Статті

Що повинен знати кожен водій про зчеплення на “автоматі”

Share
Багато водіїв навіть не замислюються над тим, як працює автоматична коробка передач.

Попри те, що на машинах з автоматичною коробкою передач немає педалі зчеплення, сам механізм, який відповідає за зв’язок двигуна і коробки є у всіх машинах з усіма типами КПП. Враховуючи даний факт, водіям варто знати конструктивні особливості свого автомобіля, щоб не “вбити” коробку передач та двигун завчасно, повідомляє Авто Світ.

Отже, в класичній автоматичній коробці передач і деяких варіаторних коробках є так званий “бублик” або гідротрансформатор. Одна частина цього механізму кріпиться до колінвала двигуна, а друга частина вже з’єднана із коробкою передач. Передача крутного моменту тут відбувається шляхом обертання олії всередині гідротрансформатора.

До 90-х років принцип роботи автоматичної коробки був максимально простим через що ККД самої коробки був не дуже високим. Пізніше всередині коробки з гідротрансформатором з’явилося щось подібне до зчеплення, яке називають “муфтою”. Ця муфта дозволяє з’єднати насосне та турбінне колесо гідротрансформатора, що є певним аналогом “прямої передачі”.

І навіть ця муфта є відносно старим винаходом, адже сьогодні блок керування АКПП може регулювати тиск рідини всередині та точніше встановлювати момент спрацьовування муфти. Сама муфта тепер має різну силу здавлювання дисків, що дозволяє використовувати режим пробуксовки.

У подібних коробок передач є два плюси: економічність і більш точне керування крутним моментом. На жаль, мінусів у подібних АКПП не менше. По-перше, при інтенсивних розгонах муфта працює дуже інтенсивно, що призводить до її зношування і потрапляння продуктів зношування в рідину, що своєю чергою призводить до забруднення гідроблока і може викликати повну відмову клапанів управління.

У такій ситуації закономірне напрошується питання “що робити?” Тут ситуація досить проста. Перше – регламентні роботи по коробці потрібно виконувати точно у відповідності до інструкції виробника на спеціалізованому сервісі. Друге – регулярна заміна масла та фільтра коробки (якщо вона є) також допоможуть продовжити життя коробки передач.

Водночас, деякі водії люблять різкі старти зі світлофорів та інші надмірні навантаження на коробку. Якщо ви також любите агресивний стиль їзди, то варто пам’ятати, що в такому випадку рекомендований інтервал між регламентними роботами варто зменшити, оскільки навантаження на коробку зростає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Новий електричний позашляховик Jeep готовий до дебюту

Jeep продовжує активний розвиток електричної лінійки, готуючи до випуску новий позашляховик Recon EV , який…

17.02.2025

Volkswagen представив оновлений Teramont Pro 2025

Спільне підприємство SAIC Volkswagen опублікувало офіційні зображення великого кросовера Volkswagen Teramont Pro 2025. Машина має…

17.02.2025

Carpoint представила сильно модернізований Duster (ФОТО)

Компанія Dacia розпочала продаж третьої генерації свого кросовера-бестселера Duster минулого року, але далеко не всім…

17.02.2025

Що потрібно зробити з авто до весни: поради для водіїв

Зима – справжнє випробування для автомобіля. Морози, сіль, реагенти та пісок, які використовуються на дорогах,…

17.02.2025

Honda готує до продажу новий повнопривідний кросовер більший за CR-V

Dongfeng Honda офіційно оголосила про швидкий вихід електричного позашляховика S7. Модель побудована на новій електричній…

17.02.2025

Skoda Kamiq отримав новий потужний двигун, але залишився в бюджетному сегменті

Skoda розширила лінійку компактного кросовера Kamiq, представивши нову версію в комплектації Essence для ринку Європи.…

17.02.2025