Авто

Як підготувати електромобіль до морозів та уникнути проблем у холодну пору

Поширена думка про те, що електромобілі взимку втрачають заряд удвічі швидше, вже не відповідає дійсності. Насправді зменшення запасу ходу на 10-30% за мінусових температур має цілком зрозуміле фізичне пояснення: у літій-іонних батареях уповільнюються електрохімічні процеси. Чим холодніше, тим повільніше рухаються іони та тим менше енергії акумулятор може віддати у конкретний момент. Якщо додати звичні для новачків дії – постійний обігрів, фари, роботу склопідйомників – втрата пробігу зростає до 10-30%, а у сильні морози може наближатися до 40%. При цьому енергія не зникає: частина просто тимчасово блокується, доки акумулятор не прогріється.

Електромобілі значно чутливіші до температури довкілля, ніж авто з ДВЗ. У спеку близько +30 °C запас ходу зменшується приблизно на 5%, а за -10 °C може падати до 25%. Це нормальна робота системи, яку розробники враховують ще на етапі проєктування. Сучасні електрокари мають терморегуляцію, що забезпечує стабільну роботу у спеку та мороз. Вона підтримує оптимальну температуру осередків акумулятора завдяки замкнутому контуру з рідинним теплоносієм, який рівномірно розподіляє тепло й не дає батареї переохолоджуватись під час стоянки або перегріватися під час заряджання. Це допомагає зберігати стабільний пробіг і продовжує строк служби акумулятора навіть після багатьох циклів роботи.

Для українських умов така технологія є критично важливою – електромобіль має впевнено працювати в мороз, на снігу та заряджатися від звичайної побутової розетки. Адаптація до складного клімату стає однією з ключових переваг, а не виправданням для обмежень.

При цьому інженери розраховують і на грамотні звички водіїв. Простий набір дій дозволяє зменшити втрату заряду взимку: бажано прогрівати салон і батарею під час заряджання, заздалегідь увімкнувши клімат-контроль, доки авто під’єднане до мережі. Важливо не допускати сильного розряду – краще тримати заряд на рівні не нижче 20-30%, адже за низького рівня батарея може обмежувати потужність. Корисно паркувати авто в теплішому місці, контролювати тиск у шинах, а також користуватися рекуперацією та економічним режимом, щоб зберегти якомога більше енергії в холодні дні.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Toyota RAV4 обійшла Tesla: підсумки світового авторинку за 2025 рік

2025 рік підходить до кінця і виявився значно кращим, ніж прогнозували. Попри песимістичні очікування, світові…

19.11.2025

Porsche переглядає стратегію: електромобілі більше не домінують

Porsche змінила свої плани щодо електромобілів: ринок виявився менш перспективним, ніж компанія очікувала. Раніше Porsche…

18.11.2025

Які автомобілі з США найчастіше везуть в Україну

Все більше автомобілів в Україні імпортують зі США, і жовтневі статистичні дані це чітко підтверджують.…

18.11.2025

Renault Twingo нового покоління здивував ціною та оснащенням

Renault готує до продажу нове покоління електричного Twingo 2026. Компанія запустила спеціальну серію одразу після…

18.11.2025

Експерт розповів, чому система Start/Stop може погано впливати на автомобіль взимку

Система Start/Stop дійсно допомагає економити пальне в заторах, але взимку її краще вимикати. Досвідчені мотористи…

18.11.2025

Новий RAV4 показали у вигляді сучасного крос-купе (ФОТО)

Toyota у травні представила нове покоління кросовера RAV4, який отримав помітно оновлений зовнішній вигляд і…

18.11.2025