Попри те, що на машинах з автоматичною коробкою передач немає педалі зчеплення, сам механізм, який відповідає за зв’язок двигуна і коробки є у всіх машинах з усіма типами КПП. Враховуючи даний факт, водіям варто знати конструктивні особливості свого автомобіля, щоб не “вбити” коробку передач та двигун завчасно, повідомляє Авто Світ.
Отже, в класичній автоматичній коробці передач і деяких варіаторних коробках є так званий “бублик” або гідротрансформатор. Одна частина цього механізму кріпиться до колінвала двигуна, а друга частина вже з’єднана із коробкою передач. Передача крутного моменту тут відбувається шляхом обертання олії всередині гідротрансформатора.
До 90-х років принцип роботи автоматичної коробки був максимально простим через що ККД самої коробки був не дуже високим. Пізніше всередині коробки з гідротрансформатором з’явилося щось подібне до зчеплення, яке називають “муфтою”. Ця муфта дозволяє з’єднати насосне та турбінне колесо гідротрансформатора, що є певним аналогом “прямої передачі”.
І навіть ця муфта є відносно старим винаходом, адже сьогодні блок керування АКПП може регулювати тиск рідини всередині та точніше встановлювати момент спрацьовування муфти. Сама муфта тепер має різну силу здавлювання дисків, що дозволяє використовувати режим пробуксовки.
У подібних коробок передач є два плюси: економічність і більш точне керування крутним моментом. На жаль, мінусів у подібних АКПП не менше. По-перше, при інтенсивних розгонах муфта працює дуже інтенсивно, що призводить до її зношування і потрапляння продуктів зношування в рідину, що своєю чергою призводить до забруднення гідроблока і може викликати повну відмову клапанів управління.
У такій ситуації закономірне напрошується питання “що робити?” Тут ситуація досить проста. Перше – регламентні роботи по коробці потрібно виконувати точно у відповідності до інструкції виробника на спеціалізованому сервісі. Друге – регулярна заміна масла та фільтра коробки (якщо вона є) також допоможуть продовжити життя коробки передач.
Водночас, деякі водії люблять різкі старти зі світлофорів та інші надмірні навантаження на коробку. Якщо ви також любите агресивний стиль їзди, то варто пам’ятати, що в такому випадку рекомендований інтервал між регламентними роботами варто зменшити, оскільки навантаження на коробку зростає.
Іноді при заправці до повного бака можна заподіяти автомобілю непоправну шкоду. Однак про це замислюється…
Ми вчора розповідали, що Kia провела планове оновлення свого популярного позашляховика Sportage. Південнокорейський автовиробник виклав…
Під час очікування включення дозвільного сигналу світлофора на перехресті автовласники навіть не замислюються, що вони…
Абсолютно новий позашляховик Kia завдовжки менше 4 метрів анонсували напередодні офіційного дебюту. Перші тизери машини…
Сучасні автовиробники часто припускають використання бензину А-92 для заправки своїх моделей. Цей тип палива цілком…
Останнім часом в Україні помітно зросла кількість людей, які хочуть оновити або обміняти водійські права.…
Leave a Comment