Після знищення потужностей Кременчуцького нафтопереробного заводу Україна стала повністю імпортозалежною від постачання бензину та дизеля з Європи. Проте через обмежену пропускну спроможність залізниці та нестачу рухомого складу в Європі українські паливні трейдери не змогли забезпечити швидке збільшення імпорту пального.
Як пояснили експерти, це обумовлено нестачею бензовозів, якими зараз почали здійснювати частину постачання палива з Європи. Як зазначив у коментарі UBR.ua співвласник мережі АЗС KLO Ігор Чернявський , з одного боку, в Україні просто не вистачає машин, які можуть виїжджати до ЄС за паливом.
« Згідно з правилами країн Євросоюзу, налив у бензовози може здійснюватися лише через шланг з герметичним клапаном унизу бака (метод нижньої наливи), тоді як більшість (до 95%) бензовозів в Україні пристосовані для верхнього наливу, тобто через верхній люк у баку. .
Таке становище склалося через те, що до війни українські трейдери практично не здійснювали постачання палива автотранспортом та, відповідно, не мали потреби у закупівлі машин, сертифікованих для міжнародних перевезень », – пишуть на порталі.
Крім того, збільшити кількість бензовозів складно через їхню дорожнечу, підкреслює Чернявський .
«У нашої компанії всього 50 машин, а для покриття попиту потрібно 250. Один б/в бензовоз коштує 100 тисяч євро. Але хто дасть 10 мільйонів на машини, які можуть розбомбити завтра?», – прокоментував нам співвласник KLO. За його словами, «компанії також зіткнулися з повільною видачею ліцензій та дозволів на здійснення міжнародних перевезень до країн ЄС».