Щойно температура опускається нижче нуля, чимало водіїв зливають залишки А95 і переходять на А92. Причина не лише в економії, хоча різниця у вартості між цими марками іноді сягає кількох гривень за літр. У мороз низькооктановий бензин займається швидше, тому двигун легше запускається, особливо якщо він уже має знос або працює не на повну потужність. А92 допомагає швидше досягти робочої температури, завдяки чому авто не “гальмує” під час холодного старту.
Практика підтверджує цю перевагу: двигун, що працює на А92, прогрівається швидше навіть зі старим акумулятором, а кількість пропусків запалювання зменшується. Завдяки цьому в салоні зникають характерні вібрації на холостих обертах, які часто відчуваються взимку.
Втім, такий підхід підходить не всім. Для автомобілів із турбіною або високим ступенем стиснення використання А92 може обернутися проблемами. Через більшу схильність до детонації при сильному навантаженні можливі “дзвінкі” удари в циліндрах, що поступово шкодить клапанам і поршням. Якщо система не має точного октан-коректора, ризик зростає.
Тож фахівці радять: для атмосферних, не нових двигунів перехід на А92 взимку може бути цілком виправданим, але для сучасних турбомоторів і систем із прямим упорскуванням краще залишитися на А95. Головне – прислухатися до роботи двигуна: якщо після зміни пального він став працювати жорсткіше або впала потужність, варто повернутися до звичного бензину.




