Однак для цього мають бути підстави та деякі умови. Про це повідомили фахівці з права, пише Avtodream.
У законодавстві йдеться про 4 обов’язкові умови для вилученння майна:
- Перша умова: реквізиція майна приватних осіб може проводитися виключно на оплатній основі (з попереднім або наступним відшкодуванням вартості). Вилучення без оплати може стосуватися лише державного майна.
- Друга умова: такі рішення може ухвалювати лише вище командування ЗСУ або окремо визначених підрозділів за погодженням з держадміністрацією. Водночас без погодження допускається прийняття рішення тільки в місцях бойового зіткнення. Важливо зауважити, що начальник патруля, старший вартовий, командир загону територіальної оборони, тощо, не наділені правом ухвалювати рішення про вилученння майна.
- Третя умова: реквізиція здійснюється з чітким документальним оформленням — момент вилучення приватна особа засвідчує підписом із зазначенням підстав, ознак майна, розміру виплаченої компенсації, тощо
- Четверта умова: перед реквізицією проводиться оцінка ринкової вартості майна, відповідно до якої роблять висновок та надають його оригінал власнику. До того ж розмір вартості може бути оскаржений у суді.
Вилучення майна без виконання усіх 4 умова є незаконним, тому ті, хто їх недотримаються, будуть кримінально покарані. Щоб уникнути неприємних ситуацій, варто слідкувати за дотриманням описаних умов, зокрема, ретельно перевіряти оформлений акт про примусове відчуження майна. Примірник акта та висновку про оцінку ринкової вартості необхідно зберігати в себе для отримання компенсації або повернення майна в майбутньому.
До того ж у людини не можуть вилучити автомобіль безпосередньо на дорозі, під час переміщення приватних осіб. А примусова реквізиція транспорту без дотримання 4 умов тягне за собою кримінальну відповідальність.
View Comments
Тож виходить, що безмитне ввезення українцям (чи всім хто проживає в Україні ???) дозволили для того, що потім також ці автівки вилучати з різних підставами законовими (приблизно законовими).
Колись, перебуваючи за бугором, довелось побувати на їх автомайданчиках (б/в автівок).
Так от, Фольксваген "Шаран" (мінівен) 5-річний коштував, там 2500 єврів, а щоб його зареєструвати в Україні потрібно було (згідно калькулятора в Інтернеті) сплати небагато немало - 5860 долярів рідній дерижаві, на яку вкалують люди по 50 років трудового стажу.
Такою "щедрою" завжди була держава до людей, а особливо після 1991 року.
Але хоч до 1991 року зідрані з народу гроші, хоч і частково, але йшли все-таки у фонди "общєствєнного потрєблєния", а звідтіль на будівництво житла, лікарень, дитячих садків, санатолрії, будинків відпочинку, баз відпочинку підприємств та медичне (безоплатне) обслуговування, пільгове забезпечння певних категорій людей ліками.
А зараз куди ???
Панству, чиновникам, Ґарантам, Премьєрам на Майбахи, Лексуси та "хатинки" уздовж Дніпра та на заморьских берегах.