Статті

Які корисні системи автомобіля вбивають мотор

Share

Сучасні автомобілі стають все більш технічно складними. У них з’являється маса систем, заботащіхся про екологію, паливної економічності, але при певних обставинах здатних довести двигун до капітального ремонту.

Почнемо з того, що двигуни всіх сучасних авто виробники не рекомендують прогрівати. Під це налаштовують і системи упорскування палива, які дають збагачену суміш, щоб мотор гарантовано завівся «на холодну». Подібне рішення ефективно тільки в теплу пору року і при м’яких європейських зимах. У нас ситуація інша.

При сильному морозі сучасний двигун вже погано справляється зі своїми завданнями, а навантаження різко зростають. Адже агрегату потрібно прокачати масло, прогріти поршні, циліндри і шатуни. В результаті ресурс шатунно-поршневої групи знижується, а якщо ще й форсунки забиті брудом, то вони починають просто лити паливо в циліндри. В результаті з’являється детонація, яка також не продовжує життя «движку».

Така корисна система як «старт-стоп» теж може піднести неприємні сюрпризи. Спочатку її створювали для економії палива, але згодом з’ясувалося, що шкоди від такої екологічної «приблуди» набагато більше.

Справа в тому, що будь-який двигун розрахований на певну кількість пусків, а «старт-стоп» збільшує це кількість в тисячу разів. При цьому кожне відключення мотора тягне зупинку маслонасоса, а кожен пуск збільшує навантаження на шатуни і інші поверхні, що труться. В результаті виходить ситуація, коли масляна плівка на труть поверхнях стоншується (маслонасосів адже відключається на кожному світлофорі), і деталі, що труться стикаються один з одним. Це викликає знос деталей двигуна і утворення задирів на стінках циліндрів.

Ще одна система з області екології – катколлектор, який розміщують поруч з двигуном. При нашій якості палива, нейтралізатор швидко забивається сажею і починає руйнуватися. Його керамічні частинки засмоктує всередину мотора, що, знову ж таки, викликає задираки. А вони тягнуть масложер і втрату потужності агрегату.

Нарешті, система турбонаддува на малооб’ємних моторах також не додає ресурсу «серця» автомобіля. Сучасна турбіна розкручується до немислимих обертів, при цьому температура в ній зростає і може доходити до 1000 градусів. Збільшуються і навантаження на сам двигун.

А якщо врахувати, що масляний картер на даунсайзінгових моторах невеликих розмірів, то мастило просто не в змозі ефективно охолоджувати і двигун, і систему наддуву. Звідси у «малокубатурніков» велика витрата масла на чад, а турбіна рідко доживає до 100 000 кілометрів. Несолодко доводиться і двигуну, в якому мастило просто кипить і втрачає свої захисні властивості. В результаті ресурс такого мотора рідко перевищує 150 000 км.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

У Tesla Cybertruck виявлено новий критичний недолік

Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…

22.02.2025

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025

BMW анонсувала нові технології для своїх автомобілів

На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…

22.02.2025

У Китаї складено рейтинг електрокарів за швидкістю зарядки

Шанхайське видання Leixing Pindao склало рейтинг електромобілів за швидкістю зарядки, протестувавши 26 моделей із пробігом…

22.02.2025

BMW показала прототип електрокара майбутнього

BMW представила прототип Vision Vehicle із передовою системою управління Heart of Joy, яку компанія вважає…

22.02.2025