Статті

Стало відомо коли електромобілі стануть дешевшими за авто з ДВЗ

Share

Минулого року продажі автомобілів із нульовим вихлопом зросли у всьому світі на 43%. Насамперед за рахунок різкого здешевлення самих електромобілів.

У 2020 році в Європі продали понад 1,4 млн нових електромобілів, що на 137% більше, ніж роком раніше. Разом з тим у більшості країн Старого Світу їхня ринкова частка не перевищує 5%. Що заважає глобальному зростанню популярності електрокарів?

По-перше, висока ціна на акумулятори, що робить «електрички» істотно дорожчими за автомобілі порівнянного класу. Саме тому на українському ринку понад 90% продажів припадає на вторинну техніку, передусім на імпортовані з США Nissan Leaf. Нові електромобілі для більшості українців не за кишенею.

Річна динаміка продажів електромобілів на нашому ринку здатна здивувати хіба що стабільністю — 7186 електромобілів у 2020-му проти 7181 роком раніше. Хоча офіційно Nissan на нашому ринку «електрички» не продає, а Tesla взагалі не має офіційного представництва, батарейним авто двох цих брендів належить майже 60% ринку.

Друга причина — недостатньо розвинена зарядна інфраструктура. Чисто статистично Україна тут виглядає непогано, особливо на тлі сусідів. Наприклад, у порівнянні з Польщею у нас у 6,8 рази більше зарядних станцій, на кожну з яких припадає п’ять електрокарів. Але при цьому в Україні поширені самі малопотужні зарядки, на яких «до повного» потрібно заряджатися 7-10 годин навіть самим сучасним електромобілям. У той час як в Європі вважають за краще вкладатися саме в суперчарджери. Причому зайняті розвитком мереж самі виробники. Всі вони, від Renault і аж до Mercedes, об’єднані в ті чи інші альянси зі створення надпотужних зарядних станцій на кшталт проєкту IONITY.

Третя причина — обмежений запас руху на одній зарядці та повільний процес зарядки. В новини про те, що ось-ось почнеться випуск диво-батарей, автономність яких буде на рівні 700-1000 км або які будуть заряджатися не довше, ніж заливається бак бензину, вже ніхто не вірить — надто багато їх було за останні 10 років.

І тільки зараз стався суттєвий крок — The Guardian повідомляє про запуск виробництва літій-іонних акумуляторів, здатних за 5 хвилин забезпечити зарядку на 322 км. Плюс ми стоїмо на порозі іншого технологічного прориву — початку виробництва твердотільних тягових батарей і безконтактних магнітно-резонансних зарядних пристроїв. А пряму відповідність між зниженням вартості батарей і зростанням продажів електромобілів у світі легко простежити на прикладі статистики продажів останніх 10 років.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Названо причини, чому не можна нехтувати правилами заправки автомобіля

Запитання правильної заправки автомобіля завжди актуальні, оскільки від цього залежать не тільки витрати на паливо,…

06.05.2024

Далеко поїдуть: Skoda представила нові версії Kodiaq та Superb

Skoda внесла значні оновлення до своєї модельної лінійки, представивши нові версії Kodiaq і Superb 2024…

06.05.2024

Changan та Huawei показали майбутнього конкурента Tesla Model Y

Марка Avatr готує конкурента Tesla Model Y. Avatr створили Changan, Huawei та виробник батарей CATL…

06.05.2024

Toyota впроваджує нову технологію зміни кольору автомобіля

Toyota представила інноваційний метод , який дозволяє змінювати колір автомобіля без необхідності перефарбовування чи використання…

06.05.2024

Скандал світового масштабу в автопромі: автовиробники шпигуть за власниками своїх машин

Сучасні автомобілі, обладнані численними камерами, GPS-трекерами та пристроями для аудіозапису, нагадують комп'ютери на колесах. Ці…

06.05.2024

Оновлений Cadillac Escalade із вражаючим дисплеєм розкрили до прем’єри

Оновлений Cadillac Escalade із диким дисплеєм розкрили до прем'єри. У США зняли флагман General Motors…

06.05.2024