Статті

Чи можна їздити на зимовій гумі осінніми місяцями і коли краще переходити на зимову

Затягування восени зі зміною літньої гуми на зимову набагато небезпечніше за весняну ситуацію, коли необхідно змінювати навпаки.

З настанням осені практично кожен водій переймається, коли ставити зимову гуму і які наслідки настають, якщо продовжувати їздити, використовуючи літній комплект шин. Адже ні в правилах ПДР, ні в інших законодавчих нормативних актах чітко не прописані конкретні часові рамки, терміни чи умови, за яких треба переходити на зимову гуму.

І справді, в Україні не існує точних термінів, коли потрібно замінити літні шини на зимові.

Саме тому й відповідальності за невчасну заміну шин на автомобілях закон не регламентує. Так, в Україні можна лише отримати штраф згідно зі ст. 121 КУпАП та правил дорожнього руху (п. 31.4.5) за використання автошин, якщо:

  • висота їх протектора менша за допустиму (1,6 мм для авто до 3,5 тонни, 1 мм для авто більше 3,5 тонни, 2 мм для автобусів, 0,8 мм для мотобайків);
  • є порізи або інші механічні пошкодження на гумі (гулі, розшарування тощо);
  • розмір, індекс навантаження та тип покришок не відповідає повній спорядженій масі автомобіля;
  • на одній осі встановлені колеса з різним типорозміром та конструкцією (радіальні та діагональні);
  • на окремих осях автомобіля використовуються шини з шипами та без.

Можливо тому, що в Україні немає закону про зимову гуму, багато водіїв часто відкладають терміни “перевзуття” свого автомобіля, що, у свою чергу, створює небезпечні ситуації на дорозі, що призводять до людських жертв.

При цьому кожному автовласнику слід розуміти, що літні покришки на холоді “дубіють” і перетворюються на слизьку пластмасу. На таких покришках погіршується зчеплення та стійкість транспортного засобу на дорозі, особливо покритою тонкою льодовою кіркою. У таких умовах авто у будь-який момент може повестися як “корова на льоду”.

Саме тому серед досвідчених водіїв склалася практика проводити заміну автомобільної гуми тоді, коли протягом кількох діб тримається середньодобова температура +5 – +7 градусів. Вся справа в тому, що саме температура повітря безпосередньо впливає на властивості автомобільних шин.

Водночас автомобільні експерти не рекомендують їздити зимовою автомобільною гумою, коли на вулиці більше +10 градусів. Адже в такому випадку покришки набагато швидше зношуються, а також збільшується витрата палива.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо помилки шиномонтажу, які призводять до швидкого зносу гуми

У роботі шиномонтажних майстерень, як показує практика, трапляються серйозні помилки, які можуть не лише скоротити…

22.10.2025

Рендер нового BMW 3 Series Touring показав, якою стане «трійка» майбутнього

Прем'єра нового BMW 3 Series уже не за горами. Від моделі очікують помітного технологічного прориву,…

22.10.2025

Чи можна буксирувати авто з АКПП та брати їм на буксир

Автоматичні коробки передач (АКПП) стають дедалі популярнішими серед водіїв, і багато виробників вже відмовилися від…

22.10.2025

Новий Peugeot 208 приготував серйозні зміни у дизайні

Новий Peugeot 208 готується до виходу на ринок. Очікується, що автомобіль з'явиться у продажу наступного…

22.10.2025

Porsche представила електричний Macan GTS 2026: 563 к.с. та спортивна динаміка

Porsche продовжує збільшувати асортимент електромобілів, і цього разу увага прикута до оновленого Macan GTS 2026…

22.10.2025

Експерт пояснила, як розпізнати поломку автомобіля за дивними звуками

Експерти розповіли, які звукові сигнали мають насторожити водія та стати приводом для звернення на СТО.…

22.10.2025