Приховані налаштування автомобілів Renault та Dacia

Час читання: 6 хв.
0

Раніше ми розповідали про приховані налаштування автомобілів Ford, Daewoo Lanos (Sens), Peugeot і KIA та Hyundai. Проте аналогічні корисні секрети існують і в інших європейських брендів — наприклад, в Renault та деяких моделях Dacia. Ці автомобілі досить популярні в Україні.

По-перше, великі продажі нових автівок через мережу офіційних дилерів в Україні. По-друге, багато таких вживаних автомобілів заводять у приватному порядку. То ж загалом кількість автомобілів Renault та Dacia в Україні величезна. Як і власників, що прагнуть дізнатися та реалізувати про всі можливості своїх залізних коней.

Тестовий режим панелі приладів автомобілів Renault

Навіщо це потрібно?

Реклама

Режим самодіагностики панелі приладів Renault дозволяє перевірити справність спідометра та тахометра (стрілки ходять по колу з певним кроком), рідкокристалічного дисплея (відображає всі сегменти), контрольних ламп-індикаторів (вмикаються всі наявні) тощо.

Крім того, в тестовому режимі можна побачити додаткову інформацію, що може бути корисною для автовласника: наприклад, залишок пального в літрах.

Загалом логіка та можливості режиму самодіагностики панелі приладів Renault схожі на аналогічну функцію в автомобілях Ford. І, до речі, цей режим активується схожим чином…

Як підключити тестовий режим панелі приладів Renault?

Потрібно під час ввімкнення запалювання (лише запалювання, без запуску двигуна) натиснути й утримувати кнопку, що скидає добовий пробіг. Залежно від сучасності автомобіля та певної моделі, органи керування можуть відрізнятись. Кнопкою активації добового пробігу може виступати тонкий важіль, що виходить саме з панелі приладів, або окрема клавіша в торці важеля-перемикача під кермом. А для ввімкнення запалювання можна використовувати як звичайний ключ, так і карту-ключ та кнопку запуску двигуна «START» (для сучасніших автомобілів Renault). Але сама логіка активації тестового режиму завжди однакова: ввімкнення запалювання плюс довге утримання кнопки скидання добового пробігу.

Підключення освітлення «Follow me home» та вибір часу роботи

Навіщо це потрібно?

Уявіть собі, що ви залишаєте автомобіль у підземному паркінгу, де погане освітлення. Або приїхали вночі до бабусі в село й зупинились біля будинку. Для того, щоб пройти 100-200 метрів в умовах поганого освітлення (або навіть глухої ночі) зовсім не завадить підсвічування фар автомобіля. Отже, функція «Follow me home» забезпечує роботу фар автомобіля у режимі ближнього світла, навіть коли водій вимкнув двигун, вийшов з автомобіля, закрив центральний замок. Після певного проміжку часу (30–60 секунд), фари автомобіля автоматично вимкнуться.

Як включити супровідне освітлення «Follow me home» для Renault?

Після вимкнення двигуна водію потрібно коротко потягнути на себе важіль керування світлом «ближнє/дальнє» (наче як блимнути дальнім світлом). У такому випадку фари автоматично увімкнуться, як мінімум на 30 секунд — це стандартний час роботи системи «Follow me home» не тільки для Renault, але й для інших автомобілів. Проте у сучасних автомобілях Renault є навіть можливість зміни часу підсвічування: для цього потрібно декілька разів потягнути важіль на себе: кожен новий клік буде додавати 30 секунд. Наприклад, якщо потягнути двічі (клік-пауза-клік), то загалом час підсвічування збільшиться до 60 секунд.

Активація функції самоблокування центрального замка для Renault

Навіщо це потрібно?

Функція самоблокування центрального замка (ЦЗ) під час руху гарантує вам додаткову безпеку. Наприклад, при зупинці на перехресті ніякий злодій з вулиці не зможе відкрити дверцята і потрапити в салон вашого автомобіля. При цьому центральний замок самостійно закривається з початком руху та відкривається із зупинкою автомобіля та вимкненням двигуна.

Якщо потрібно відкрити дверцята автомобіля зсередини, то центральний замок автоматично розблокується у звичайному порядку. Це важливо для безпеки (коли потрібно швидко вийти з автомобіля) або для комфорту виходу пасажирів (які не знають всіх особливостей налаштувань авто).

Отже, автоматичне блокування центрального замка під час руху на автомобілях Renault — це зручно й безпечно, при цьому не вимагає від водія будь-яких додаткових дій. Крім першочергового налаштування…

Як активувати самозамикання ЦЗ під час руху на Renault?

Потрібно сісти в салон автомобіля, увімкнути запалювання або завести двигун, далі натиснути й довго утримувати кнопку керування центральним замком (зазвичай має позначення у вигляді навісного замка або ключа). Підтвердженням активації функції буде автоматичне замикання дверей та звуковий сигнал автомобіля (залежно від моделі). Деактивація функції відбувається аналогічним чином.

Сервісне положення «двірників» (щіток склоочисників) на Renault

Навіщо це потрібно?

Деякі моделі Renault мають таку форму задньої кромки капота, що вона не дозволяє підняти «двірники» (наприклад, для заміни гумки або очищення від льоду/снігу). Якщо підіймати щітки склоочисників силою, то можна або пошкодити фарбу на капоті, або зігнути металеві тримачі «двірників», або одне і друге. То ж для підняття склоочисників передбачено спеціальний сервісний режим.

Як підняти «двірники» у сервісне положення на автомобілях Renault? 

Після зупинки автомобіля та вимкнення двигуна потрібно легенько один раз натиснути донизу важіль керування «двірниками» — тоді вони піднімуться у вертикальне положення й так залишаться. Можна або замінити гумку, або почистити двірники від снігу/льоду, або відхилити та залишити їх, щоб уникнути примерзання зимової ночі. Водночас повернення «двірників» у звичайне положення відбувається дуже просто. Варто лише увімкнути й одразу вимкнути відповідний перемикач керування — чи то на одне змахування, чи то на періодичну роботу тощо.

Синхронізація 2-зонного «клімату» для автомобілів Renault

Навіщо це потрібно?

Автомобілі Renault в середніх та максимальних комплектаціях мають 2-зонний клімат-контроль: водій та пасажир можуть налаштувати окремо бажану температуру повітря. Проте коли пасажир вже вийшов з авто, то водій може побажати налаштувати «клімат» однаково для всього салону. Це можна зробити або вручну (корегуючи температуру пасажирської зони до рівня температуру водійської зони), або автоматично — буквально в одне натискання кнопки.

Як в одну кнопку вирівняти температуру «клімату» водія та пасажира?

Потрібно натиснути та утримувати кнопку «AUTO» на панелі керування клімат-контролем. У такому випадку всі налаштування пасажирської зони «клімату» будуть синхронізовані відповідно до водійської зони. То ж система клімат-контролю наче перетвориться на 1-зонну і буде повністю контролюватися з позиції водія. При цьому наступного разу пасажир зможе знову легко змінити налаштування власної зони клімат-контролю: «клімат» автоматично переходить з режиму синхронізації на режим окремих двох зон з індивідуальним налаштуванням температури.

Автоматична перевірка рівня мастила на автомобілях Renault

Навіщо це потрібно?

Зазвичай рекомендують постійно перевіряти рівень мастила у двигуні — як мінімум раз на тиждень. Адже втрата моторної оливи може призвести до болючих несправностей двигуна: «задири» на поршнях, колінчастому валу або розподільчих валах. А це прямий шлях до складного та вартісного капітального ремонту. А все лише через втрату мастила… Проте частина водіїв або забувають про це, або не бажають занурюватись всередину брудного підкапотного простору. Проте на сучасних моделях Renault вже є вирішення цього питання — електронний сенсор для перевірки рівня мастила у двигуні.

Як перевірити рівень мастила в авто Renault на дисплеї приладів?

При черговому запуску двигуна бортовий комп’ютер опитує різноманітні датчики та сенсори — та, зрештою, пише «ОК» на дисплеї панелі приладів. Якщо в цей час натиснути та утримувати одну кнопку на торці правого важеля під кермом (важіль керування «двірниками»), то додатково система перевірить рівень мастила й видасть відповідну інформацію у вигляді невеличких крапок або рисочок на дисплеї панелі приладів (зазвичай їх 5-6 штук).

Логіка проста: чим більше заповнених крапочок або замальованих рисок – тим вищий рівень мастила у двигуні. Якщо побачили лише одну крапочку/риску, то радимо перевірити мастило на «щупі» вручну та, за необхідності, долити оливу. Якщо не побачили взагалі крапочок/рисок, то обов’язкового потрібно перевірити рівень мастила. Можливо, його рівень критично низький (або взагалі відсутній), то ж двигун взагалі потрібно заглушити й відправитись на пошук мастила.

Скидання міжсервісного інтервалу на автомобілях Renault

Навіщо це потрібно?

Сучасні автомобілі Renault вміють самостійно відраховувати інтервал до наступного технічного обслуговування. Зазвичай це 10–20 тис. км (до речі, теж можна налаштувати) або один раз на рік. Коли необхідно буде провести ТО, увімкнеться помаранчевий індикатор «гайковий ключ». Після виконання операцій з ТО (заміна мастила та фільтра, свічок запалювання, фільтра салону тощо) цей індикатор потрібно погасити. Так система зрозуміє факт виконання ТО та почне новий відлік до наступного сервісу.

Як скинути інтервал ТО на автомобілях Renault?

При ввімкненому запалюванні (або навіть заведеному двигуні — залежно від моделі), потрібно одночасно натиснути й утримувати дві кнопки, розташовані на торці правого важеля під кермом. Позначення ТО на панелі приладів певний час буде миготіти, а потім має зникнути. Це й буде означати, що сервісний інтервал скинуто й розпочато новий відлік.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!