Кабмін запропонував законопроекти з новою формулою розмитнення авто через “Дію”

0
364

Кабінет міністрів вніс до Верховної Ради три законопроекти, які змінюють порядок оподаткування транспортних засобів, що ввозяться в Україну, зокрема виключають із формули розмитнення вартість автомобіля, а також передбачають можливість розмитнити авто у додатку “Дія”, повідомив представник уряду в Раді Тарас Мельничук.

“Проектом закону №7466 про внесення змін до Податкового кодексу пропонується змінити існуючу формулу оподаткування легкових автомобілів шляхом запровадження нової формули розмитнення транспортного засобу, згідно з якою не враховуватиметься вартість транспортного засобу”, – написав Мельничук у “Телеграм-каналі”.

Формула розрахунку буде включати вік, тип та об’єм двигуна, а також ексклюзивність транспортного засобу.

Даним проектом закону також пропонується скасувати сплату пенсійного збору для фізосіб, підприємств, установ та організацій, які набувають права власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні.

Законопроектом №7467 про внесення змін до Бюджетного кодексу встановлюється, що 50% надходжень від акцизного податку з ввезених авто спрямовуються до загального фонду держбюджету України, решта 50% – до спецфонду.

Крім цього, скасовується норма про віднесення до доходів загального фонду держбюджету пенсійного збору під час розмитнення авто.

Ще одним законопроектом (№7668) передбачається, що митне оформлення легкових автомобілів, що ввозяться, здійснюється на підставі електронної митної декларації, що подається через Єдиний державний веб-портал електронних послуг (через “Дію” – ІФ-У).

Крім того, передбачається, що послуги держреєстрації та перереєстрації легкових автомобілів можна буде здійснювати через веб-портал.

Підприємства, які декларують легкові авто старше трьох років, за бажанням можуть вибрати будь-яку іншу форму декларування, передбачену Митним кодексом.

Сертифікація автомобілів стає добровільною.

Тексти законопроектів на порталі Верховної Ради поки що відсутні.

Коментуючи внесені до ВР законопроекти, розроблені Мінцифри, голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев зазначив, що основна відмінність нового порядку розмитнення від чинного полягає в тому, що сума платежів визначається автоматично без участі митника та без оцінки авто.

“Таким чином, контакт митника та декларанта, а значить, і корупція, виключаються як такі, а розмитнення можна буде провести через “Дію”. Загалом такий підхід не можна не підтримати. Про деталі дискутуватимемо”, – написав він у “Телеграм- каналі”.

Згідно з наведеними Гетьманцевими таблицями з новою формулою розрахунку митних платежів, загальна ставка визначається добутком базової ставки (залежить від віку авто та зменшується з 2,2 для нового авто до 0,7 для 15-річного та старшого) на коефіцієнт, який, у свою чергу , є добутком об’єму двигуна в куб. см, коефіцієнта його типу (1 – для бензинових, 1,2 – для дизельних та 0,5 для гібридних авто) та коефіцієнта ексклюзивності (2, якщо ексклюзивне).

ПДВ розраховується як 20% від ставки ставки на балансуючий коефіцієнт 3,5, а акциз – розподілом ставки на балансуючий коефіцієнт 2.

Згідно з наведеними прикладами розрахунку, найбільшу вигоду матимуть декларанти гібридних або електромобілів: якщо при ввезенні дворічного гібрида з 2-літровим двигуном вартістю EUR15 тис. сума платежів становила EUR4,92 тис. грн, то за новою формулою – EUR1,86 тис.

Водночас Встановлюється справедлива ціна для недорогих авто. Наприклад, розмитнення 10-річного дизельного авто з 2-літровим двигуном (вартістю EUR3 тис.) коштуватиме EUR2,16 тис. замість EUR2,76 тис.

Дорожче в порівнянні з існуючими платежами обійдуться ексклюзивні автомобілі та авто з великими обсягами двигунами.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!