Статті

Дизель чи бензин – який двигун краще вибрати?

Share

Купівля автомобіля – як нового, так і вживаного – передбачає ухвалення кількох ключових рішень. Одним із них є тип двигуна – бензиновий чи дизельний. У деяких випадках водії знають, який з них вибрати. Однак багато покупців стикаються з дилемою: який двигун буде найкращим вибором?

Дизель чи бензин.

Чим відрізняється дизель від бензину?
Конструктивні відмінності бензинових та дизельних двигунів призводять до різних робочих характеристик, обумовлених різним принципом роботи бензинових та дизельних двигунів. Це, своєю чергою, виявляється у відчутті від водіння, а й у частоті відмов і витраті палива. Чим відрізняється бензиновий двигун від дизельного?

Принцип дії.
Основна відмінність полягає в тому, як спалахує повітряно-паливна суміш. У бензиновому двигуні використовується система запалювання, у якій свічки запалювання створюють іскру для запуску запалювання.

У дизелі запалення відбувається автоматично – повітря стискається настільки, що його температура досягає значення, достатнього для самозаймання. Потім, після упорскування дози палива, суміш спалахує.

Відмова.
Бензинові двигуни відносно простіші за конструкцією, ніж дизелі, тому вважаються менш аварійними. Вартість ремонту, як правило, нижча. Дизельні двигуни оснащені такими компонентами, як фільтр DPF, які забезпечують їхню відповідність стандартам викидів вихлопних газів.

Такі компоненти, як DPF, на жаль, є досить поширеною причиною виходу з ладу, часто через неправильне використання дизеля — їзди на недогрітому двигуні на короткі відстані. Це з тим, що дизелю потрібно набагато більше часу для прогріву до потрібної робочої температури, ніж бензиновому двигуну.

Турбокомпресор і двомасове колесо часто згадуються серед компонентів дизельних автомобілів, які схильні до виходу з ладу. Однак нині ці компоненти дедалі частіше використовуються і в бензинових двигунах.

Зменшення розмірів – використання двигунів з дедалі меншим робочим об’ємом – призвело до необхідності використання в них турбонагнітачів для досягнення бажаного рівня потужності. Збільшення потужності, своєю чергою, вимагає наявності двомасового колеса.

Горіння.
Дизельні двигуни відрізняються меншою витратою палива, порівняно з бензиновими агрегатами. Це з їх вищої теплової ефективністю. Дизелі перетворять близько 50% всієї енергії, що підводиться в роботу. Для бензинових двигунів тепловий ККД може становити максимум близько 38%.

Дизель та бензин – згоряння.

В якому діапазоні оборотів працює дизель та бензин.
Діапазон оборотів, у яких працюють дизельні та бензинові агрегати, також відрізняється. Дизельні двигуни забезпечують високий момент, що крутить, з найнижчих оборотів. Їхній робочий діапазон закінчується на 4500 об/хв. Найбільш ефективно вони працюють у діапазоні приблизно 1600-3200 об/хв.

Бензинові агрегати, з іншого боку, повинні працювати на більш високих оборотах, щоб забезпечити повну продуктивність. Тому вони обертаються зі швидкістю близько 7000 об/хв, забезпечуючи максимальну ефективність у діапазоні від 2500 до 5000 об/хв. Бензинові двигуни, що встановлюються на спортивні автомобілі, здатні розвивати ще більш високі обороти навіть 9000 об/хв.

Дизель та бензин – відмінності у керуванні.
Які відмінності між двома типами двигунів впливають на поведінку на дорозі? Дизель, що пропонує високий момент, що крутить, з найнижчих оборотів, краще справляється з великими навантаженнями, наприклад, з причепом. Однак завдяки ширшому діапазону обертів бензиновий агрегат найкраще підходить для спортивної їзди.

Дизельні двигуни прогріваються повільніше, ніж бензинові, але тому стійкіші до перегріву. Тому вони краще підходять для поїздок на далекі відстані по трасі з постійною відносно високою швидкістю, що витримується при відносно невисокій швидкості 1800-2300.

Бензинові агрегати краще справляються із оборотами. Тому не перестарайтеся і тримайте його надто низьким, щоб досягти мінімально можливої ​​витрати палива. Робота бензинового двигуна на частоті обертання нижче 2000 об/хв у довгостроковій перспективі може призвести до виходу з експлуатації. Найкраща адаптація бензинових двигунів до оборотів робить їх більш ефективними у місті. Вони більш стійкі до постійних змін швидкості при розгоні та гальмуванні.

Дизель чи бензин 2021 – який двигун вибрати?
Рішення про те, який тип двигуна вибрати, має залежати від використання автомобіля. Багатьох водіїв може спокусити низьку витрату дизельного палива. Однак покупка автомобіля з цим двигуном в автосалоні пов’язана з більш високою вартістю через більш високу собівартість виробництва.

При тривалому використанні дизельного палива лише у місті ризик поломки значно зростає. Подолання коротких відстаней, часті запуски та зупинки дизельного двигуна можуть швидко привести автомобіль у сервіс, вартість якого буде поглинена економією, отриманою за рахунок меншої витрати пального.

Дизель добре працюватиме на шосе.

Використання бензинового двигуна в місті буде не тільки пов’язане з меншим ризиком поломки, але й зручнішим та комфортнішим – його робота не така гучна і не створює такої сильної вібрації, як у дизеля. Комфорт водіння у місті особливо підвищується у випадку з механічною коробкою передач – перемикати передачі потрібно буде не так часто.

Тому водіям, які їздять переважно містом, слід вибирати бензиновий двигун. Щоб повністю використати потенціал дизеля, вирішуватися на цей тип агрегату необхідно лише тоді, коли наш річний пробіг становить не менше кількох тисяч кілометрів швидкісними та шосейними дорогами.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: пальне

Останні записи

Лікар назвав головні помилки, які роблять усі водії під час перевезення дітей в авто

Забезпечення безпеки дітей у транспортному засобі має першорядне значення, однак, багато батьків з незнання припускаються…

18.05.2024

Нововведення в обов’язковому техогляді в Україні — подробиці

Хоча за офіційною статистикою поліції через технічні несправності стається менше 1% ДТП, обов’язковий техогляд все…

18.05.2024

Volkswagen та Renault не зійшлися в думках: бюджетний електромобіль під загрозою

Volkswagen і Renault припинили переговори про спільну розробку доступного електромобіля на базі Twingo, повідомили джерела.…

18.05.2024

Електро-Creta від Hyundai потрапила до об’єктивів фотошпигунів

Бестселер Hyundai в сегменті кросоверів (Creta) готується до того, щоб стати одним з автомобілів, що…

18.05.2024

У Європі розпочався продаж оновленого кросовера Ford Puma

В Іспанії вже оголошено ціни на новий Ford Puma 2024 року. Компанія відкрила конфігуратор для…

18.05.2024

Електричний пікап Toyota таки стане серійним

Японський електричний пікап Toyota Hilux EV таки стане серійною моделлю. Представлений наприкінці 2022 року електричний…

18.05.2024