Назвали бренди автомобілів, які отримали найбільший прибуток

Європейські автовиробники лідирують за рентабельністю

0
557

Фахівці Jato Dynamics провели аналіз фінансових результатів атвокомпаній, зокрема китайських, які показали найкращі результати за фінансовий рік із січня по грудень 2022 року. Аналіз охоплює інформацію, що стосується 25 різних компаній з усього світу. Сюди входять вісім японських брендів (Isuzu, Subaru, Honda, Toyota, Mitsubishi, Mazda, Nissan і Suzuki); сім європейських компаній (Ferrari, Mercedes-Benz, BMW, Stellantis, Volkswagen, Renault і Aston Martin); п’ять із Китаю (BYD, Great Wall, Geely, Xpeng і NIO); три у США (Tesla, General Motors і Ford); а також Hyundai Group у Південній Кореї та, зрештою, Tata з Індії, до якої входить Jaguar Land Rover.

Перший цікавий факт, який журналісти SPEEDME.RU зробили з цього звіту, полягає в тому, що європейські виробники лідирують у рейтингу прибутковості в порівнянні з рештою світу. У 2022 році європейські автовиробники отримали майже 79 млрд євро операційного прибутку при загальному доході понад 804 млрд євро. Це означає, що їхня сукупна операційна маржа становила 9,8 відсотка. Результат виявився найкращим серед усіх географічних зон і навіть на 0,5 бала вищим за результати 2021 року.

Частину позитивного результату можна пояснити здатністю цих компаній перетворити проблему на можливість. Головною проблемою, з якою зіткнуться всі світові автовиробники у 2022 році, стала криза ланцюжка поставок. Підтримувати високі темпи виробництва було неможливо через відсутність деталей/напівпровідників. Споживачі в усьому світі були змушені місяцями чекати, щоб отримати новий автомобіль.

Хоча ця ситуація негативно позначилася на продажах, це була найкраща можливість для виробників скоротити складські запаси, підвищити ефективність виробництва і, як наслідок, підвищити рентабельність. І виробники, і споживачі навчилися жити з цією новою реальністю, і, хоча для останніх вона все ще є проблемою, перші звикли до неї і цінують її.

Інший важливий висновок з фінансового аналізу полягає в тому, що Ferrari, як і раніше, є абсолютним королем прибутку. Хоча операційна маржа впала на один відсотковий пункт у період з 2021 по 2022 рік, італійський автовиробник непереможний навіть у порівнянні з Tesla, яка посіла друге місце. Минулого року Ferrari поставила 13 221 новий автомобіль по всьому світу, а загальний оборот компанії склав 5,09 млрд євро. З цієї суми компанія заробила 1,22 млрд євро після оплати операційних витрат. Іншими словами, Ferrari заробляла 24 центи на кожен євро продажів. Це величезна сума порівняно із середнім показником по галузі, який становить 7,6 цента.

Tesla була другою найприбутковішою компанією і компанією з найбільшим збільшенням операційної маржі в період з 2021 по 2022 рік. Маржа Tesla збільшилася з 12,1 відсотка у 2021 році до 16,8 відсотка минулого року. Компанія Маска – один із рідкісних випадків рентабельності в сегменті електромобілів. Цьому є кілька причин: більше проданих автомобілів, відсутність розроблення нових автомобілів і велика економія за рахунок масштабу.

Отримати повне уявлення про китайську промисловість складно, оскільки багато її великих компаній також виробляють автомобілі для західних брендів через спільні підприємства. Однак, судячи з наявної обмеженої інформації, ситуація доволі неоднорідна. У Great Wall найвища рентабельність – 6,8%, за нею йдуть BYD і Geely. Навпаки, Xpeng і NIO, два стартапи з виробництва електромобілів, зазнали великих збитків у 2022 році.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!