Поширена думка про те, що електромобілі взимку втрачають заряд удвічі швидше, вже не відповідає дійсності. Насправді зменшення запасу ходу на 10-30% за мінусових температур має цілком зрозуміле фізичне пояснення: у літій-іонних батареях уповільнюються електрохімічні процеси. Чим холодніше, тим повільніше рухаються іони та тим менше енергії акумулятор може віддати у конкретний момент. Якщо додати звичні для новачків дії – постійний обігрів, фари, роботу склопідйомників – втрата пробігу зростає до 10-30%, а у сильні морози може наближатися до 40%. При цьому енергія не зникає: частина просто тимчасово блокується, доки акумулятор не прогріється.
Електромобілі значно чутливіші до температури довкілля, ніж авто з ДВЗ. У спеку близько +30 °C запас ходу зменшується приблизно на 5%, а за -10 °C може падати до 25%. Це нормальна робота системи, яку розробники враховують ще на етапі проєктування. Сучасні електрокари мають терморегуляцію, що забезпечує стабільну роботу у спеку та мороз. Вона підтримує оптимальну температуру осередків акумулятора завдяки замкнутому контуру з рідинним теплоносієм, який рівномірно розподіляє тепло й не дає батареї переохолоджуватись під час стоянки або перегріватися під час заряджання. Це допомагає зберігати стабільний пробіг і продовжує строк служби акумулятора навіть після багатьох циклів роботи.
Для українських умов така технологія є критично важливою – електромобіль має впевнено працювати в мороз, на снігу та заряджатися від звичайної побутової розетки. Адаптація до складного клімату стає однією з ключових переваг, а не виправданням для обмежень.
При цьому інженери розраховують і на грамотні звички водіїв. Простий набір дій дозволяє зменшити втрату заряду взимку: бажано прогрівати салон і батарею під час заряджання, заздалегідь увімкнувши клімат-контроль, доки авто під’єднане до мережі. Важливо не допускати сильного розряду – краще тримати заряд на рівні не нижче 20-30%, адже за низького рівня батарея може обмежувати потужність. Корисно паркувати авто в теплішому місці, контролювати тиск у шинах, а також користуватися рекуперацією та економічним режимом, щоб зберегти якомога більше енергії в холодні дні.
Ще недавно ідея, що китайські автовиробники можуть відкрито кинути виклик європейським брендам, виглядала малоймовірною, але…
Виробництво Volkswagen Touareg 2025 завершиться на початку 2027 року, і перед цим бренд підготував дві…
Автомобіль - це не просто засіб пересування, а й вагома інвестиція, яка потребує постійної уваги.…
Японські автовиробники традиційно вважалися еталоном надійності, але свіже дослідження Consumer Reports показало, що два великі…
KIA офіційно представила друге покоління компактного кросовера Seltos. Модель стала більша - її розміри наблизилися…
Моторне масло в двигуні виконує багато важливих функцій: змащує деталі, охолоджує їх, захищає від зношування…
Leave a Comment