Головна Новини Чому ситуація з дефіцитом палива не зміниться до серпня

Чому ситуація з дефіцитом палива не зміниться до серпня

1
1100

«Бізнес визнає, що чинна система розрахунку граничних цін адекватна, а проблема не в держрегулюванні, а в нестачі постачання палива». Думка директора ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергія Куюна публікує видання «Фокус» .

Почнемо з початку. Причина всіх подій навколо палива полягає в нестачі його постачання. Внутрішнє виробництво зруйноване, запаси розбиті чи вичерпані. Ми змушені будувати нову систему забезпечення через європейський кордон, звідки раніше майже нічого не постачали. Це потребує часу, адже ніхто в Європі на нас не чекав – ані постачальники нафтопродуктів, ані перевізники. Тому, умовно, нам потрібно 3 одиниці, а ми завозимо 2.

Проблему вже усвідомили і в уряді. Минулого тижня делегація з українських трейдерів, чиновників та спеціалістів держкомпаній, таких як «Нафтогаз» та «Укрзалізниця», вирушила до Варшави на зустріч із представниками влади та бізнесу Польщі, Румунії та Німеччини. Там усі почули, що в Європі своїх проблем вистачає, зайвого ресурсу немає, транспортна інфраструктура потребує трансформації (читай – на це потрібен час).

При цьому вдалося діагностувати проблеми, а також намітити план їх вирішення.

Щось можна зробити швидко. Наприклад, для того, щоб подвоїти потужність окремих коридорів, полякам потрібно знайти 10-15 додаткових співробітників.

Або щоб значно прискорити відправку вагонів з одного з портів, потрібно додатково поставити ще одного митника.

Є й інші проекти, які потребуватимуть інвестицій у порти, нафтобази та транспорт, але на все це потрібен час.

Треба розуміти, по-перше, ментальність європейців (не найшвидших людей у ​​світі, але, безумовно, чудових), по-друге, не всі вирішують гроші, як це зазвичай буває у нас.

В цілому ж перспективи є, вони обнадійливі, але потрібен час. Хоча не факт, що на цьому шляху ми вже бачимо усі проблеми. Більше того, доки ринок не наповниться, проблема дефіциту та спекуляцій нікуди не подінеться.

Втім, дехто формулює інакше, мовляв, проблема виникала через попит, який у рази перевищує постачання. Тому нібито його потрібно швидко гасити. У зв’язку з цим звучить багато закликів (головним чином у соцмережах) скасувати держрегулювання. Мені складно було повірити в це, але я сам чув, як по телевізору про це заявила Юлія Тимошенко. Логіка зрозуміла: зліт цін до 60-70 грн/л (а деякі вважають, що вище) зіб’є попит, припинить спекуляції з перепродажем пального та забезпечить його вільний продаж. Але треба зрозуміти, що у цих цінах буде 100% прибутку, який між собою розділять оптовики та АЗС, і він не сприятиме збільшенню поставок, тобто ніяк не прискорить цей процес. Скажу більше: коли закордонні постачальники та перевізники побачать таку лібералізацію, вони додатково збільшать тарифи.

Зараз читають  Чому в Україні бензин все ще у дефіциті

Як за такими цінами купуватимуть люди, які біднішають на очах через падіння економіки? І чи почнуть після цього кричати ті, хто вимагає скасувати держрегулювання?

Наразі в уряді вважають, що достатнім бар’єром для обмеження споживання є черги на АЗС та обмеження продажу в один бак, який змушені запроваджувати роздрібні мережі.

За фактом ті, кому пальне справді потрібне, навчилися його шукати. При цьому бізнес визнає, що система розрахунку граничних цін, що діє, адекватна, а проблема не в держрегулюванні, але в нестачі поставок.

Також усім зрозуміла політична складова цього питання.

Так, спекуляції по 60-70 грн/л триватимуть, якщо уряд серйозно не візьметься за контроль. Тільки по-справжньому, а не перевіркою чеків, які спекулянти взагалі не видають.

Що ми бачимо сьогодні. Високі ціни та довгі черги роблять свою справу, споживання повільно падає. У той же час постачання потроху, але зростають. Активно збільшується обсяг постачання автотранспортом, у тому числі завдяки оперативному зняттю бюрократичних перешкод. Але головна проблема – із залізничними партіями, яка також має перспективу поступового вирішення.

Сподіваюся, що до кінця травня дефіцит трохи згасне. Навряд чи зникнуть обмеження, але вони вже не будуть такими суворими. У червні на нас чекає новий виклик – жнива, хоча на той час, гадаю, мають покращитися постачання одразу за декількома напрямками. Загалом нова система постачання має запрацювати до серпня.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

1 коментар

  1. Мерзотники-бариги , що грабували 30 років українців , оговталися від ступору перших місяців війни та вже напрацювали схеми подальшого грабунку українців ! Верховна Зрада України, ті тварюки-мерзотники, що два з половиною місяці перед війною не працювали, гуляли та бухали, а їх головне
    чмо розповідло, як будемо шашлики у травні жарити ( згадайте, весь грудень -січень та до 10 лютого вони гуляли по мальдівах та куршавелях з таїландами, а на Україну, її долю тим слугам путіна було наплювати) наразі почали “штампувати закони” для збагачення коломойських, фірташів, суркісів та інших “щірих українців” типу агента путіна в Україні новинського ! “Відпустивши” ціни на пальне вони не зможуть збільшити його надходження в Україну зате ГАРАНТОВАНО зможуть компенсувати олігархам падіння доходів від зменшення об’ємів його продажу !

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.