Минулого року продажі автомобілів із нульовим вихлопом зросли у всьому світі на 43%. Насамперед за рахунок різкого здешевлення самих електромобілів.
У 2020 році в Європі продали понад 1,4 млн нових електромобілів, що на 137% більше, ніж роком раніше. Разом з тим у більшості країн Старого Світу їхня ринкова частка не перевищує 5%. Що заважає глобальному зростанню популярності електрокарів?
По-перше, висока ціна на акумулятори, що робить «електрички» істотно дорожчими за автомобілі порівнянного класу. Саме тому на українському ринку понад 90% продажів припадає на вторинну техніку, передусім на імпортовані з США Nissan Leaf. Нові електромобілі для більшості українців не за кишенею.
Річна динаміка продажів електромобілів на нашому ринку здатна здивувати хіба що стабільністю — 7186 електромобілів у 2020-му проти 7181 роком раніше. Хоча офіційно Nissan на нашому ринку «електрички» не продає, а Tesla взагалі не має офіційного представництва, батарейним авто двох цих брендів належить майже 60% ринку.
Друга причина — недостатньо розвинена зарядна інфраструктура. Чисто статистично Україна тут виглядає непогано, особливо на тлі сусідів. Наприклад, у порівнянні з Польщею у нас у 6,8 рази більше зарядних станцій, на кожну з яких припадає п’ять електрокарів. Але при цьому в Україні поширені самі малопотужні зарядки, на яких «до повного» потрібно заряджатися 7-10 годин навіть самим сучасним електромобілям. У той час як в Європі вважають за краще вкладатися саме в суперчарджери. Причому зайняті розвитком мереж самі виробники. Всі вони, від Renault і аж до Mercedes, об’єднані в ті чи інші альянси зі створення надпотужних зарядних станцій на кшталт проєкту IONITY.
Третя причина — обмежений запас руху на одній зарядці та повільний процес зарядки. В новини про те, що ось-ось почнеться випуск диво-батарей, автономність яких буде на рівні 700-1000 км або які будуть заряджатися не довше, ніж заливається бак бензину, вже ніхто не вірить — надто багато їх було за останні 10 років.
І тільки зараз стався суттєвий крок — The Guardian повідомляє про запуск виробництва літій-іонних акумуляторів, здатних за 5 хвилин забезпечити зарядку на 322 км. Плюс ми стоїмо на порозі іншого технологічного прориву — початку виробництва твердотільних тягових батарей і безконтактних магнітно-резонансних зарядних пристроїв. А пряму відповідність між зниженням вартості батарей і зростанням продажів електромобілів у світі легко простежити на прикладі статистики продажів останніх 10 років.
Автовласники часто стикаються з проблемою, коли після передачі свого транспортного засобу іншим особам отримують штрафи…
Ризик викрадення автомобіля існує завжди, проте уважність допоможе вам вчасно помітити підозрілі ознаки ще до…
Volkswagen розширила свій асортимент комерційних автомобілів, представивши гібридні версії Multivan eHybrid 4MOTION та Caddy Cargo…
В Україні пішоходи також несуть відповідальність за безпеку на дорогах. Дотримання правил дорожнього руху важливе…
З початку 2025 року сервісні центри МВС України видали 206 609 посвідчень водія, з яких…
Компанія BMW, згідно з останніми повідомленнями, має намір кардинально змінити зовнішній вигляд у багатьох моделей…
Leave a Comment