Існує чимало порад, що передаються між водіями як народна мудрість: їх обговорюють на форумах, у дворах, повторюють один одному. Проблема в тому, що багато з них давно застаріли або ніколи не мали сенсу, а деякі можуть за кілька місяців вивести з ладу двигун, коробку чи підвіску. Розберемо популярні міфи, які насправді шкодять автомобілю.
Наприклад, думка, що мотор стане тихішим, якщо залити густіше масло, – хибна. Часто радять замінити 5W-30 на 10W-60, особливо якщо двигун піджирає масло. Насправді густа олива погано прокачується в холодну погоду, не доходить до всіх каналів, може забити гідрокомпенсатори та вали. Результат – підвищений знос та заклинювання деталей.
Ще один небезпечний міф стосується автоматичних коробок. Нерідко радять не міняти трансмісійне масло, бо “воно на весь термін служби”. Насправді ATF працює під великими навантаженнями, у ньому накопичується стружка і нагар. Якщо рідину не міняти, знос прискорюється, і коробка виходить з ладу тихо та незворотньо.
Популярна зимова порада про прогрів двигуна на холостому ході 10-15 хвилин теж шкідлива. Через це суміш збагачується, в картері накопичується волога та бензин, масло розріджується, а циліндропоршнева група зношується швидше. Сучасні мотори гріються ефективніше в русі під невеликим навантаженням, достатньо 30 секунд-1 хвилини після запуску.
Не менш хибна думка, що якщо гальма не скриплять, значить все гаразд. Колодки можуть стертися до металу або закиснути супорти, а диски – з виробленням. Тоді нові колодки гальмують неефективно. Регулярний огляд гальмівної системи необхідний, бо часто відчуття водія не показує реальний стан.
Ще один розповсюджений міф – можна лити 92-й бензин, бо “машина все одно поїде”. Для сучасних двигунів з високим ступенем стиснення чи турбонаддувом це призводить до детонації, перегріву та пошкодження клапанів і поршнів. Деякі ЕБУ адаптуються, але ціною зниження потужності і довговічності.
Також шкідливо спиратися на лампочку Check Engine. Вона не завжди сигналізує про всі помилки: можуть бути проблеми з лямбда-зондами, датчиком розподільного валу або трансмісією. Іноді індикатор просто не працює. Тому діагностика потрібна для реальної оцінки стану авто.
Температура мотора 110°C не означає нормальний прогрів – це вже майже закипання. Стабільна робоча температура повинна бути 85-95°C. Перегрів загрожує пробою прокладки, деформацією головки блоку та проблемами в системі охолодження.
Антифриз не варто оцінювати за кольором. З часом присадки руйнуються, утворюються відкладення, корозія і засмічуються канали. Старий антифриз перестає захищати двигун і може спричинити закипання або пошкодження радіатора. Міняти його потрібно за регламентом, зазвичай раз на 3-5 років.
І нарешті, скручений пробіг – ще одна пастка. На одометрі може бути 120 тис. км, а реальний пробіг – понад 300 тис. Це означає зношування ланцюга, фазообертачів, каталізатора, коробки, підвіски та інших систем. Такі авто потребують особливо ретельної перевірки і не варто вірити обіцянкам продавця.
Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…
Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…
За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…
Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…
Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…
Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…
Leave a Comment