свого автомобіля, щоб не “вбити” коробку передач та двигун завчасно, повідомляє Авто Світ.

Отже, в класичній автоматичній коробці передач і деяких варіаторних коробках є так званий “бублик” або гідротрансформатор. Одна частина цього механізму кріпиться до колінвала двигуна, а друга частина вже з’єднана із коробкою передач. Передача крутного моменту тут відбувається шляхом обертання олії всередині гідротрансформатора.

До 90-х років принцип роботи автоматичної коробки був максимально простим через що ККД самої коробки був не дуже високим. Пізніше всередині коробки з гідротрансформатором з’явилося щось подібне до зчеплення, яке називають “муфтою”. Ця муфта дозволяє з’єднати насосне та турбінне колесо гідротрансформатора, що є певним аналогом “прямої передачі”.

І навіть ця муфта є відносно старим винаходом, адже сьогодні блок керування АКПП може регулювати тиск рідини всередині та точніше встановлювати момент спрацьовування муфти. Сама муфта тепер має різну силу здавлювання дисків, що дозволяє використовувати режим пробуксовки.

У подібних коробок передач є два плюси: економічність і більш точне керування крутним моментом. На жаль, мінусів у подібних АКПП не менше. По-перше, при інтенсивних розгонах муфта працює дуже інтенсивно, що призводить до її зношування і потрапляння продуктів зношування в рідину, що своєю чергою призводить до забруднення гідроблока і може викликати повну відмову клапанів управління.

У такій ситуації закономірне напрошується питання “що робити?” Тут ситуація досить проста. Перше – регламентні роботи по коробці потрібно виконувати точно у відповідності до інструкції виробника на спеціалізованому сервісі. Друге – регулярна заміна масла та фільтра коробки (якщо вона є) також допоможуть продовжити життя коробки передач.

Водночас, деякі водії люблять різкі старти зі світлофорів та інші надмірні навантаження на коробку. Якщо ви також любите агресивний стиль їзди, то варто пам’ятати, що в такому випадку рекомендований інтервал між регламентними роботами варто зменшити, оскільки навантаження на коробку зростає.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

BMW знайшла спосіб зменшити викиди без переходу на електрокари

Німецький автовиробник представив альтернативу електромобілям — синтетичне паливо eFuel, призначене для звичайних двигунів внутрішнього згоряння.…

15.10.2025

ТОП-5 уживаних хетчбеків, які варто купити у 2025 році

Хетчбеки - улюблений вибір міських водіїв, новачків і автоледі. Компактні автомобілі зручні у паркуванні, маневрені…

15.10.2025

Zeekr 7X 2026 уперше показали вживу: помітні нові зміни в дизайні

З'явилися перші реальні фотографії оновленого Zeekr 7X 2026 року. Знімки демонструють змінений передній бампер, підняте…

15.10.2025

Mercedes показав футуристичний концепт Vision Iconic з енергоефективними технологіями

Mercedes-Benz представив новий концепт Vision Iconic - ефектне купе, яке символізує "вхід бренду в нову…

15.10.2025

Toyota оновила електродвигун для кросовера bZ4X

Toyota представила модернізований електропривод eAxle для кросовера bZ4X, розроблений спільно з BluE Nexus, Aisin та…

15.10.2025

Як правильно відключити акумулятор у автомобілі: поради автоелектрика

Коли виникає потреба відключити акумулятор - наприклад, для профілактики або під час тривалого простою -…

15.10.2025