Китайські автомобільні бренди перебувають на шляху до того, щоб зайняти частку понад 50% автомобілів, проданих на внутрішньому ринку цього року, завдяки зростаючому домінуванню у сфері електромобілів, повідомила в середу консалтингова компанія AlixPartners. Це буде перший випадок, коли китайські автовиробники контролюють більшу частину автомобільного ринку Китаю – найбільшого у світі.
Протягом останніх чотирьох десятиліть на автомобільному ринку Китаю домінували відомі світові бренди, як-от VW і Toyota, які працюють у спільних підприємствах із китайськими партнерами. Але конкурентоспроможні ціни, більш швидке розгортання нових моделей і зростання вітчизняних виробників електромобілів, таких як BYD, Nio і Xpeng Motors, змінили динаміку автомобільних брендів, зроблених у Китаї.
AlixPartners прогнозує, що загальні продажі автомобілів у Китаї зростуть на 3% цього року до 24,9 млн автомобілів, відновившись до рівня продажів до COVID-19. Також прогнозується зростання до 30,6 мільйона автомобілів у 2030 році, що призведе до того, що більше половини автомобілів, що продаються в Китаї, будуть електромобілями.
Аналітики прогнозують, що до 2030 року щорічні продажі автомобілів китайських брендів на зарубіжних ринках зростуть до 9 мільйонів автомобілів. Це дасть китайським брендам 30% світової частки і частку ринку в 15% у Європі, 19% у Південній Америці та 19% у Південно-Східній Азії та Південній Азії.
Ринок Китаю також стикається з величезним надлишком виробничих потужностей, тому йому пророкують хвилю консолідації. Так, тільки від 25 до 30 зі 167 брендів NEV можуть вижити до 2030 року.