Статті

Чому в Україні багато говорять про електромобілі, але мало хто їх купує

Share

Ринок електромобілів в Україні розвивається, але повільно. Зростання було б більш відчутним, якщо виражати його у відсотках, але в абсолютних цифрах динаміка менш вражаюча. чому це так?

З січня 2022 року по червень 2022 року українці купили загалом 8200 електромобілів. Це на 29,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року. За перше півріччя більше 51% (4,3 тис.) електромобілів було придбано на внутрішньому ринку, ще 3,3 тис. (39,5%) було імпортовано з-за кордону, придбано лише 754 нових електромобіля (9,2% від загального обсягу). ). При цьому переважна більшість електромобілів в Україні, понад 90 відсотків, купуються з пробігом.

Ринок електромобілів активізувався на початку травня, коли загострилася паливна криза. Найшвидше зростання продажів на внутрішньому ринку: більшість українців, швидше за все, «вже» потребують автомобіля, тому шукають пропозиції, наявні на ринку.

Імпорт електромобілів з пробігом також трохи зріс у травні, але «буму» не було, на відміну від імпортних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Оскільки імпорт електромобілів з-за кордону не оподатковувався вже 5 років, «нульове» розмитнення фактично не вплинуло на динаміку його імпорту. Продажі нових автомобілів з електродвигунами в середині травня дещо зросли через зростання цін на пальне та дефіцит пального. Після того, як українці купили авто в дилерських центрах, пікові продажі пройшли і повернулися до нормального рівня.

Що заважає масовій мобілізації електроенергії?

У першому півріччі 2022 року електромобілі становили 1,4% у загальній структурі продажів легкових автомобілів в Україні. Це трохи вище, ніж роком раніше, коли показник становив 0,9%.

Цікаво, що в сусідній Польщі частка ще менша. Згідно з інформацією Інституту дослідження автомобільного ринку Польщі, частка легкових автомобілів з електродвигуном у структурі продажів у першому півріччі 2022 року становить 1%. Минулого року ця кількість подвоїлася з 0,5%. Але про масовий продаж не може бути й мови: адже «електромобіль» — це не купити.

Однією з головних причин теоретичного інтересу (який зазвичай не поширюється на практичні літаки) є ціна електромобілів з пробігом. З цінами на масовому ринку в діапазоні 4-8 тис. доларів на нашому ринку вживаних автомобілів, а дешеві електромобілі зараз починаються лише з 9-10 тис. доларів, це далеко не найкращий варіант чи варіант із найдовшим запасом ходу. Коли мова заходить про електромобілі, які можуть конкурувати з легковими автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння, ви повинні бути готові витратити 30-40 тисяч доларів.

Отже, причина №1: вартість. За статистикою, понад 70% автомобілів, які купують українці, коштують 10 тисяч доларів. У той же час переважна більшість електромобілів (80 відсотків) коштують понад 10 000 доларів. Водночас 10% ринку складають електромобілі вартістю понад 50 000 доларів із середньою ціною 19 900 доларів у першій половині 2022 року.

Причина 2: на ринку дуже мало дешевих електромобілів. Цю нішу майже повністю займає Nissan Leaf і менше Kangoo Z.E. та Fiat 500e. Тим не менш, в найпопулярнішому сегменті бюджетних автомобілів не вистачає пропозицій і опцій.

Причина 3: Технічні характеристики економних електромобілів не ідеальні. Такі автомобілі довго заряджаються і мають обмежений запас ходу — в більшості випадків до 100 кілометрів до наступної зарядки.

Причина №4. Невелика кількість клієнтів має власні зарядні пункти. Оскільки більшість українців заряджають свої електромобілі вдома, вони є основними покупцями електромобілів. Однак кількість цих людей є незначною порівняно із загальною кількістю автомобілістів.

Причина №5. Ціни на електромобілі поступово ростуть. Порівняно з початком року ціни на всі популярні моделі EV зросли. Nissan Leaf починався з середньої ціни продажу 10 700 доларів, а до червня вона досягла 12 800 доларів. Ціни на Renault Kangoo Z.E зросли до 9650 доларів з 7650 доларів, а на Fiat 500 – до 13 700 доларів з 10 500 доларів. Також дорожчають автомобілі Tesla — Model 3 ($38 900-$40 000) і Model S ($36 075-$37 000), доступні умовно.

Загалом експерти Інституту автомобільних ринків вважають, що масштабний перехід на електромобілі (і це стосується не лише України) можливий за умови поєднання таких факторів:

  • Ціни на паливо зросли далі;
  • Розвивати інфраструктуру зарядних станцій;
  • Знизити ціни на електромобілі та розширити їх асортимент на ринку;
  • Підвищити купівельну спроможність громадян та доступність програм фінансування;
  • Поліпшити технічні характеристики електромобілів, скоротити час зарядки та збільшити ємність накопичувачів енергії.

А поки ж, враховуючи реалії найближчого десятиліття, потрібно поповнювати український автопарк будь-якими авто, адже рівень автомобілізації у нас досі удвічі нижчий, ніж в ЄС: 250 авто на тисячі населення у нас проти 600+ в Європі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

У США нові Toyota Land Cruiser Prado/250 продають із шаленими дилерськими націнками

Toyota поступово розширює ринки збуту нового покоління свого знаменитого рамного позашляховика Land Cruiser Prado, який…

06.05.2024

Новий Kia Sportage показали на зображеннях без камуфляжу

Sportage залишається найпопулярнішим кросовером у гамі Kia. Продаж машини з кожним роком тільки зростає, а…

06.05.2024

Дослідження: електромобілі виявилися надійнішими за машини з ДВЗ

ADAC опублікував свою статистику поломок за 2024 рік, яка показує, що електромобілі продовжують залишатися надійнішими…

06.05.2024

Китайський автопром зайняв понад 30% світового авторинку

У березні 2024 року на китайські автомобілі припало 33% від загального обсягу світового продажу автомобілів,…

06.05.2024

Новий електричний Mercedes-Benz G-Class випробували на льоду

Mercedes-Benz обіцяє, що майбутній EQG, також відомий як електричний варіант G-Class, стане справжнім позашляховиком. Є…

05.05.2024

Електромобілі проти машин з ДВЗ: названі найнадійніші машини

Експерти опублікували статистику поломок ADAC за 2024 рік, що підтверджує, що електромобілі залишаються надійнішими за автомобілі…

05.05.2024