У зв’язку з воєнним станом більшість власників транспортних засобів перестали продовжувати дію полісів страхування авто, строки дії яких закінчилися. Відбувається це з різних причин.
Однією з причин є нестабільна воєнна ситуація та невпевненість у завтрашньому дні. Ще одна причина це зачинені в окремих регіонах в час воєнного стану відділення страхових компаній. В деяких громадян виникають сумніви щодо належної роботи страхової системи в частині відшкодування шкоди в ДТП. Дається взнаки послаблення контролю працівниками поліції за наявністю полісів, які тепер зайняті у військових справах. Багато громадян вважає, на час воєнного стану власники автомобілів звільнені від страхування тощо.
Про те це не зовсім так. Всі ці причини суб’єктивні та лише породжують розбалансування страхової системи та механізму гарантування відшкодування збитків. Спробуємо пояснити чому.
По перше, умовах воєнного стану обов’язок наявності страхового поліса не скасовувався. Відповідальність за відсутність автоцивілки також не відмінялась. Штраф за відсутність полісу відповідно до ч.1 ст.126 КУпАП становить 425 грн.
По друге, основна мета обов’язкового автострахування – це гарантування потерпілим в ДТП відшкодування їхніх збитків. Тому у разі ДТП винний водій повинен буде виплатити збитки потерпілому з власно кишені. Як наслідок затягується повернення відшкодування винною особою, створюються додаткові конфлікти між учасниками ДТП та непотрібні судові спори. До того ж в теперішніх умовах розгляди справ у судах затягуються. Раніше ці проблеми «закривала» автоцивілка.
По третє, на даний час страхові компанії працюють і повертають страхові виплати у звичайному режимі. Більшість страхових компаній повідомили на своїх офіційних сайтах про продовження функціонування системи страхування та відшкодування страхових виплат. Водночас при відсутності стабільних надходжень за рахунок придбання полісів підвищується ризик платоспроможності страхових компаній.
Щодо придбання саме «паперового» полісу у приміщенні страхової компанії, то такої необхідності також немає. На сьогодні продовжує повноцінно діяти електронний поліс. Такий поліс можна пред’явити в електронному форматі з телефону або роздрукований на принтері.
Водночас багатьох цікавить питання чи відшкодує автоцивілка збитки, завдані воєнними діями. Звісно, що автоцивілка не відшкодує збитки, завдані воєнними діями. Проте автоцивілка ніколи й не передбачала відшкодування збитків, завданих війною. Такі умови діяли і раніше, і зараз. Таке відшкодування збитків буде здійснюватися через державні програми.
Тому в цей складний період важливо не допустити розбалансування системи автострахування та механізму гарантування відшкодування збитків внаслідок ДТП. Зберегти ці механізми можна завдяки сумлінному і своєчасному виконанню свого обов’язку щодо страхування транспортних засобів.
Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…
Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…
З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…
У Mercedes-Benz розповіли про нове CLA. Субкомпактна модель третього покоління перебереться на платформу MMA, вийде…
Компанія Land Rover представила особливу версію Discovery до 35-річчя моделі, а також новий 3,0-літровий дизельний…
Закордонний портал TopSpeed оприлюднив список найнадійніших німецьких кросоверів з пробігом не дорожчим за 600 тис…
Leave a Comment