Каталізатор – це елемент вихлопної системи, який відповідає за зниження токсичності газів, що викидаються автомобілем. Однак його поломка може призвести до серйозних проблем із двигуном. Автомеханік пояснив як розпізнати несправність каталітичного нейтралізатора на ранній стадії.
Що ще відомо
Каталізатор оснащений двома датчиками кисню (лямбда-зонд): один розташований на вході газів вихлопу, а інший на їх виході. При правильній роботі показання верхнього датчика коливаються в залежності від навантаження і температури двигуна, в той час як показання нижнього залишаються стабільними. Якщо вони показують відповідні значення, це вказує на потенційну несправність нейтралізатора.
Наприклад, поширений код помилки P0420 в корейських автомобілях виникає, коли напруга нижнього датчика падає і починає імітувати дані верхнього датчика, що коливаються, що говорить про те, що вміст кисню у вихлопних газах надмірно велике.
Декілька факторів можуть сприяти виникненню помилок каталізатора, у тому числі пошкодження впускного колектора, помилки запалювання, витоку в з’єднаннях системи вихлопу, проблеми з температурними датчиками та несправності лямбда-зондів.
Хоча ТЗ може продовжувати працювати без очевидних ознак несправності каталізатора, деякі індикатори можуть допомогти виявити потенційні проблеми. У машини знижується потужність, на «прибиранні» спалахує «Check Engine» і відчувається запах тухлих яєць. Якщо виявлено ці ознаки авто, потрібно вести в сервісний центр.