Міністри енергетики 27 держав, що входять до складу Європейського Союзу, підписали угоду щодо заборони продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, яка набуде чинності у 2035 році, пише Bloomberg. Тим самим було закрито всі формальні питання, пов’язані з цією законодавчою ініціативою.
Принципової угоди про заборону ДВЗ парламент, виконавчий комітет та країни-учасниці ЄС досягли ще минулої осені. У звичайній ситуації затвердження документа міністрами стало б простою формальністю, але Німеччина в останній момент заблокувала голосування. Мінтранс країни побажав, щоб нова норма не поширювалася на двигуни, що спалюють екологічно чисте пальне, яке отримується за допомогою електроенергії з відновлюваних джерел (e-fuels). Після кількох тижнів переговорів йому вдалося досягти свого.
Наразі Європейська комісія має сформулювати правила, що регламентують торгівлю машинами на e-fuels. Раніше повідомлялося, що для них можуть запровадити окрему категорію транспортних засобів. Цієї осені виконавчий орган пропише норми, яким мають відповідати такі автомобілі, аби відповідати меті досягнення нульового рівню шкідливих викидів до 2035 року. Як усе це оформлять, залежатиме від того, чи приймуть парламент і країни-учасниці підготовлений Комісією акт одразу, чи спробують його відхилити.
Виняток для синтетичного пального дозволить виробникам зберегти нішеві моделі та суперкари з двигунами внутрішнього згоряння. Німеччина лобіювала його не в останню чергу, оскільки відповідні технології активно вкладається Volkswagen. Проте в цілому цей концерн, як і більшість компаній, які працюють на європейському авторинку, так чи інакше вже взяв курс на тотальну електрифікацію модельного ряду.