Статті

Стало відомо коли електромобілі стануть дешевшими за авто з ДВЗ

Минулого року продажі автомобілів із нульовим вихлопом зросли у всьому світі на 43%. Насамперед за рахунок різкого здешевлення самих електромобілів.

У 2020 році в Європі продали понад 1,4 млн нових електромобілів, що на 137% більше, ніж роком раніше. Разом з тим у більшості країн Старого Світу їхня ринкова частка не перевищує 5%. Що заважає глобальному зростанню популярності електрокарів?

По-перше, висока ціна на акумулятори, що робить «електрички» істотно дорожчими за автомобілі порівнянного класу. Саме тому на українському ринку понад 90% продажів припадає на вторинну техніку, передусім на імпортовані з США Nissan Leaf. Нові електромобілі для більшості українців не за кишенею.

Річна динаміка продажів електромобілів на нашому ринку здатна здивувати хіба що стабільністю — 7186 електромобілів у 2020-му проти 7181 роком раніше. Хоча офіційно Nissan на нашому ринку «електрички» не продає, а Tesla взагалі не має офіційного представництва, батарейним авто двох цих брендів належить майже 60% ринку.

Друга причина — недостатньо розвинена зарядна інфраструктура. Чисто статистично Україна тут виглядає непогано, особливо на тлі сусідів. Наприклад, у порівнянні з Польщею у нас у 6,8 рази більше зарядних станцій, на кожну з яких припадає п’ять електрокарів. Але при цьому в Україні поширені самі малопотужні зарядки, на яких «до повного» потрібно заряджатися 7-10 годин навіть самим сучасним електромобілям. У той час як в Європі вважають за краще вкладатися саме в суперчарджери. Причому зайняті розвитком мереж самі виробники. Всі вони, від Renault і аж до Mercedes, об’єднані в ті чи інші альянси зі створення надпотужних зарядних станцій на кшталт проєкту IONITY.

Третя причина — обмежений запас руху на одній зарядці та повільний процес зарядки. В новини про те, що ось-ось почнеться випуск диво-батарей, автономність яких буде на рівні 700-1000 км або які будуть заряджатися не довше, ніж заливається бак бензину, вже ніхто не вірить — надто багато їх було за останні 10 років.

І тільки зараз стався суттєвий крок — The Guardian повідомляє про запуск виробництва літій-іонних акумуляторів, здатних за 5 хвилин забезпечити зарядку на 322 км. Плюс ми стоїмо на порозі іншого технологічного прориву — початку виробництва твердотільних тягових батарей і безконтактних магнітно-резонансних зарядних пристроїв. А пряму відповідність між зниженням вартості батарей і зростанням продажів електромобілів у світі легко простежити на прикладі статистики продажів останніх 10 років.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025