Статті

Чи можна їздити на зимовій гумі осінніми місяцями і коли краще переходити на зимову

Затягування восени зі зміною літньої гуми на зимову набагато небезпечніше за весняну ситуацію, коли необхідно змінювати навпаки.

З настанням осені практично кожен водій переймається, коли ставити зимову гуму і які наслідки настають, якщо продовжувати їздити, використовуючи літній комплект шин. Адже ні в правилах ПДР, ні в інших законодавчих нормативних актах чітко не прописані конкретні часові рамки, терміни чи умови, за яких треба переходити на зимову гуму.

І справді, в Україні не існує точних термінів, коли потрібно замінити літні шини на зимові.

Саме тому й відповідальності за невчасну заміну шин на автомобілях закон не регламентує. Так, в Україні можна лише отримати штраф згідно зі ст. 121 КУпАП та правил дорожнього руху (п. 31.4.5) за використання автошин, якщо:

  • висота їх протектора менша за допустиму (1,6 мм для авто до 3,5 тонни, 1 мм для авто більше 3,5 тонни, 2 мм для автобусів, 0,8 мм для мотобайків);
  • є порізи або інші механічні пошкодження на гумі (гулі, розшарування тощо);
  • розмір, індекс навантаження та тип покришок не відповідає повній спорядженій масі автомобіля;
  • на одній осі встановлені колеса з різним типорозміром та конструкцією (радіальні та діагональні);
  • на окремих осях автомобіля використовуються шини з шипами та без.

Можливо тому, що в Україні немає закону про зимову гуму, багато водіїв часто відкладають терміни “перевзуття” свого автомобіля, що, у свою чергу, створює небезпечні ситуації на дорозі, що призводять до людських жертв.

При цьому кожному автовласнику слід розуміти, що літні покришки на холоді “дубіють” і перетворюються на слизьку пластмасу. На таких покришках погіршується зчеплення та стійкість транспортного засобу на дорозі, особливо покритою тонкою льодовою кіркою. У таких умовах авто у будь-який момент може повестися як “корова на льоду”.

Саме тому серед досвідчених водіїв склалася практика проводити заміну автомобільної гуми тоді, коли протягом кількох діб тримається середньодобова температура +5 – +7 градусів. Вся справа в тому, що саме температура повітря безпосередньо впливає на властивості автомобільних шин.

Водночас автомобільні експерти не рекомендують їздити зимовою автомобільною гумою, коли на вулиці більше +10 градусів. Адже в такому випадку покришки набагато швидше зношуються, а також збільшується витрата палива.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як зрозуміти, що вашу машину хочуть викрасти

Автозлодії зазвичай готуються до викрадення заздалегідь: стежать за авто, оцінюють охорону та реакцію власника. Тому…

07.12.2025

В Європі вводять маячки V16 замість знаків аварійної зупинки

Іспанія стала першою країною, яка впровадила новий стандарт дорожньої безпеки: з 1 січня 2026 року…

07.12.2025

Преміальний хетчбек Smart#6 EHD 2026 розширює модельну лінійку

Німецька компанія представила свій перший преміальний хетчбек Smart#6 EHD 2026, дизайн якого створювала міжнародна команда…

07.12.2025

Назвали п’ять майбутніх седанів, які варто дочекатися

Седани продовжують залишатися популярними, незважаючи на домінування кросоверів, і в найближчі два роки очікується кілька…

07.12.2025

Топ-8 найекономічніших середніх кросоверів 2025 року

Ціни на бензин завжди йдуть слідом за нафтою: коли нафта дорожчає - бензин теж росте.…

07.12.2025

Чому сучасні двигуни все одно потрібно прогрівати: поради для водіїв

Багато водіїв перестали прогрівати двигун після довгого простою, бо чули різні поради в інтернеті. На…

07.12.2025