Перші безступінчасті коробки для автомобіля були розроблені в Німеччині. Проте стала вельми поширеною такі установки отримали ринку Японії. Багато сучасних моделей використовують безступінчасті коробки передач, які в процесі експлуатації довели свої переваги та високу ефективність.
Безступінчасті коробки можна зустріти на багатьох одноплатформних моделях у Європі – Nissan Qashqai, Teana, X-Trail. У лінійці Mitsubishi також є такі автомобілі – Lancer, Galant, ASX. Вони вважаються дешевшими у виробництві та економічними. Однак у ході експлуатації безступінчасті трансмісії встигли показати свої недоліки.
Звук
Перше, що не подобається автомобілістам, які тільки-но починають знайомитися з безступінчастими коробками – звук їх роботи. Він утворюється через роботу металевого ланцюгового ременя і конусів шківів, що обертаються. У такій конструкції передатне відношення реалізується за допомогою ременя, що працює при натягу та терті. Якщо обороти підвищуються, з’являється характерний неприємний звук. Він не усувається навіть за допомогою якісної шумоізоляції, оскільки йдеться про високочастотні хвилі.
Якщо коробка передач не прогріта, водій може почути дзижчання. При підвищенні температури наростає частота і з’являється неприємне виття. Зі збільшенням оборотів двигуна звук стає неприємнішим і перетворюється на свист. У випадку з віковими автомобілями можна спостерігати велику різноманітність звукових форм. Автовиробники знають про таку проблему безступінчастих трансмісій, але усунути її повністю не можуть через особливості конструкції.
Розгін
Ще один недолік такої установки полягає у відсутності фіксованих щаблів. Автомобілісти, які тривалий час перебували за кермом машин із МКПП, не можуть зрозуміти алгоритм роботи варіатора. На невеликому газу трансмісія забезпечує хороший момент, що крутить, за рахунок переміщення шківів. Двигун заощаджує паливо, а викиди шкідливих речовин скорочуються.
Безступінчасте зростання швидкості викликає недовіру у більшості автомобілістів. Автовиробники при виявленні такої проблеми постаралися надати варіатору рис класичної АКПП. У результаті блоки прописуються програмні режими з імітацією 8 ступенів. Як правило, така функція стає доступною в ручному або спортивному режимі. За стандартної їзди варіатори продовжують демонструвати свою звичайну роботу.
Прогрівання взимку
Вважається, що варіатор найбільше підходить для країн з теплим кліматом. В Україні така установка вимагає особливого ставлення. У сильні морози не можна розпочинати рух, доки така коробка не прогріється. Якщо змащувальна рідина працюватиме на холодну, ремінь проб’є захисну плівку і почне дряпати конус, що призведе до появи задир.
Неакуратність із газом
Якщо дбайливо експлуатувати варіатор, він може прослужити тривалий термін. Проте не всі водії ознайомлені із правилами такої їзди. Пошкодити шківи можна навіть після однієї спроби пробуксовування у бруді чи снігу. Подібні проблеми з коробками неакуратних водіїв можуть спостерігатися вже через 60 000 км пробігу.