Статті

Що повинен знати кожен водій про зчеплення на “автоматі”

Share
Багато водіїв навіть не замислюються над тим, як працює автоматична коробка передач.

Попри те, що на машинах з автоматичною коробкою передач немає педалі зчеплення, сам механізм, який відповідає за зв’язок двигуна і коробки є у всіх машинах з усіма типами КПП. Враховуючи даний факт, водіям варто знати конструктивні особливості свого автомобіля, щоб не “вбити” коробку передач та двигун завчасно, повідомляє Авто Світ.

Отже, в класичній автоматичній коробці передач і деяких варіаторних коробках є так званий “бублик” або гідротрансформатор. Одна частина цього механізму кріпиться до колінвала двигуна, а друга частина вже з’єднана із коробкою передач. Передача крутного моменту тут відбувається шляхом обертання олії всередині гідротрансформатора.

До 90-х років принцип роботи автоматичної коробки був максимально простим через що ККД самої коробки був не дуже високим. Пізніше всередині коробки з гідротрансформатором з’явилося щось подібне до зчеплення, яке називають “муфтою”. Ця муфта дозволяє з’єднати насосне та турбінне колесо гідротрансформатора, що є певним аналогом “прямої передачі”.

І навіть ця муфта є відносно старим винаходом, адже сьогодні блок керування АКПП може регулювати тиск рідини всередині та точніше встановлювати момент спрацьовування муфти. Сама муфта тепер має різну силу здавлювання дисків, що дозволяє використовувати режим пробуксовки.

У подібних коробок передач є два плюси: економічність і більш точне керування крутним моментом. На жаль, мінусів у подібних АКПП не менше. По-перше, при інтенсивних розгонах муфта працює дуже інтенсивно, що призводить до її зношування і потрапляння продуктів зношування в рідину, що своєю чергою призводить до забруднення гідроблока і може викликати повну відмову клапанів управління.

У такій ситуації закономірне напрошується питання “що робити?” Тут ситуація досить проста. Перше – регламентні роботи по коробці потрібно виконувати точно у відповідності до інструкції виробника на спеціалізованому сервісі. Друге – регулярна заміна масла та фільтра коробки (якщо вона є) також допоможуть продовжити життя коробки передач.

Водночас, деякі водії люблять різкі старти зі світлофорів та інші надмірні навантаження на коробку. Якщо ви також любите агресивний стиль їзди, то варто пам’ятати, що в такому випадку рекомендований інтервал між регламентними роботами варто зменшити, оскільки навантаження на коробку зростає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Volkswagen розглядає можливість створення нового позашляховика на платформі Scout

Концерн Volkswagen офіційно відродив бренд Scout, представивши кілька місяців тому позашляховик Scout Traveler та пікап…

18.03.2025

Нове покоління довгоочікуваного Toyota RAV4 чекає на кардинальний редизайн

Популярний позашляховик повинен пережити істотне зовнішнє перетворення, а також мати модернізовану технічну частину. Як машина…

18.03.2025

Водіям нагадали про обов’язковий платіж до 31 березня

Якщо ви маєте улюблений номерний знак і хочете зберегти його, але плануєте продати автомобіль, вам…

18.03.2025

Названо найнадійніші спортивні машини за останні 10 років

Експерти порталу HotCars провели дослідження та склали список найнадійніших спортивних автомобілів, випущених за останні десять…

18.03.2025

CyberCab та Robovan: Tesla готує революцію в міському транспорті

Tesla продовжує розробляти інноваційні транспортні рішення, розкриваючи нові деталі про майбутні моделі. Головний дизайнер Tesla…

18.03.2025

Автоексперти назвали 10 корисних функцій в авто, про які мало хто знає

Багато водіїв, купуючи автомобіль, упевнені, що всі його можливості будуть докладно описані в інструкції. Однак…

18.03.2025