Через кілька місяців суперечки проти припинення використання бензинових та дизельних автомобілів у Європі з 2035 року не вщухають. Після нормативної угоди з Брюсселем та Страсбургом, тепер, можливо, відкривається другий раунд між інститутами ЄС та скептично налаштованими державами, який обговорюватиметься у суді.
Саме Польща зробила наступний крок. І робить це вустами міністра клімату Варшави Ганни Москви, яка голосно заявляє: «Ми не згодні з цим та іншими документами пакету Fit for 55. Ми звернемося до Суду Європейського Союзу та сподіваємось, що до нас приєднаються й інші країни».
Агентство Reuters пише, що «клопотання» може бути представлене вже «найближчими днями». Таким чином, уряд Варшави підтверджує всі свої сумніви щодо заборони традиційних видів палива, які мають бути замінені електричними та водневими автомобілями.
Крім Польщі, за скасування заборони також виступають Румунія, Німеччина та Італія. Проте лише Берлін запропонував свою альтернативу забороні, заявивши про запровадження електронного палива.
Угода передбачає, що виконавча влада ЄС подає пропозицію про відступ від заборони на продаж двигунів внутрішнього згоряння, дозволивши використання синтетичного палива. Але німецький міністр Фолькер Віссінґ протестує проти того, що Брюссель досі не дотримується пакту.
“Заява Комісії та наступні кроки були обов’язковою передумовою для схвалення Німеччиною перегляду регламенту”, – пише начальник транспорту в листі.
З Брюсселя кажуть, що текст, який очікується до 4 травня, було відкладено через технічні проблеми. Ідея полягає в тому, щоб подати документи до суду до літа.