Поки мережі нафтотрейдерів налагоджують нову логістику постачань, нам варто навчитися економити пальне. Журналісти “Авто 24” підготували цілий перелік порад для тих, хто більшість своїх кілометрів намотує у межах міста.
Їзда в міських умовах – найменш сприятлива з точки зору економії пального. Причина у тому, що автомобілю на міських вулицях доводиться часто розганятися, що вимагає впорскування у циліндри додаткових порцій бензину або дизпалива. Але значно знизити потребу у пальному можна не лише за рахунок стриманого стилю їзди.
У багатьох досвідчених водіїв апетит машини залишається скромним без додаткових зусиль: вони звикли до грамотного поводження з машиною.
Холодний двигун. Намагайтеся не навантажувати непрогрітий двигун високими обертами, прискореннями, рухом угору та високою швидкістю – в такому режимі споживання пального надто велике. Але й прогрівати мотор на холостому ходу немає сенсу – грійте його неквапливим рухом на середніх обертах.
Транспортна політика. Перегляньте своє ставлення до прокладання маршрутів. Не обов’язково доїжджати машиною безпосередньою до дверей вашої “точки Б”, можна залишити авто “на півдорозі” – там, де є можливість пересісти на інший зручний транспорт. Це може бути метро, маршрутка або електросамокат, привезений у багажнику. Між іншим, ідея з компактним електротранспортом з власного багажника уже років десять відома у світі як “транспорт останньої милі”.
Стиль їзди. Забудьте про динамічні прискорення та різкі уповільнення перед світлофорами. Якщо попереду бачите перехрестя з головною дорогою, розраховуйте рух так, щоб вам не доводилося даремно розганятися і тут же гальмувати через кількадесят метрів. Переключайтеся на вищу передачу якомога раніше, у більшості моделей оптимальний поріг – 2000 – 2500 об/хв., не розкручуйте двигун до великих обертів. Великих додатковий порцій пального вимагає прискорення при русі на підйом. При русі згори накатом не вимикайте зчеплення і передачу – в такому режимі електроніка геть перекриває подачу пального у двигун.
Маршрути. Навіть у рідному місті заново прорахуйте всі маршрути руху. Уникайте ділянок, де є підйоми, де утворюються пробки, де нерівний асфальт, де є великі розв’язки. Можливо, дешевше буде залишити машину у кварталі від місця призначення, щоб не втягуватися у тягнучку або не розвертатися потім за півкілометра для зворотної дороги.
Швидкість. Хоч у місті, хоч за містом не розганяйтесь швидше 80 км/год: у більшості моделей саме на цій позначці витрата пального різко збільшується. Справа у тому, що після 60-70 км/год зростає доля аеродинамічного опору у загальній сумі сил, які чинять опір руху машини.
Підвищення витрати пального, причини
Фактор | Орієнтовний приріст витрати |
Холодний двигун | + 200 % |
Агресивний стиль руху | + 30 – 50 % |
Громіздкий вантаж на даху | + 15 – 25 % |
Бокс-багажник на даху | + 12 – 15 % |
Додаткові спойлери | + 10 – 30 % |
Малий стиск у шинах | + 15 – 30 % |
Кондиціонер | + 5 – 10 % |
Відкриті вікна | + 5 – 10 % |
Експерт вирішив протестувати новий кросовер Hyundai Mufasa та поділитися своїми враженнями про його характеристики. Дана…
Tesla представила оновлену Model 3 Performance 23 квітня, викликавши велику цікавість. Електромобіль отримав більше потужності, кращу ефективність та…
Ford розглядає можливість розширення лінійки Mustang після успішного запуску електрокросовера Mach-E під цим брендом. У…
Незважаючи на весь скепсис з боку окремих експертів, гібридні технології продовжують розвиватися безпрецедентними темпами, а…
Японія та японські виробники автомобілів продовжують робити нові кроки, щоб випередити своїх конкурентів. За повідомленнями,…
Кібервантажівка — це щонайменше спірний автомобіль. Але більшість фанатів Tesla, здається, прийняли його з ентузіазмом.…
Leave a Comment