Стало відомо коли електромобілі стануть дешевшими за авто з ДВЗ

0
563

Минулого року продажі автомобілів із нульовим вихлопом зросли у всьому світі на 43%. Насамперед за рахунок різкого здешевлення самих електромобілів.

У 2020 році в Європі продали понад 1,4 млн нових електромобілів, що на 137% більше, ніж роком раніше. Разом з тим у більшості країн Старого Світу їхня ринкова частка не перевищує 5%. Що заважає глобальному зростанню популярності електрокарів?

По-перше, висока ціна на акумулятори, що робить «електрички» істотно дорожчими за автомобілі порівнянного класу. Саме тому на українському ринку понад 90% продажів припадає на вторинну техніку, передусім на імпортовані з США Nissan Leaf. Нові електромобілі для більшості українців не за кишенею.

Річна динаміка продажів електромобілів на нашому ринку здатна здивувати хіба що стабільністю — 7186 електромобілів у 2020-му проти 7181 роком раніше. Хоча офіційно Nissan на нашому ринку «електрички» не продає, а Tesla взагалі не має офіційного представництва, батарейним авто двох цих брендів належить майже 60% ринку.

Друга причина — недостатньо розвинена зарядна інфраструктура. Чисто статистично Україна тут виглядає непогано, особливо на тлі сусідів. Наприклад, у порівнянні з Польщею у нас у 6,8 рази більше зарядних станцій, на кожну з яких припадає п’ять електрокарів. Але при цьому в Україні поширені самі малопотужні зарядки, на яких «до повного» потрібно заряджатися 7-10 годин навіть самим сучасним електромобілям. У той час як в Європі вважають за краще вкладатися саме в суперчарджери. Причому зайняті розвитком мереж самі виробники. Всі вони, від Renault і аж до Mercedes, об’єднані в ті чи інші альянси зі створення надпотужних зарядних станцій на кшталт проєкту IONITY.

Третя причина — обмежений запас руху на одній зарядці та повільний процес зарядки. В новини про те, що ось-ось почнеться випуск диво-батарей, автономність яких буде на рівні 700-1000 км або які будуть заряджатися не довше, ніж заливається бак бензину, вже ніхто не вірить — надто багато їх було за останні 10 років.

І тільки зараз стався суттєвий крок — The Guardian повідомляє про запуск виробництва літій-іонних акумуляторів, здатних за 5 хвилин забезпечити зарядку на 322 км. Плюс ми стоїмо на порозі іншого технологічного прориву — початку виробництва твердотільних тягових батарей і безконтактних магнітно-резонансних зарядних пристроїв. А пряму відповідність між зниженням вартості батарей і зростанням продажів електромобілів у світі легко простежити на прикладі статистики продажів останніх 10 років.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!