У недалекому минулому питання «Чи прогрівати двигун?» взагалі не стояло, на старих машинах двигун прогрівали усі водії без винятку. В інструкціях до сучасних автомобілів зазначено, що прогрівання двигуна не потрібне, і багато хто останнім часом саме так і робить. Деякі автовласники наводять приклад досвіду закордонних водіїв, не враховуючи при цьому екологічні вимоги інших країн, згідно з якими, це іноді просто неможливо зробити через заборону.
Дехто вважає, що відмова від прогріву двигуна заощадить кошти на паливо і теж не прогріває двигун. При цьому вони забувають, що холодна робота підвищує знос двигуна та коробки передач, тому економія дуже сумнівна. Крім того, будь-який автомобіліст скаже, що непрогріта машина їде нестабільно, при натисканні на педаль газу рух відбувається ривками і хаотично погано розганяється. Масло в амортизаторах холодне, що також позначається на якості руху, всі охололі деталі.
Звичайно, можна після заводу двигуна їхати дуже повільно, і це, в принципі, можливо, наприклад, у приватному секторі, а якщо таких умов немає, і прямо з двору доводиться виїжджати на жваву трасу, то незручності можуть бути значними. Непрогріта машина не може їхати швидко, і це неминуче гальмуватиме весь потік і викликатиме масове невдоволення оточуючих водіїв, які поспішають у своїх справах. При цьому не станеш кожному пояснювати, що просто у машини не прогрітий двигун, а скрута загального руху, як відомо, не вітається і Правилами дорожнього руху. В ідеалі двигун слід трохи прогріти до хоча б до незначного підйому стрілки температури приблизно до 45 градусів, а потім деякий час їхати на невеликій швидкості. За дві-три хвилини руху температура може дійти до звичайних робочих значень.
Деякі водії закривають радіатор авто гнучкою захисною панеллю, це зручно у сильні морози, коли надто холодне повітря не дає під час руху підтримувати потрібну температуру як самого двигуна, так і салону авто. Головне, не забувати знімати цю деталь при потеплінні, тому що вже за слабко плюсової температури, наприклад, під час стояння в пробці під капотом почне димитися. При нестачі охолодження через закритий радіатор відбувається інтенсивна усушка всіх гумових прокладок. Однак, слід пам’ятати, що більшість сучасних автомобілів сконструйовано настільки продумано, що взагалі не потребують захисту радіатора навіть сильний мороз.
Висновок можна зробити наступний: прогрів двигуна в розумних межах потрібен будь-якій машині, і це дозволить не тільки отримувати якісний рух, але і підвищить термін служби всіх деталей авто без ремонту або заміни.