Новини

Водіям в Україні нагадали, коли пішоходи мають перевагу на «зебрі»

Відповідно до пункту 4.14 ПДР пішоходам забороняється, зокрема, виходити на проїжджу частину, не переконавшись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху; раптово виходити, вибігати на проїжджу частину, зокрема на пішохідний перехід.

Всі водії вже звикли, що пішохід може вибігти на пішохідний перехід, навіть якщо автомобіль за метр до перетину «зебри». Інколи, вибігаючи на дорогу, пішохід навіть не дивиться у бік автомобіля. А часто ще й розмовляє через телефон.

Проте, пішохід при виході на проїзну частину повинен керуватись не власним розсудом, а діяти відповідно до Правил дорожнього руху. В тому числі на пішохідному переході.

Так, відповідно до пункту 4.7 ПДР пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.

Згідно з пунктом 4.14 ПДР пішоходам забороняється, зокрема, виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху; раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід.

При цьому, відповідно до пункту 1.10 ПДР небезпека для руху це, зокрема, поява рухомого об’єкта, який наближається до смуги руху транспортного засобу чи перетинає її. Даний перелік не є вичерпним.

Пунктом 4.16 ПДР надано право пішоходу на перевагу під час переходу проїзної частини позначеними нерегульованими пішохідними переходами.

Водночас відповідно до пункту 8.1 ПДР водій транспортного засобу, що наближається до нерегульованого пішохідного переходу, на якому перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам, для яких може бути створена перешкода чи небезпека.

Верховний суд у справі №751/4821/17 дійшов висновку, що вимога пункту 18.1 ПДР передбачає, що на нерегульованих пішохідних переходах пішоходи мають перевагу в русі перед транспортними засобами з моменту, коли вони ступили на перехід. За даними ampercar.com, суд також дійшов висновку, що забороняється здійснювати об`їзд пішохода, який перебуває на пішохідному переході незалежно від відстані між ним і транспортним засобом, а також збільшувати швидкість з метою «проскочити» перед пішоходом, який ступив на нерегульований пішохідний перехід.

Отже, аналізуючи правила у цій частині, Верховний суд поклав у основу надання водієм переваги пішоходу – факт перебування пішохода на «зебрі» («коли ступив на перехід»).

Таким чином, якщо пішохід ще перебуває на тротуарі, а до пішохідного переходу наближається автомобіль, то пішоходу відповідно до пункту 4.14 ПДР забороняється виходити, а тим більше вибігати, на такий пішохідний перехід.

Зазначені висновки додатково підтверджуються частиною 1 статті 127 КУпАП, яка передбачає накладення на пішоходів штрафу у розмірі 255 грн. за «перехід ними проїзної частини у невстановлених місцях або безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються».

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерти назвали 5 найнадійніших двигунів Toyota в історії

Toyota має репутацію виробника довговічних і надійних автомобілів, і двигуни в цьому сенсі відіграють ключову…

16.12.2025

Ера люксу повертається: все більше людей обирають дорогі авто

У США середня ціна нового автомобіля зараз становить близько 50 000 доларів, тому багато покупців…

16.12.2025

Топ-5 автомобілів із серйозними проблемами, які здивували власників

Ідеальних автомобілів не буває, але деякі проблеми можуть серйозно підірвати репутацію цілих поколінь моделей. Про…

16.12.2025

Volkswagen показав серійний ID. Polo, який коштуватиме менше 25 000 євро

Volkswagen розкрив перші характеристики серійного електромобіля ID. Polo та підтвердив, що стартова ціна моделі в…

16.12.2025

Як безпечно мити авто взимку: поради експертів

Багато водіїв прагнуть підтримувати чистоту авто навіть взимку, але холод робить миття складнішим і ризиковим.…

16.12.2025

Цифровий трикутник V27 змінить правила безпеки на дорогах з 2026 року

Зараз багато говорять про радіомаяк DGT V16, який з 2026 року повністю замінить аварійні трикутники.…

16.12.2025