Вибираючи автомобіль, якщо той не новий, більшість водіїв ретельно перевіряє стан його ходової частини та кузова, а на сам колір звертає увагу чи не в останню чергу. Можливо, ви здивуєтеся, але, на думку американських експертів, колір машини – ключова складова в оцінці її залишкової вартості на вторинному ринку! Це питання напевно заслуговує на увагу…
Ми вже розповідали про те, як автомобільні бренди обирають палітру кольорів для своїх моделей і які саме відтінки користуються найбільшим попитом серед автолюбителів. Однак розрахунків, за якими можна втратити або, навпаки, виграти в ціні, збувши з рук машину правильного або неправильного кольору, ми ще не торкалися.
Своєрідний звіт цього року опублікувало американське аналітичне агентство ISeeCars, робота якого, як правило, заснована на соцопитуваннях і даних страхових компаній. Цього разу його фахівці проаналізували 650 тисяч угод купівлі-продажу вживаних автомобілів віком близько трьох років, тобто 2019 модельного року, і з’ясували, що до втрати 15% їхньої первісної вартості можуть додатися інші витрати, пов’язані з кольором кузова конкретного авто.
Щоб краще зрозуміти популярні колірні переваги покупців, в ISeeCars, крім загальної оцінки, розподілили отримані дані по сегментах, до яких належали ці автомобілі. При цьому сума продажу порівнювалася з рекомендованою роздрібною вартістю на момент випуску кожної моделі із поправкою на інфляційні коливання.
Так, для продавців МС на «вторинці», якщо вірити дослідженням, найбезпрограшнішим виявився жовтий колір! Автомобілі з таким забарвленням втратили в ціні всього 4,5%, а отже, амортизація у них на 70% менша, ніж у середнього авто. Експерти пояснюють цей «феномен жовтого кольору» тим, що цей відтінок трапляється досить рідко, тому люди, яким він подобається, готові переплачувати за індивідуальність. Зі свого боку відзначимо, що такий відтінок у масовому сегменті практично не зустрічається, в основному він належить сегменту спорткарів та преміальних родстерів, які самі по собі мало втрачають у ціні.
Далі статистика каже, що на другому місці за ціновою амортизацією (10,7%) знаходиться помаранчевий колір. Їм також покривають, за рідкісними винятками, різні непересічні ексклюзиви, ціноутворення яких дещо відрізняється від популярних сегментів. Тому й у разі покупець готовий переплатити. Сюди ж включимо фіолетовий відтінок (13,9%), а також інші яскраві відтінки на кшталт зеленого, червоного та пурпурного, в яких старі авто виглядають більш привабливо. Порівняно із «сірою» середньостатистичною трирічкою тут різниця в ціні становитиме до 10%.
Класові відмінності
Сині, сірі, бежеві, срібні та білі кузовні кольори є найпопулярнішими у світі, тому на вартість перепродажу майже не впливають. Зате коричневі та золоті відтінки автомобілісти дуже не люблять: за даними ISeeCars, на вторинному ринку попит на авто в такому кольорі нижче на 15-20%, що є показником вищим за середній.
Набагато цікавіше простежуються тенденції в основних класах авто. Наприклад, середня амортизація пікапів протягом трьох років становить 11,7%. Причому найменше з них дешевшають бежеві машини – статистика показує найскромніший результат 4,8%, тоді як жовті та зелені авто, навпаки, демонструють найгірший результат втрати вартості у своєму класі – аж 14,6%. Найкращим кольором пікапа виявився помаранчевий. Сірий та блакитний також залишаються у фаворі у любителів автомобілів цього класу.
Цікаво, що жовті кросовери за три роки експлуатації продемонстрували негативний коефіцієнт амортизації, тобто подорожчали на 2,7%! Хоча в середньому цінові втрати в цьому сегменті виявилися чи не найвищими на «вторинці», становивши 16,6%. Найгірші справи лише з мінівенами, які за три роки володіння втрачають аж 18,4% своєї первісної вартості. У цьому класі найнеходовішими вважаються чорні та червоні кольори, а серед SUV – всі відтінки коричневого. Так, після трьох років експлуатації ці авто втрачають одну п’яту своєї вартості.
Як не дивно, найгірше на вторинному ринку США дешевшають купе, демонструючи показник 8,5%. Розподіл по кольорах тут з урахуванням розглянутих вище даних цілком очевидний: помаранчевий (5,6%) та пурпуровий (5,7%) виділяються низькою амортизацією, а білий (10,3%) та чорний (9,2%) – високою.
А ось кабріолети дешевшають трохи швидше за більшість сегментів – на 15,8% за три роки. І від кольору амортизація цього типу кузова практично не залежить: статистично виділяються лише жовтий відтінок – 11,2% (найнижчий показник здешевлення) та чорний – 17,3% (найвищий). Але від середнього значення амортизації відхилення мінімальні. До речі, з седанами ситуація дуже схожа, хоча вони загалом дешевшають трохи менше, ніж на 14%.