Які корисні системи автомобіля вбивають мотор

0
1540

Сучасні автомобілі стають все більш технічно складними. У них з’являється маса систем, заботащіхся про екологію, паливної економічності, але при певних обставинах здатних довести двигун до капітального ремонту.

Почнемо з того, що двигуни всіх сучасних авто виробники не рекомендують прогрівати. Під це налаштовують і системи упорскування палива, які дають збагачену суміш, щоб мотор гарантовано завівся «на холодну». Подібне рішення ефективно тільки в теплу пору року і при м’яких європейських зимах. У нас ситуація інша.

При сильному морозі сучасний двигун вже погано справляється зі своїми завданнями, а навантаження різко зростають. Адже агрегату потрібно прокачати масло, прогріти поршні, циліндри і шатуни. В результаті ресурс шатунно-поршневої групи знижується, а якщо ще й форсунки забиті брудом, то вони починають просто лити паливо в циліндри. В результаті з’являється детонація, яка також не продовжує життя «движку».

Така корисна система як «старт-стоп» теж може піднести неприємні сюрпризи. Спочатку її створювали для економії палива, але згодом з’ясувалося, що шкоди від такої екологічної «приблуди» набагато більше.

Справа в тому, що будь-який двигун розрахований на певну кількість пусків, а «старт-стоп» збільшує це кількість в тисячу разів. При цьому кожне відключення мотора тягне зупинку маслонасоса, а кожен пуск збільшує навантаження на шатуни і інші поверхні, що труться. В результаті виходить ситуація, коли масляна плівка на труть поверхнях стоншується (маслонасосів адже відключається на кожному світлофорі), і деталі, що труться стикаються один з одним. Це викликає знос деталей двигуна і утворення задирів на стінках циліндрів.

Читайте також  Про що не говорять в автошколі: поради для водіїв-новачків

Ще одна система з області екології – катколлектор, який розміщують поруч з двигуном. При нашій якості палива, нейтралізатор швидко забивається сажею і починає руйнуватися. Його керамічні частинки засмоктує всередину мотора, що, знову ж таки, викликає задираки. А вони тягнуть масложер і втрату потужності агрегату.

Нарешті, система турбонаддува на малооб’ємних моторах також не додає ресурсу «серця» автомобіля. Сучасна турбіна розкручується до немислимих обертів, при цьому температура в ній зростає і може доходити до 1000 градусів. Збільшуються і навантаження на сам двигун.

А якщо врахувати, що масляний картер на даунсайзінгових моторах невеликих розмірів, то мастило просто не в змозі ефективно охолоджувати і двигун, і систему наддуву. Звідси у «малокубатурніков» велика витрата масла на чад, а турбіна рідко доживає до 100 000 кілометрів. Несолодко доводиться і двигуну, в якому мастило просто кипить і втрачає свої захисні властивості. В результаті ресурс такого мотора рідко перевищує 150 000 км.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.