Статті

Чи можна їздити на зимовій гумі осінніми місяцями і коли краще переходити на зимову

Share
Затягування восени зі зміною літньої гуми на зимову набагато небезпечніше за весняну ситуацію, коли необхідно змінювати навпаки.

З настанням осені практично кожен водій переймається, коли ставити зимову гуму і які наслідки настають, якщо продовжувати їздити, використовуючи літній комплект шин. Адже ні в правилах ПДР, ні в інших законодавчих нормативних актах чітко не прописані конкретні часові рамки, терміни чи умови, за яких треба переходити на зимову гуму.

І справді, в Україні не існує точних термінів, коли потрібно замінити літні шини на зимові.

Саме тому й відповідальності за невчасну заміну шин на автомобілях закон не регламентує. Так, в Україні можна лише отримати штраф згідно зі ст. 121 КУпАП та правил дорожнього руху (п. 31.4.5) за використання автошин, якщо:

  • висота їх протектора менша за допустиму (1,6 мм для авто до 3,5 тонни, 1 мм для авто більше 3,5 тонни, 2 мм для автобусів, 0,8 мм для мотобайків);
  • є порізи або інші механічні пошкодження на гумі (гулі, розшарування тощо);
  • розмір, індекс навантаження та тип покришок не відповідає повній спорядженій масі автомобіля;
  • на одній осі встановлені колеса з різним типорозміром та конструкцією (радіальні та діагональні);
  • на окремих осях автомобіля використовуються шини з шипами та без.

Можливо тому, що в Україні немає закону про зимову гуму, багато водіїв часто відкладають терміни “перевзуття” свого автомобіля, що, у свою чергу, створює небезпечні ситуації на дорозі, що призводять до людських жертв.

При цьому кожному автовласнику слід розуміти, що літні покришки на холоді “дубіють” і перетворюються на слизьку пластмасу. На таких покришках погіршується зчеплення та стійкість транспортного засобу на дорозі, особливо покритою тонкою льодовою кіркою. У таких умовах авто у будь-який момент може повестися як “корова на льоду”.

Саме тому серед досвідчених водіїв склалася практика проводити заміну автомобільної гуми тоді, коли протягом кількох діб тримається середньодобова температура +5 – +7 градусів. Вся справа в тому, що саме температура повітря безпосередньо впливає на властивості автомобільних шин.

Водночас автомобільні експерти не рекомендують їздити зимовою автомобільною гумою, коли на вулиці більше +10 градусів. Адже в такому випадку покришки набагато швидше зношуються, а також збільшується витрата палива.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні заборонили мити та ремонтувати авто у громадських місцях

В Україні офіційно заборонено мити та ремонтувати автомобілі у громадських місцях, і за порушення цих…

14.06.2025

Оновлений хетчбек Cupra Born знову з’явився на тестах

Електричні VW ID.3 та Cupra Born не тільки мають спільну платформу, як і більшість моделей…

14.06.2025

Автопілот Tesla провалив тест безпеки з дитячим манекеном

Дві американські команди, які, судячи з усього, дуже роздратовані тим, як працює автопілот в електромобілях…

14.06.2025

Ford підтвердив перехід Escape на гібриди у старших комплектаціях

У 2026 модельному році частина версій Ford Escape перейде на гібридну силову установку за замовчуванням.…

14.06.2025

ТОП-10 двигунів Toyota, які здивували витривалістю

Toyota давно зарекомендувала себе як виробник неймовірно надійних автомобілів, і значну роль у цьому відіграють…

14.06.2025

Dacia Bigster на газу: реальний запас ходу перевищує заявлений

Минулої осені Dacia та Renault представили новий кросовер Bigster. Машина виявилася родичем бестселера Duster і…

14.06.2025