Дефіцит пального: як економити бензин у місті

0
1200

Поки мережі нафтотрейдерів налагоджують нову логістику постачань, нам варто навчитися економити пальне. Журналісти “Авто 24”  підготували цілий перелік порад для тих, хто більшість своїх кілометрів намотує у межах міста.

Їзда в міських умовах – найменш сприятлива з точки зору економії пального. Причина у тому, що автомобілю на міських вулицях доводиться часто розганятися, що вимагає впорскування у циліндри додаткових порцій бензину або дизпалива. Але значно знизити потребу у пальному можна не лише за рахунок стриманого стилю їзди.

У багатьох досвідчених водіїв апетит машини залишається скромним без додаткових зусиль: вони звикли до грамотного поводження з машиною.

Холодний двигун. Намагайтеся не навантажувати непрогрітий двигун високими обертами, прискореннями, рухом угору та високою швидкістю – в такому режимі споживання пального надто велике. Але й прогрівати мотор на холостому ходу немає сенсу – грійте його неквапливим рухом на середніх обертах.

Транспортна політика. Перегляньте своє ставлення до прокладання маршрутів. Не обов’язково доїжджати машиною безпосередньою до дверей вашої “точки Б”, можна залишити авто “на півдорозі” – там, де є можливість пересісти на інший зручний транспорт. Це може бути метро, маршрутка або електросамокат, привезений у багажнику. Між іншим, ідея з компактним електротранспортом з власного багажника уже років десять відома у світі як “транспорт останньої милі”.

Стиль їзди. Забудьте про динамічні прискорення та різкі уповільнення перед світлофорами. Якщо попереду бачите перехрестя з головною дорогою, розраховуйте рух так, щоб вам не доводилося даремно розганятися і тут же гальмувати через кількадесят метрів. Переключайтеся на вищу передачу якомога раніше, у більшості моделей оптимальний поріг – 2000 – 2500 об/хв., не розкручуйте двигун до великих обертів. Великих додатковий порцій пального вимагає прискорення при русі на підйом. При русі згори накатом не вимикайте зчеплення і передачу – в такому режимі електроніка геть перекриває подачу пального у двигун.

Маршрути. Навіть у рідному місті заново прорахуйте всі маршрути руху. Уникайте ділянок, де є підйоми, де утворюються пробки, де нерівний асфальт, де є великі розв’язки. Можливо, дешевше буде залишити машину у кварталі від місця призначення, щоб не втягуватися у тягнучку або не розвертатися потім за півкілометра для зворотної дороги.

Швидкість. Хоч у місті, хоч за містом не розганяйтесь швидше 80 км/год: у більшості моделей саме на цій позначці витрата пального різко збільшується. Справа у тому, що після 60-70 км/год зростає доля аеродинамічного опору у загальній сумі сил, які чинять опір руху машини.

  • Скромніше. Навчіться вимикати кондиціонер вашої кліматичної установки, бо якщо надворі ще не літня спека, для створення комфорту в салоні буває достатньо пустити через повітроводи просто повітря “з вулиці”. Проте, майте на увазі, що відкриті вікна на швидкості підвищують витрату пального так само, як і увімкнений кондиціонер (див. таблицю).
  • Технічний стан. Машина має бути в порядку: шини накачані, кути встановлення коліс відрегульовані, а паливні форсунки і свічки запалювання – чистими та справними. Інакше перевитрата пального буде навіть ідеальній роботі водія
  • Допобладнання. Якщо ви хоча б іноді розганяйте машину до четвертої-п’ятої передачі, краще зняти з даху багажник, нештатні рейлінги, додаткові спойлери та мухобійки, високу антену тощо. Кожна потроху, такі деталі додають машині опору.

Підвищення витрати пального, причини

Фактор Орієнтовний приріст витрати
Холодний двигун + 200 %
Агресивний стиль руху + 30 – 50 %
Громіздкий вантаж на даху + 15 – 25 %
Бокс-багажник на даху + 12 – 15 %
Додаткові спойлери + 10 – 30 %
Малий стиск у шинах + 15 – 30 %
Кондиціонер + 5 – 10 %
Відкриті вікна + 5 – 10 %

 

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!