Стало відомо, як нові авто «шпигуть» за своїми господарями

0
57

Ваша машина шпигує за вами. Якщо ваш автомобіль був зроблений в останні кілька років, він, ймовірно, збирає таку конфіденційну інформацію про вас, як ваша раса, вага і навіть сексуальна активність. А автомобілі Volkswagen знають, чи пристебнуті ви ременем безпеки і наскільки сильно ви натискаєте на гальма.

Проект компанії Mozilla Privacy Not Included виявив, що всі великі автомобільні бренди не дотримуються основних стандартів конфіденційності та безпеки у нових моделях із підключенням до інтернету. Усі 25 брендів, які перевірила Mozilla, не пройшли тест організації. Так, компанія виявила, що різні бренди — у тому числі BMW, Ford, Toyota, Tesla і Subaru — збирають дані про водіїв, включаючи расу, вирази обличчя, вагу, інформацію про здоров’я і місце, де ви їдете. Згідно з Mozilla, деякі з перевірених автомобілів збирали відомості, про які ви ніколи не могли б і подумати: наприклад, інформацію про сексуальну активність, расу та імміграційний статус.

Сучасні автомобілі використовують безліч інструментів для збору даних, включаючи мікрофони, камери та телефони, які водії підключають до своїх автомобілів. Виробники також збирають дані через свої програми та веб-сайти, а потім можуть продавати їх або ділитися ними з третіми особами.

Найгіршим порушником став Nissan, заявила Mozilla. Політика конфіденційності цього автовиробника передбачає, що він збирає інформацію, включаючи сексуальну активність, дані діагностики здоров’я, а також генетичні дані, хоча немає жодних подробиць про те, як саме ці дані збираються. Nissan залишає за собою право ділитися та продавати «переваги, характеристики, психологічні тенденції, схильності, поведінку, відносини, інтелект, здібності та схильності» брокерам даних, правоохоронним органам та іншим третім особам. “Якщо ми збираємо або узагальнюємо персональні дані, ми дотримуємося всіх чинних законів і забезпечуємо максимальну прозорість”, – передає слова представника Nissan видання Gizmodo.

Інші бренди виглядають не набагато краще. Volkswagen, наприклад, збирає інформацію про вашу поведінку за кермом, наприклад, ваш ремінь безпеки та гальмування, і поєднує це з відомостями про ваш вік і поле, у тому числі для цільової реклами. Політика конфіденційності Kia залишає за собою право контролювати ваше «сексуальне життя»; а Mercedes-Benz постачає автомобілі з попередньо встановленим у своїй інформаційно-розважальній системі додатком TikTok, який має свої серйозні проблеми з конфіденційністю.

«BMW NA [BMW of North America] надає своїм клієнтам вичерпні зауваження щодо конфіденційності даних щодо збору їхньої особистої інформації. Для індивідуального контролю BMW NA дозволяє водіям транспортних засобів робити детальний вибір щодо збирання та обробки їхньої особистої інформації», — повідомив прес-секретар BMW. При цьому він додав, що BMW не розглядала дослідження, але (само собою) “не продає особисту інформацію своїх клієнтів” і вживає “комплексних заходів для захисту даних своїх клієнтів”.

Прес-секретар Mercedes-Benz Андреа Берг відмовилася від коментарів, оскільки компанія не розглядала дослідження, але сказала, що програма MercedesMe Connect надає користувачам можливість змінювати конфіденційність і відмовлятися від певних сервісів. Інші виробництва, названі в цій історії, з якими зв’язалося видання Gizmodo, поки що відмовилися від коментарів.

Mozilla заявила, що не змогла визначити, чи бренди шифрують якісь дані з тих, що вони збирають; і лише Mercedes-Benz відповіла на питання організації. Mozilla також виявила, що багато автомобільних брендів займаються «відмиванням конфіденційності» або наданням споживачам інформації, що свідчить про те, що їм не потрібно турбуватися про проблеми конфіденційності, тоді як все навпаки.

Багато провідних автовиробників підписали «Принципи захисту конфіденційності споживачів» Альянсу за автомобільні інновації (Alliance for Automotive Innovation). Але за словами Mozilla, це набір розпливчастих обіцянок, організованих самими автовиробниками, що ні до чого не зобов’язує.

Запитання навколо згоди теж, по суті, жарт. Subaru, наприклад, каже, що, будучи пасажиром автомобіля, ви вважаєтеся «користувачем», який за умовчанням дав компанії згоду на збір особистої інформації. Mozilla заявила, що ряд автомобільних брендів стверджують, що водії повинні інформувати пасажирів про політику конфіденційності своєї машини, начебто ця політика конфіденційності зрозуміла насамперед водіям. Toyota, наприклад, має сузір’я з 12 різних політик конфіденційності для тих, хто отримує насолоду від читання юридичних документів.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!