Експерти розповідають, чи є сенс оподатковувати додану вартість палива.
Зокрема, щодо відшкодування ПДВ сумнівається голова комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
“Скасування податку на пальне призвело до того, що імпортери не отримають вигоди від повного зниження ціни через скасований податок. Але якщо ми з вами відновимо ці податки зараз, за це будуть платити не імпортери, а споживачі Тому що теж очевидно, що вони (імпортери) перекладуть це на плечі споживачів», – сказав Гертманцев.
За його словами, це питання потребує обговорення, і запропонований Нацбанком додатковий податок на імпорт, який підтримує заступник директора Офісу президента з економічних питань Ростислав Шурма, зараз активно обговорюється в уряді.
“Ми з нетерпінням чекаємо розрахунків уряду і конкретних моделей, а потім будемо обговорювати і приймати рішення у Верховній Раді. Я не кажу, що цього не буде, тому що немає домінуючого рішення в поточній ситуації. Але чи хоче хтось Ми повинні приймати якісь непопулярні рішення», – підсумував голова комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики.
У свою чергу керівник консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн виступив категорично проти відшкодування ПДВ на паливо.
«Тільки без ПДВ! Навесні акциз обнулили, а ПДВ на пальне з 20% до 7% тому ПДВ не повертається!
Реорганізація тисяч паливних точок, контроль за касовою дисципліною, перевірка написання та справжності чеків, перекриття фальшивих каналів збуту нафтопродуктів — було непосильним завданням для податківців і до війни, і тим більше зараз.
Тому потрібно шукати інші компенсаційні заходи, наприклад, акцизний податок. Своєю державою навчився добре керувати. Податок на товари та послуги стягується на кордоні та на заводах, і це десятки пунктів, а не тисячі», – сказав Куюн.