Брак пального та «нові» ціни на нього, звісно, вплинули на автомобільний ринок. Чимало покупців тепер значно більше цікавляться тим, скільки споживає та чи інша модель з конкретним двигуном, і уважно рахують потенційні витрати на майбутнє. Або ж взагалі відмовляються від автівок, що споживають бензин, дизпальне чи газ, і надають перевагу електромобілям.
Про це повідомляє ТСН з посиланням на Auto.RIA.
Залишили свій слід й «легковики», які прибули до нас з нульовим розмитненням — таких від початку дії пільг ввезено понад 160 тисяч. Котрісь із них потрапляють у продаж за меншими цінами, інші ж – за звичайними. Як наслідок, авторинок знову зазнав змін за доволі короткий проміжок часу.
Зокрема, зросли ціни на електромобілі. Це з зростанням попиту протягом 1-2 минулих місяців. Наймасовішою моделлю є Nissan Leaf. Оголошення про продаж щоденно переглядають тисячі користувачів. Мінімум, який просять зараз продавці за такі машини, становить $8-9 тис. Також виросли в ціні і гібриди через рівномірну витрату пального як у місті, так і на трасах. Порівняно з початком року вартість таких машин у середньому піднялася на 25%.
Водночас упродовж травня почали впевнено зростати ціни на авто з ГБО, бо автогаз на АЗС доступний без лімітів та черг. Станом на початок червня ціни на легковики з ГБО повернулися до тих самих рівнів, що спостерігалися на початку року, і вище на 7%, ніж у минулому.
Можна окремо виділити категорію пікапів, ціни на які зросли на 8-9%. На початку літа пропозицій із автомобілями такого типу стало значно більше. Підвищений попит з боку ЗСУ та тероборони спровокував збільшення імпорту.
Водночас деякі категорії транспортних засобів подешевшали. Впали ціни на авто у таких сегментах:
- мінівени — знизилися ціни в середньому на 8% на легковики сегмента MPV всіх вікових та цінових груп;
- легкові авто з «об’ємними» двигунами — зниження середніх цін помітно для машин ранніх років випуску, будь-яка поїздка на такому авто тягне високі витрати;
- кросовери до 2008 р.в. – попит падає через високу витрату, а багато власників намагаються продати такі CUV;
- дизельні автомобілі до 2008 р.в. – у багатьох регіонах дефіцит ДП навіть перевищує нестачу бензину, а дизельний мотор економічний лише поки що має невеликий пробіг;
- бензинові авто до 2008 р.в. – у середньому впали у ціні на 9%, у цьому сегменті на вартість вплинула не лише паливна криза, а й безплатна розмитнення;
- легкові автомобілі з країн Америки – до середини весни більшість «аукціонних» авто дешевшало, але у травні середні ціни не повернулися до рівня, який був на початку року.