Завдяки нульовому розмитненню власниками добре укомплектованих автомобілів стали українці, які ніколи раніше не мали в своєму авто кулера. Але не хвилюйтеся, поради щодо правильного використання кондиціонера призначені не лише для початківців.
Комфортна температура в салоні – це не тільки приємний плюс для автомобіля класу люкс, але і безпека. Адже висока температура може дуже швидко втомити водія і завадити йому зосередитися на керуванні автомобілем. Щоб кліматична система швидко запускалася, працювала ефективно і не завдавала шкоди екіпажу, необхідно дотримуватися кількох правил.
П’ять умов користування кондиціонером
Власне, холодне повітря “потече” з дефлекторів і після простого натискування кнопки на торпедо. Але нюансів у поводженні з цією системою достатньо багато.
- Мають бути зачинені всі вікна та кватирки салону.
- Система має бути повністю заправлена хладагентом (фреоном) і в цілому справною. Це актуально для вживаних машин, де часто система начеб то і працює, але з невеликою ефективністю. Це шкідливо для її довговічності (див. також “Як доглядати за кондиціонером”).
- Різниця між температурою за бортом та в салоні не повинна перевищувати 5 градусів. Принаймні, в ті хвилини, коли люди сідають у машину з вулиці. Порушення цього правила призводить до простудних захворювань
- Фільтр салону не має бути забитим.
- Наприкінці поїздки треба просушити теплообмінник кондиціонера, вимкнувши його, але залишивши працюючим вентилятор кліматичної установки. Це засіб проти утворення на випарнику плісняви, яка смердить і заражає пасажирів.
Щоб кондиціонер “спрацьовував” швидко
Деякі водії не вмикають кондиціонер у коротких поїздках – мовляв, “кондишен” все одно не встигає охолодити розпечений салон на короткому маршруті. Здебільшого це помилкова думка.
- Провітрити салон. Після парковки на сонці треба провітрити салон, відкривши всі двері на кілька хвилин. І лише потім рушати в дорогу, увімкнувши кондиціонер.
- Забирати повітря в кондиціонер звідти, де воно холодніше. Тобто або з вулиці, або з салону; для цього є кнопка “Рециркуляція”.
- Пускайте холодне повітря перш за все на ноги. На ногах найбільше рецепторів, через які тіло сприймає температурний режим.
- Затуляйте вікна від сонця. Бокові вікна (крім передніх) у спекотний день можна затуляти від сонця екранами, наприклад, на присосках, або штатними шторками авто.
Як доглядати за кондиціонером
Можна зекономити чималі суми на ремонті автокондиціонера, якщо вчасно і правильно доглядати за ним. Причому для цього не завжди треба їхати на СТО.
- Не експлуатуйте кондиціонер, який не дає нормального холоду. Наприклад, зношений компресор може “покласти” усі найдорожчі компоненти системи кондиціонування – зокрема, назавжди забити стружкою радіатори та фільтр-осушувач.
- При перших ознаках нештатної роботи кондиціонера треба як мінімум звертатися до знайомого консультанта на сервіс.
- Час від часу мийте (але не струменем високого тиску!) радіатор кондиціонера, розташований перед основним радіатором двигуна.
- Не експлуатуйте машину без фільтра салонного повітря. Забитий пухом, комахами, сухим листям та іншим сміттям теплообмінник-випарник можна буде очистити, лише демонтувавши торпедо.
- Треба щомісячно вмикати кондиціонер на 15 хвилин – щоб циркулюючий системою хладогент змастив гумові ущільнювачі та усі металеві деталі для запобігання корозії. Узимку це робиться за плюсової температури: у відлигу або, наприклад, в приміщенні СТО або мийки.