Статті

Що повинен знати кожен водій про зчеплення на “автоматі”

Share
Багато водіїв навіть не замислюються над тим, як працює автоматична коробка передач.

Попри те, що на машинах з автоматичною коробкою передач немає педалі зчеплення, сам механізм, який відповідає за зв’язок двигуна і коробки є у всіх машинах з усіма типами КПП. Враховуючи даний факт, водіям варто знати конструктивні особливості свого автомобіля, щоб не “вбити” коробку передач та двигун завчасно, повідомляє Авто Світ.

Отже, в класичній автоматичній коробці передач і деяких варіаторних коробках є так званий “бублик” або гідротрансформатор. Одна частина цього механізму кріпиться до колінвала двигуна, а друга частина вже з’єднана із коробкою передач. Передача крутного моменту тут відбувається шляхом обертання олії всередині гідротрансформатора.

До 90-х років принцип роботи автоматичної коробки був максимально простим через що ККД самої коробки був не дуже високим. Пізніше всередині коробки з гідротрансформатором з’явилося щось подібне до зчеплення, яке називають “муфтою”. Ця муфта дозволяє з’єднати насосне та турбінне колесо гідротрансформатора, що є певним аналогом “прямої передачі”.

І навіть ця муфта є відносно старим винаходом, адже сьогодні блок керування АКПП може регулювати тиск рідини всередині та точніше встановлювати момент спрацьовування муфти. Сама муфта тепер має різну силу здавлювання дисків, що дозволяє використовувати режим пробуксовки.

У подібних коробок передач є два плюси: економічність і більш точне керування крутним моментом. На жаль, мінусів у подібних АКПП не менше. По-перше, при інтенсивних розгонах муфта працює дуже інтенсивно, що призводить до її зношування і потрапляння продуктів зношування в рідину, що своєю чергою призводить до забруднення гідроблока і може викликати повну відмову клапанів управління.

У такій ситуації закономірне напрошується питання “що робити?” Тут ситуація досить проста. Перше – регламентні роботи по коробці потрібно виконувати точно у відповідності до інструкції виробника на спеціалізованому сервісі. Друге – регулярна заміна масла та фільтра коробки (якщо вона є) також допоможуть продовжити життя коробки передач.

Водночас, деякі водії люблять різкі старти зі світлофорів та інші надмірні навантаження на коробку. Якщо ви також любите агресивний стиль їзди, то варто пам’ятати, що в такому випадку рекомендований інтервал між регламентними роботами варто зменшити, оскільки навантаження на коробку зростає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Експерти пояснили, чому небезпечно не міняти антифриз протягом років

Деякі автовласники вважають, що міняти рідину охолодження не потрібно. Вона використовується для запобігання перегріву системи,…

03.12.2024

Кросовер Ford Puma перетворився на електрокар (ФОТО)

Ford Puma Gen-E можна дізнатися по заглушці спереду і скромнішим повітрозабірникам, а також злегка зміненому…

03.12.2024

Автомеханік назвали 5 авто, які майже не ламаються

У сучасних реаліях новий автомобіль не вийде купити, навіть маючи на руках мільйон рублів. В…

03.12.2024

Citroen C5 Aircross нового покоління помічено на тестах

Фотографіями прототипу Citroen C5 Aircross, поміченого під час дорожніх випробувань, поділилося видання carscoops, яке заявило,…

03.12.2024

Найпоширеніші помилки водіїв, які скорочують термін експлуатації авто

Автомобіль для мене — це не просто спосіб дістатися з пункту А в пункт Б,…

03.12.2024

Зимову серію Volvo XC60 Winter Edition продано за рекордні 2 хвилини

Volvo XC60 Winter Edition встановив рекорд швидкості продажів, зникнувши з наявності за 2 хвилини після…

03.12.2024